Ik neem aan dat je geen permanente 4x4 hebt. Dat wil zeggen: de schakelstanden op je tussenbak zijn waarschijnlijk 2wd, 4wd, high en low of een variatie hierop.
Als je in 4wd schakelt, wordt door het snelheidsverschil tussen de aandrijfas en de wielen de naaf ingeschakeld.
Bij terugschakelen naar 2wd zal de naaf vanzelf uitschakelen zodat de wielen helemaal los draaien van de steekassen.
ik heb permanente 4 w op mijn pook staat alleen lo lock en lo en n en hi en hi lock het gaat mij er even om of er meer mensen met dit type rijden en zo ja ik heb namelijk last van gebonk nou heb ik hier op de site al heel wat over gelezen het is niet mijn remklauw ook niet mijn kruisjes van mijn tussen as ik denk aan de kruisjes van de wielen hij doet het maar aan een kant bestuurders kant kan je ook zien in aan de yoke kan dat komen dat mijn uitdraai van het stuur te groot is hij doet het namelijk alleen bij het sturen en dan hoor je hem ook bij het verder optrekken hoe veel speling mag daar op zitten of heeft iemand nog een ander idee wat het wezen kan
ja dat leest een beetje raar he. De vraag is als volgt
zijn er over deze assen ook info. En zijn er ook nog onderdelen te krijgen.En rijden er meer mensen met twee dana 60 assen rond
sorry dat ik je niet kan helpen met je vraag, misschien kun je het eens op de amerikaanse fora proberen?
de best gekende assen hier zullen hoogstwaarschijnlijk de Dana 60 achteras en de Dana 44fbj vooras zijn (die standaard onder de ex militaire w-200 zitten)
Ik heb zelf ook een Dana 60 vooras, rijd er alleen nog niet mee rond... :D
Voor onderdelen moet je als type een W350 uit de jaren 80 opgeven, daar zaten deze assen oa onder. Ook zitten ze onder de Chevy K30, weet alleen niet of alle parts zo 1 op 1 uitwisselbaar zijn..... (alhoewel ze volgens mij op de veerbevestiging niet veel van elkaar verschillen, correct me if I'm wrong)
maar het mooie is. ik heb ook een dana 60 achter as.
En waar ik ook kijk die zie ik bij jullie nergens.Nou is mijn auto ook een burger uitvoering uit 1978 .Geen leger. heeft altijd dienst gedaan als takelwagen . zit ook nog een pto op
Je as heeft op de lange buis een nummer beginnend met 610, zoek dat eens op en vermeld het even hier.
Kijk ik even of ik wat kan vinden in mijn docu met dat nummer.
@ Hans;
Practisch alle W200's hebben een Dana 60 achteras, de Dana 60 vooras was echter een optie voor de zwaardere (1 tons) modellen. Daarom is een dana 60 vooras redelijk zeldzaam, en dana 60 achteras totaal niet.....