mijn D200
Hierbij weer eens een kleine update van werk dat ik verricht heb.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
De rand achter de deur links eraf gehaald en dicht gelast. weer veel roest aan deze rand en dus blij dat het weg is ;)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hier ben ik de rand van de deur aan het aanpassen. Deze sloot niet mooi aan bij de a stijl en hier heb ik dus het e.e.a eraf geslepen en gelast + geslepen.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hier is de rand bijna af. (natuurlijk nog wel plamuren maar dat doet de spuiter maar :) )
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Zo verleng ik de rand omdat de opening van de deur naar de rand van de deur te groot is. Ik zet er dan een lasdraad (tig) aan en las dit volledig dicht.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Zie hier het afgeslepen resultaat
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En als laatste de tijdelijke primer eroverheen.
Zo ben je dus een zaterdagje verder ;) Ondertussen is het chassis bijna kaal en kan deze naar de verzinkerij. Ik hoop hem volgende week weg te kunnen brengen.
Groeten aan allen!

De rand achter de deur links eraf gehaald en dicht gelast. weer veel roest aan deze rand en dus blij dat het weg is ;)

Hier ben ik de rand van de deur aan het aanpassen. Deze sloot niet mooi aan bij de a stijl en hier heb ik dus het e.e.a eraf geslepen en gelast + geslepen.

Hier is de rand bijna af. (natuurlijk nog wel plamuren maar dat doet de spuiter maar :) )

Zo verleng ik de rand omdat de opening van de deur naar de rand van de deur te groot is. Ik zet er dan een lasdraad (tig) aan en las dit volledig dicht.

Zie hier het afgeslepen resultaat

En als laatste de tijdelijke primer eroverheen.
Zo ben je dus een zaterdagje verder ;) Ondertussen is het chassis bijna kaal en kan deze naar de verzinkerij. Ik hoop hem volgende week weg te kunnen brengen.
Groeten aan allen!
DODGE D200 in opknapstatus :)
Hee Bart,
Waarom breng je je chassis naar de verzinker?
ten eerste is het staal van het chassis sterker gemaakt door het een warmtebehandeling te geven, daarom mag je er ook niet aan lassen.
En wat doe je als je het chassis in een verzinkbad gooit?
(zink smelt bij (wie het weet mag het zeggen)...graden.)
en ten tweede, een Dodge chassis flext, dat is nou eenmaal de natuur van de Dodge.maar als je het chassis zou verzinken, gaat op plekken waar het chassis het meeste flext de zinklaag scheuren met gevolg dat het vocht er daar tussen het ijzer en het zink kruipt, en het gevolg daarvan zul je wel kunnen raden....
'k heb 't vaker gezien.
mijn idee is dat je na het stralen een juiste behandeling met een goede chassislak je veel beter helpt.
just my .02 cts!
Edited By area51 on 1298659979
Waarom breng je je chassis naar de verzinker?
ten eerste is het staal van het chassis sterker gemaakt door het een warmtebehandeling te geven, daarom mag je er ook niet aan lassen.
En wat doe je als je het chassis in een verzinkbad gooit?
(zink smelt bij (wie het weet mag het zeggen)...graden.)
en ten tweede, een Dodge chassis flext, dat is nou eenmaal de natuur van de Dodge.maar als je het chassis zou verzinken, gaat op plekken waar het chassis het meeste flext de zinklaag scheuren met gevolg dat het vocht er daar tussen het ijzer en het zink kruipt, en het gevolg daarvan zul je wel kunnen raden....
'k heb 't vaker gezien.
mijn idee is dat je na het stralen een juiste behandeling met een goede chassislak je veel beter helpt.
just my .02 cts!
Edited By area51 on 1298659979
groet, Bart
De rede dat ik het wil verzinken is juist omdat ik denk dat lak juist eerder scheurt. Is er iemand die het al eens heeft laten doen? Ik heb natuurlijk ook geen auto waarmee je straks gaat off roaden. Het chassis laten verzinken is natuurlijk wel goed zodat je er echt nooit meer bij hoeft. Ook niet voor binnenin de voorwielophanging. Dit kun je namelijk niet stralen etc. dus kun je het ook niet fatsoenlijk behandelen. Moeilijke keuze...
iemand echte ervaring met verzinken? Het wordt immers maar 450 graden
iemand echte ervaring met verzinken? Het wordt immers maar 450 graden
DODGE D200 in opknapstatus :)
Heb jij gezien dat een chassis is gaan scheuren (dus het staal) nadat het verzonken was? Of heb je alleen zien gebeuren dat de zinklaag scheurt?
Het lijkt mij dat een epoxy coating eerder scheurt. Poedercoating sowieso. Dat heb ik gezien. Maargoed het gaat om ervaringen. Ik denk zelf niet dat het chassis bij mij zo flext dat de zinklaag scheurd. Misschien de bovenlaag maar de onderlaag volgens mij niet. Zoals hierboven aangegeven de zinklaag scheurt miss. maar dat wil nog niet zeggen dat dan het staal roest. toch?
Het lijkt mij dat een epoxy coating eerder scheurt. Poedercoating sowieso. Dat heb ik gezien. Maargoed het gaat om ervaringen. Ik denk zelf niet dat het chassis bij mij zo flext dat de zinklaag scheurd. Misschien de bovenlaag maar de onderlaag volgens mij niet. Zoals hierboven aangegeven de zinklaag scheurt miss. maar dat wil nog niet zeggen dat dan het staal roest. toch?
DODGE D200 in opknapstatus :)
Ja ik zeg doen!
Het verzinken verstevigt of verzwakt jou chassis niet, het beschermt alleen. Als ik mij goed herinner heeft oa Audi, Mercedes en Lotus zeker (ken je m nog uit Back to the future? ) auto's met een verzonken chassis.
Of denk je dit ook te kunnen over de drempels in woonwijken :p
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Eerlijk gezegt vindt ik dat torderen wel mee vallen als je naar de bakrand en 't achterraam kijkt...
Het verzinken verstevigt of verzwakt jou chassis niet, het beschermt alleen. Als ik mij goed herinner heeft oa Audi, Mercedes en Lotus zeker (ken je m nog uit Back to the future? ) auto's met een verzonken chassis.
Of denk je dit ook te kunnen over de drempels in woonwijken :p

Eerlijk gezegt vindt ik dat torderen wel mee vallen als je naar de bakrand en 't achterraam kijkt...
Nadeel van poedercoaten vind ik toch echt dat de binnenkant (bij D200 chassis voorzijde) niet gecoat kan worden. Met verzinken kan dat wel. Ik vind dat toch echt wel een voordeel.
Ik denk zelf niet dat het verzinken het chassis zal verzwakken. Ik ga vandaag maar eens rondbellen. Ik hou jullie op de hoogte!!
Bovendien komt er over de zinklaag ook nog een bodycoat om het mooi zwart te maken dus mocht de onderlaag van zink toch scheuren (wat ik me niet voor kan stellen) bestaat de kans toch nog dat de bodycoat het tegen houdt.
En zoals je mooie foto laat zien: nee dat ga ik er ech nie mee doen hoor :) is ie straks veel te laag voor ;)
Ik denk zelf niet dat het verzinken het chassis zal verzwakken. Ik ga vandaag maar eens rondbellen. Ik hou jullie op de hoogte!!
Bovendien komt er over de zinklaag ook nog een bodycoat om het mooi zwart te maken dus mocht de onderlaag van zink toch scheuren (wat ik me niet voor kan stellen) bestaat de kans toch nog dat de bodycoat het tegen houdt.
En zoals je mooie foto laat zien: nee dat ga ik er ech nie mee doen hoor :) is ie straks veel te laag voor ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)

Zoals te zien weer bezig geweest aan de dodge :) heb de kabels aangelegd voor de binnenverlichting antenne etc.

En een anti dreun plaat erop geplakt scheelt bergen geluid. Ook op de buitenste dakplaat heb ik een anti dreun plaat gezet. Alles in de RX gezet tegen het roesten en dan hopelijk deze week nog de dakplaat rondom erop lassen.
DODGE D200 in opknapstatus :)