Km-stand Dodge ram 1500 - 400.000 KM teveel?
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Beste dodgers,
Een korte vraag namens mijn broertje,
Hij is op zoek naar een dodge Ram (1500-2500) voor zijn eigen bedrijf, waarbij hij ca 3500 kg moet kunnen trekken
Nu heeft hij er één gevonden, maar deze heeft een Km-stand van ca 400.000 Km, het betreft een 5.2I V8 magnum blok.
Raden jullie het aan zo'n auto in gedachten te houden, of zijn het simpelweg teveel Km's.
Ben benieuwd naar jullie opinie,
Groeten de gebroeders Deurhof
Een korte vraag namens mijn broertje,
Hij is op zoek naar een dodge Ram (1500-2500) voor zijn eigen bedrijf, waarbij hij ca 3500 kg moet kunnen trekken
Nu heeft hij er één gevonden, maar deze heeft een Km-stand van ca 400.000 Km, het betreft een 5.2I V8 magnum blok.
Raden jullie het aan zo'n auto in gedachten te houden, of zijn het simpelweg teveel Km's.
Ben benieuwd naar jullie opinie,
Groeten de gebroeders Deurhof
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Ik denk dat dat afhangt van wat er voor gevraagd word en wat je broer ermee gaat doen.
3500 kg af en toe in de omgeving is iets anders als weekelijks met 3500kg op en neer naar bijvoorbeeld Denemarken.
Wat ik ook vind meetellen is waar de auto vandaan komt. Voorbeeld een koeriersauto is iets anders als een bakkersauto. Als je begrijpt wat ik bedoel.
3500 kg af en toe in de omgeving is iets anders als weekelijks met 3500kg op en neer naar bijvoorbeeld Denemarken.
Wat ik ook vind meetellen is waar de auto vandaan komt. Voorbeeld een koeriersauto is iets anders als een bakkersauto. Als je begrijpt wat ik bedoel.
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Hij is loonwerker/grondverzet(ter) en zal zo nu en dan met een trailer met minikraan trekken ca 3500 kg (allemaal niet te ver uit de buurt)
daarnaast word de auto voor dagelijks vervoer gebruikt. waar de auto vandaan komt weet ik (nog) niet.
maar qua hoeveelheid km's, is 4 ton hoog voor een 318 magnum, of zal dat niet zo'n probleem zijn
m.a.w. wanneer is een 318 magnum zo'n beetje afgeschreven?
alvast bedankt
p.s. Een w200 lijkt ons niet betrouwbaar genoeg als bedrijfsauto. Als bedrijf kan je niet even wachten totdat onderdelen etc binnen zijn, vandaar een nieuwere dodge
Edited By Laurens on 1294776689
daarnaast word de auto voor dagelijks vervoer gebruikt. waar de auto vandaan komt weet ik (nog) niet.
maar qua hoeveelheid km's, is 4 ton hoog voor een 318 magnum, of zal dat niet zo'n probleem zijn
m.a.w. wanneer is een 318 magnum zo'n beetje afgeschreven?
alvast bedankt
p.s. Een w200 lijkt ons niet betrouwbaar genoeg als bedrijfsauto. Als bedrijf kan je niet even wachten totdat onderdelen etc binnen zijn, vandaar een nieuwere dodge
Edited By Laurens on 1294776689
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
een motor met een groter slagvolume kan in de regel meer km maken dan een motor met klein slagvolume , (wellicht elke 1ltr inhoud /100.000km hanteren),en is er licht werk mee gedaan of zwaar werk ? ( als de auto eens praten kon en zeggen wat hij allemaal meegemaakt heeft) ik bedoel er mee te zeggen dat t een gok blijft ,geluk ermee hebben of niet , ik zou in ieder geval eens het olieverbruik en gedane onderhoud (dealer ?) eens nagaan.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar in Den Helder woont een persoon die heeft een Chevy Van met 1 miljoen kilometers op de teller!!! De man gebruikt hem dagelijks en uiteraard wordt de Van goed onderhouden.
Maar waarom geen W200/D200? Als je er geen bagger evenementen mee afgaat en je onderhoud m goed zijn ze echt wel betrouwbaar. Ik ken er een aantal die dat doen.
Maar waarom geen W200/D200? Als je er geen bagger evenementen mee afgaat en je onderhoud m goed zijn ze echt wel betrouwbaar. Ik ken er een aantal die dat doen.
Persoonlijk vind ik het erg veel km's... Vergeet niet dat het niet alleen de motor is, maar ook de rest van de onderdelen aan de auto die 400000 km hebben rondgedraaid. Denk eens aan wiellagers, versnellingsbak enz enz. Ook zullen de ophangrubbers en fuseekogels wel eens wat minder kunnen worden na zo'n tijd. Maar uiteindelijk is het een kwestie van geluk hebben of niet.
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
precies, ik heb een W-200 gehad die ik 14 jaar lang als dagelijks vervoer gebruikte. zelfs ben ik er daarna nog eens een maand mee naar Libië geweest, 10.000Km door de woestijn!
en hij heeft me ECHT niet laten staan!!!
tja, goed onderhoud is alles!
misschien moet je broertje de auto eens bekijken?
en ik weet niet wat de prijs is, maar die kan nooit hoog zijn! normaal is een auto met 4 ton echt wel afgeschreven! wat niet wil zeggen dat er geen mogelijkheden meer mee zijn...
maar dan moet hij er eerst tijd en geld in investeren voordat het weer een goede betrouwbare auto is. (ik heb hem niet gezien hoor!)
kortom, met 4 ton op de teller, kan het alleen een lage prijs zijn.
maar dan moet ie wel rekenen dat ie het een en ander aan onderhoud voor zijn kiezen gaat krijgen! en bij een ram zal het waarschijnlijk ook wel enkele dagen weken zijn voordat bepaalde onderdelen binnen zijn, EN de prijzen van DIE onderdelen liggen een stuk hoger dan van een W of D -200!!
succes!
en hij heeft me ECHT niet laten staan!!!
tja, goed onderhoud is alles!
misschien moet je broertje de auto eens bekijken?
en ik weet niet wat de prijs is, maar die kan nooit hoog zijn! normaal is een auto met 4 ton echt wel afgeschreven! wat niet wil zeggen dat er geen mogelijkheden meer mee zijn...
maar dan moet hij er eerst tijd en geld in investeren voordat het weer een goede betrouwbare auto is. (ik heb hem niet gezien hoor!)
kortom, met 4 ton op de teller, kan het alleen een lage prijs zijn.
maar dan moet ie wel rekenen dat ie het een en ander aan onderhoud voor zijn kiezen gaat krijgen! en bij een ram zal het waarschijnlijk ook wel enkele dagen weken zijn voordat bepaalde onderdelen binnen zijn, EN de prijzen van DIE onderdelen liggen een stuk hoger dan van een W of D -200!!
succes!
groet, Bart