Hard tikkend geluid bij optrekken
Als ik snel optrek hoor ik een tik of als ik veel gas blijf geven meerdere tikken. Het klinkt voor m'n gevoel een beetje alsof de splines van de aandrijfas doorschieten. Nou denk ik niet dat dat het is, daar zal wel meer voor nodig zijn dan een beetje flink gasgeven, maar ik kan niet controleren wat het is als ik erin zit. Iemand enig wat zou kunnen zijn?
Om het te kontroleren is niet zo heel erg veel werk...
Bovendien, als je langzaam rijdt, kun je denk ik beter merken of je speling op je kruisjes hebt als wanneer je stilstaat, of hard rijdt. de kruisjes/naaldlagers vertragen/versnellen iedere halve omwenteling van de cardanas, en als dat redelijk langzaam gaat, kun je het beste merken of er wat mis is.
Eeen compleet ander idee: Als je veel gas geeft, kantelt je motor een beetje. Als je nu toevallig headers erop hebt zitten, zou het misschien kunnen dat die in dat geval het chassis raken. Zou ook een tikgeluid geven.
Bovendien, als je langzaam rijdt, kun je denk ik beter merken of je speling op je kruisjes hebt als wanneer je stilstaat, of hard rijdt. de kruisjes/naaldlagers vertragen/versnellen iedere halve omwenteling van de cardanas, en als dat redelijk langzaam gaat, kun je het beste merken of er wat mis is.
Eeen compleet ander idee: Als je veel gas geeft, kantelt je motor een beetje. Als je nu toevallig headers erop hebt zitten, zou het misschien kunnen dat die in dat geval het chassis raken. Zou ook een tikgeluid geven.
Als ik langzaam rijd heb ik er totaal geen last van, het is alleen bij snel optrekken. Ik heb er wel headers onder zitten, alleen die zitten er al een paar jaar onder. Misschien word ik wel op het verkeerde been gezet. Ik dacht dat het in de aandrijflijn zat omdat het is begonnen nadat de voorste aandrijfas er onderuit is geweest. Misschien zou ik hem er weer eens onderuit moeten halen en kijken of het dan weg is.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 nov 2001 20:25
- Locatie: Capelle a/d IJssel
Bij mij was dit ook het geval, na verloop van tijd begon het zich te ontwikkelen tot een zwaar gegrom bij optrekken en gasgeven onder belasting terwijl ik mijn kruizen (?) al vernieuwd had. Nu blijkt dat de differentieel van mijn vooras vet aan het overlijden is. Dit blijkt achteraf te komen door een aanrijding met zo'n voetgangersbescherming blok ( 1 meter in 't rond van beton) bij een vorige eigenaar. Dat schijnt dus de steekas van de rechter kant ontzet te hebben. Met als gevolg dat de lagers en het differentieel dus een tijd onder spanning hun werk hebben gedaan. Eeen manier om het te testen is je voorste cardanas( diemet de 3 kruisjes) er tussen uit halen, tussenbak in Hi-loc en rijen. Als het geluid minder is en misschien allen nog gehoord word als je afremt op de motor( in mindere mate ) dan zit het inieder geval in je vooras. Zoniet is het je tussenbak of automaat. Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt .
Kees B. member 579
Kees B. member 579
A clean car is a sign of a sick mind . member 579
Afgelopen weekend onder de auto gelegen. Ik heb nu een vermoeden... De voorste bevestiging (net achter de voorbumper) van de bladveer aan de bijrijderskant voor lijkt mij niet in orde. Aan de bestuurderskant zit hij netjes in het midden van de bevestiging, aan de bijrijderskant zit hij tegen een kant van de bevestiging aan. Misschien dat die bladveer bij wat harder optrekken heen en weer schuift in die voorste bevestiging. Volgens mij had degene die op de technische avond vertelde over bladveren ook zo'n soortgelijk probleem gehad. Ik heb het idee dat er in het voorste oog van de bladveer een soort van rubber bus oid. zit die niet goed meer is. Klopt dit en zo ja is die (rubber) bus los te vervangen?
Er zit inderdaad een rubberen bus in het oog van de veer. Deze kun je vervangen. Let wel op: dit is een rubberen bus, welke aan twee stalen bussen gevulcaniseerd zit (stalen bus, hierin een rubberen bus en dan hierin weer een stalen bus). De buitenste (stalen) bus zit in het veeroog geperst en kan soms behoorlijk vastgerot zitten. Hou dus een pers ofzo achter de hand als je 't spul los wil maken.
Andere bussen zijn goed verkrijgbaar (tweede hands; nieuw-origineel is een stuk moeilijker).
Eventueel kun je ook polyurethaan bussen monteren; deze zijn eenvoudiger te monteren (hoeven niet geperst te worden) en zijn makkelijk te verkrijgen.
Andere bussen zijn goed verkrijgbaar (tweede hands; nieuw-origineel is een stuk moeilijker).
Eventueel kun je ook polyurethaan bussen monteren; deze zijn eenvoudiger te monteren (hoeven niet geperst te worden) en zijn makkelijk te verkrijgen.
Gerhart
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 nov 2001 20:25
- Locatie: Capelle a/d IJssel
Voor het uithalen van de gevulcaniseerde rubbers in de veerogen kan je heel goed een Piranha gaten boor gebruiken, er is een diameter die precies het rubber aan de buitenste stalen bus lossnijd ( ik weet zo ff niet precies welke, maar dat kan je met de schuifmat erbij zozien), daarna kan je met een koudbeiteltje zo de bus er uit tikken. Want het is een hoop geklooi om die krengen eruit te krijgen. En als je geen pers hebt is het haast niet op een andere manier te doen. (Tenzij iemand een andere manier heeft, want ik moet er binnenkort nog een paar doen)Succes !!!
A clean car is a sign of a sick mind . member 579
Kijk eens voor de gein op www.summitracing.com
Tik bij parts het nummer ENS-5-2102G in, dit is een polyurethane bus set voor jouw type auto en kost ม.69 (excl. verzendkosten). Bij summitracing kan je een hele hoop zeer interressante dingen vinden voor je W200 voor niet al te veel geld. Online kan je ook gratis de catalogus bestellen.
Succes, Josh
Tik bij parts het nummer ENS-5-2102G in, dit is een polyurethane bus set voor jouw type auto en kost ม.69 (excl. verzendkosten). Bij summitracing kan je een hele hoop zeer interressante dingen vinden voor je W200 voor niet al te veel geld. Online kan je ook gratis de catalogus bestellen.
Succes, Josh
Bedankt voor de tip!
Heb jij (of iemand anders hier) ervaring met het bestellen bij Summit Racing?
Moet de betaling per creditcard of is er een andere mogelijkheid?
Wat ben je totaal aan verzendkosten/invoer kwijt? Op de site zag ik een bedrag van ว,95, is dit alles of moet ik op nog meer kosten rekenen?
Groetjes Theo.
Heb jij (of iemand anders hier) ervaring met het bestellen bij Summit Racing?
Moet de betaling per creditcard of is er een andere mogelijkheid?
Wat ben je totaal aan verzendkosten/invoer kwijt? Op de site zag ik een bedrag van ว,95, is dit alles of moet ik op nog meer kosten rekenen?
Groetjes Theo.
Beste Theo
Na mijn berichtje ben ik de rest van de forums gaan lezen en ik raad je aan even bij 'Algemeen' en dan 'Bestellen in amerika' te kijken. Zo te lezen betaal je hier in nederland nog 4% extra als het totaalbedrag over de Fl 90,- gulden komt. Zelf heb ik nog niets besteld bij Summit, maar ben dit wel van plan aangezien ik wel vaker via internet spullen bestel en hier 'nog' goede ervaringen mee heb. Betalen gaat met creditcard.:)
Na mijn berichtje ben ik de rest van de forums gaan lezen en ik raad je aan even bij 'Algemeen' en dan 'Bestellen in amerika' te kijken. Zo te lezen betaal je hier in nederland nog 4% extra als het totaalbedrag over de Fl 90,- gulden komt. Zelf heb ik nog niets besteld bij Summit, maar ben dit wel van plan aangezien ik wel vaker via internet spullen bestel en hier 'nog' goede ervaringen mee heb. Betalen gaat met creditcard.:)