Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Moer achteras (yoke) - Muurvast!

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Hallo allemaal,

Nu ik eindelijk een goeie dop en zelfs een ringsleutel heb om de moer los te draaien die op de yoke zit,wil ie voor geen meter los.Hij zit echt muur vast,heb het ook al geprobeerd met een hamer en beitel,maar nix!

Weten jullie nog een idee,ik kan er niet mee naar een garage rijden,want er zit geen olie meer in de as.Of kan ik wel een paar honderd meter rijden(alleen met voorwiel aandrijving)

Ook heb ik de auto op de handrem staan,en een steen onder het wiel zodat de yoke blijft zitten,of moet ik die echt goed tegen houden??Kan ik zo schade veroorzaken????

Kom maar op met jullie ideeen :)

Groetjes Bas Z
Dodge......A man's best friend!
spookje
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 okt 2002 15:25
Locatie: voorhout

Bericht door spookje »

:( hoi bas kan het niet zo zijn dat je de moer anders om moet draaien vast dus ;)
gr. casper
Dodge w 200 '77
Dodge D200 ' 77
Arno
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 mar 2001 21:35
Locatie: Rijsbergen
Contacteer:

Bericht door Arno »

Hoi Bas.

De moer zit inderdaad "moer"vast.

De draad van de moer is gewoon rechtse draad, het heeft geen "nut" om deze draad linksom te maken omdat de as bijde richtingen op draait (vooruit en achteruit rijden).

Ik kreeg hem ook niet in mijn eentje los, dus heb ik mijn persoonlijke hulpje (papa) er bij gehaald.
Ik hield de Yoke vast met een zware pijpentang verlengd met 1,5 m stijgerbuis, en mijn hulpje "trapte" op een pijpsleutel waar ik een 2m lange wringijzer aan had bevestigd.
dit lukte met wat grof geweld :D

succes!
heb je nog vragen of wil het echt niet lukken kan je mij altijd bellen!
helpdesk:0653957048
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Plaats reactie