mijn D200
RX-7 was dacht ik meer voor holle ruimtes. Je kunt anders altijd nog even overleggen met Caprotech zelf.
Bij een bedrijf waar ik pas was, gingen ze na de RX-5 gewoon verder met een grondlaag (zinkprimer) en daarna de volgende lagen. Ook RX-10 is dan een optie. Dat heb ik nu ook voor wat nawerk van spatschermen ed.
Bram
Bij een bedrijf waar ik pas was, gingen ze na de RX-5 gewoon verder met een grondlaag (zinkprimer) en daarna de volgende lagen. Ook RX-10 is dan een optie. Dat heb ik nu ook voor wat nawerk van spatschermen ed.
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Het dak is natuurlijk straks ook een holle ruimte toch? RX10 en primer dat kan ik er eigenlijk niet meer op spuiten omdat ik nu eerst de dakplaat er op moet lassen en vervolgens kan ik er alleen nog maar met zo'n slangetje bij. Ik zal carpotech eens een mail sturen...
Bedankt!
Bedankt!
DODGE D200 in opknapstatus :)
@ area 51:
Je hebt gelijk gekregen en op advies van diverse verzinkerijen / stralerijen heb ik gekozen voor stralen gevolgd door epoxy primer. Dit zou volgens diversen de beste optie zijn. Poedercoaten kon ook zeker wel alleen hiervan was voor mij de prijs ongeveer 2 x zo hoog. Ze melden eigenlijk allemaal dat beide opties even goed zijn. Zeker als je er toch bodycoat overheen wil spuiten (dat gebeurd bij mij).
Dus area 51: BEDANKT voor het advies!!
Voor de rest: de dakplaat zit erop en ik ben nu de stukken aan het inlassen. Het chassis is gisteren naar de straler gegaan en zal met ong. 1,5 week in orde zijn. kan niet wachten :p
Je hebt gelijk gekregen en op advies van diverse verzinkerijen / stralerijen heb ik gekozen voor stralen gevolgd door epoxy primer. Dit zou volgens diversen de beste optie zijn. Poedercoaten kon ook zeker wel alleen hiervan was voor mij de prijs ongeveer 2 x zo hoog. Ze melden eigenlijk allemaal dat beide opties even goed zijn. Zeker als je er toch bodycoat overheen wil spuiten (dat gebeurd bij mij).
Dus area 51: BEDANKT voor het advies!!
Voor de rest: de dakplaat zit erop en ik ben nu de stukken aan het inlassen. Het chassis is gisteren naar de straler gegaan en zal met ong. 1,5 week in orde zijn. kan niet wachten :p
DODGE D200 in opknapstatus :)
Het chassis is terug van de straler/coater :)
Gelijk gisteren bodycoat er overheen gespoten lijkt echt mooi :)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Druk bezig
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
One down and one to go (frame van een W200 van een goede kennis)
Gelijk gisteren bodycoat er overheen gespoten lijkt echt mooi :)

Druk bezig

One down and one to go (frame van een W200 van een goede kennis)
DODGE D200 in opknapstatus :)
Echt netjes, is dit bodycoat van Tectyl wat erop gaat?
Ik denk dat KTL ook een mooie nabehandeling na het stralen zou zijn. Ik denk dat dit ook op MB G-klasse chassis zo gedaan is. Dat is een ook een kathodisch proces met een dompelbad.
Ik denk dat KTL ook een mooie nabehandeling na het stralen zou zijn. Ik denk dat dit ook op MB G-klasse chassis zo gedaan is. Dat is een ook een kathodisch proces met een dompelbad.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
sonic schreef:@ area 51:
Je hebt gelijk gekregen en op advies van diverse verzinkerijen / stralerijen heb ik gekozen voor stralen gevolgd door epoxy primer. Dit zou volgens diversen de beste optie zijn. Poedercoaten kon ook zeker wel alleen hiervan was voor mij de prijs ongeveer 2 x zo hoog. Ze melden eigenlijk allemaal dat beide opties even goed zijn. Zeker als je er toch bodycoat overheen wil spuiten (dat gebeurd bij mij).
Dus area 51: BEDANKT voor het advies!!
Voor de rest: de dakplaat zit erop en ik ben nu de stukken aan het inlassen. Het chassis is gisteren naar de straler gegaan en zal met ong. 1,5 week in orde zijn. kan niet wachten :p
Graag gedaan! Mede Dodger
ps kun je na die behandeling het chassisnummer nog lezen?
Bart
Edited By area51 on 1302898094
groet, Bart
als ik de foto goed bekijk dan lijkt t of dit projekt bij straalbedrijf koskamp staat ???sonic schreef:Het chassis is terug van de straler/coater :)
Gelijk gisteren bodycoat er overheen gespoten lijkt echt mooi :)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Druk bezig
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
One down and one to go (frame van een W200 van een goede kennis)
Hallo Allemaal het is weer een tijd geleden dat ik een post heb gedaan. Ik heb in de tussentijd door drukte helaas ook niet veel kunnen doen. (tot zover de planning maar weer).
Wel heb ik de gastank kunnen monteren en alle beugels kunnen maken zodat deze straks gepoedercoat kunnen worden :)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Het is een 85L gastank die onder het einde van de bak komt (op de plek waar ook een reserve wiel kan zitten).
En na lang zoeken dan eindelijk gevonden:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Een koelerkap met twee elektrische ventilatoren die precies past. Ben ik echt blij mee. Ik heb er niet veel aan hoeven doen om hem passend te krijgen. De twee motoren ga ik ieder apart aansturen zodat ik bij twee verschillende temperaturen het geheel kan regelen.
tot zover de update binnenkort hopelijk meer ;)
Wel heb ik de gastank kunnen monteren en alle beugels kunnen maken zodat deze straks gepoedercoat kunnen worden :)

Het is een 85L gastank die onder het einde van de bak komt (op de plek waar ook een reserve wiel kan zitten).
En na lang zoeken dan eindelijk gevonden:

Een koelerkap met twee elektrische ventilatoren die precies past. Ben ik echt blij mee. Ik heb er niet veel aan hoeven doen om hem passend te krijgen. De twee motoren ga ik ieder apart aansturen zodat ik bij twee verschillende temperaturen het geheel kan regelen.
tot zover de update binnenkort hopelijk meer ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)