area51 schreef:pas is carglas beziggeweest bij mijn busje, maar zij werken voornamelijk SNEL, en precies is wat minder urgent.
en volgens mij is dat Dodge rubber toch wat anders als andere rubbers, (dit blijkt uit het feit dat je het rubber in de carrosserie het eerst moet zetten, en dan pas de raam erin trekken), en als je het zelf doet, eventueel met twee hulpen, kun je toch wat precieser werken en manouvreren met de ruit, zodat ie precies daar komt te zitten waar jij hem hebben wilt.
alle ramen die met een rubber vastzitten wordt eerst het rubber in de carroserie gezet, en dan pas het raam erin..
Dit is echter alleen bij oudere auto's zo. moderne auto's worden gelijkd omdat dat sterker is en het raam dan onderdeel wordt van de carroserie
Ik namelijk eerst het rubber om de raam gedaan, dan het touw eromheen. Dan het raam in de opening gelegd en het touw naarbinnen eruit getrokken. (wat dus de foute volgorde is??)
schreef:
alle ramen die met een rubber vastzitten wordt eerst het rubber in de carroserie gezet, en dan pas het raam erin..
Dit is echter alleen bij oudere auto's zo. moderne auto's worden gelijkd omdat dat sterker is en het raam dan onderdeel wordt van de carroserie
Dit is Absoluut niet waar! er zijn meer dan genoeg auto's uit die tijd waarvan men eerst het rubber rond de ruit monteerd, en dan pas het geheel in de carrosserie monteerd! (eigen ervaring en het staat in diverse werkplaatshandboeken.)
afhangen? afstellen bedoel je? dat kan een lastige klus zijn. Heb je ook de vanger waar je slot op valt losgehad?
eerst je deur goed op hoogte hangen. dus zorgen dat de lijnen van de body goed overeen komen.
dan die eerst je scharnier voor. zorg dat de deur op dezelfde 'hoogte' (dus vlak) zit als je spatborden.
dan stel je je slotvanger af.
vervolgens kijk je of de hoek boven en onder aan de achterkant goed afsluiten. is dit niet het geval, begin je weer bij stap 1. het is best veel werk om goed te doen, maar het scheeld je ook een hoop gesuis in de auto als je het goed doet