Shift-kit - Ja of nee
Hallo techneuten,
Ik zou er graag achter komen of mijn dodge al voorzien is van een Shift-kit. :laugh:
Hoe kan ik daar achter komen :(
En als het er niet op zit ben ik van plan de gehele set er op te monteren zoals Frans Veldman heeft gedaan incl. koeler filters aftap en dergelijke.
Iemand meer daar ook interesse in????Kunnen we mischien gezamelijk inkopen. ???
Tot horens,
Martijn :bier:
Ik zou er graag achter komen of mijn dodge al voorzien is van een Shift-kit. :laugh:
Hoe kan ik daar achter komen :(
En als het er niet op zit ben ik van plan de gehele set er op te monteren zoals Frans Veldman heeft gedaan incl. koeler filters aftap en dergelijke.
Iemand meer daar ook interesse in????Kunnen we mischien gezamelijk inkopen. ???
Tot horens,
Martijn :bier:
Na een shiftkit-installatie worden (bijvoorbeeld) schakelpunten verlegd waardoor er later opgeschakeld wordt en gebeurd het schakelen op zich voelbaar krachtiger zonder de soepele overgangen. Dat verlengd de levensduur van de automaat, komt de algehele prestaties ten goede en zou het brandstofverbruik moeten verlagen, maar belast de rest van de aandrijflijn meer doordat het schakelen wat schokkeriger gebeurd. Bijna alle shiftkits geven je een keuze tussen 'meer trekkracht' of 'snellere acceleratie'. Dat laatste is meer voor personenauto's en geeft de meeste toename in 'schokkerigheid'.
De shiftkit behelst andere filters, veren en kleppen/ventielen. Ook moet de valvebody eronderuit om kanalen open te boren en worden servo's gemodificeerd.
Of je aan je automaat kan zien of er een shiftkit op zit is wat moeilijk als je geen standaard automaat er naast hebt om te vergelijken, of op zich minst plaatjes van een ongemodificeerde dan wel gemodificeerde valvebody. Verder zal de automaat dus open moeten, en de valvebody er uit om werkelijk te kunnen zien of er al een shiftkit op zit.
Je komt waarschijnlijk al een eindje op weg met de installatie-instructies van de shiftkit die in mijn werkplaats op de plank ligt te wachten, te downloaden via:
http://tciauto.com/instructions/220000_inst.htm
Groenten,
322Rob
De shiftkit behelst andere filters, veren en kleppen/ventielen. Ook moet de valvebody eronderuit om kanalen open te boren en worden servo's gemodificeerd.
Of je aan je automaat kan zien of er een shiftkit op zit is wat moeilijk als je geen standaard automaat er naast hebt om te vergelijken, of op zich minst plaatjes van een ongemodificeerde dan wel gemodificeerde valvebody. Verder zal de automaat dus open moeten, en de valvebody er uit om werkelijk te kunnen zien of er al een shiftkit op zit.
Je komt waarschijnlijk al een eindje op weg met de installatie-instructies van de shiftkit die in mijn werkplaats op de plank ligt te wachten, te downloaden via:
http://tciauto.com/instructions/220000_inst.htm
Groenten,
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Hallo 318Rob,
Dat zijn duidelijke foto's, er is mij verteld bij gewoon gebruik van de dodge w200 de shift-kit er niet in te stoppen, okee wellicht later.
Heb jij toevallig wat meer foto's om de auto-bak af te stellen, iets scherper dan de al aanwezige foto's op deze site. Ik heb al nieuwe filter, olie en pakking liggen nl.
groet haan101
Dat zijn duidelijke foto's, er is mij verteld bij gewoon gebruik van de dodge w200 de shift-kit er niet in te stoppen, okee wellicht later.
Heb jij toevallig wat meer foto's om de auto-bak af te stellen, iets scherper dan de al aanwezige foto's op deze site. Ik heb al nieuwe filter, olie en pakking liggen nl.
groet haan101
Geachte Haan101,
waarom geen shiftkit in een W200? De kits zijn toepasbaar voor personenauto tot flinke camper door een keuze te maken uit de onderdelen die in de kit zitten. Dat staat ook duidelijk in de handleiding.
Foto's van bak-afstellingen: nee, daar heb ik geen foto's van.
Maar wat wil je afstellen?
Reverseband, kickdownband, kickdownlinkage? Voor de reverseband moet de bak open, de andere 2 karweitjes zijn 5 minuten per stuk. Al die dingen staan beschreven in de "Haynes" en zijn hier op het forum ook al beschreven. Zeer duidelijk uitgelegd ook; volgens mij zijn die posts allemaal van Gerhart. Moet terug te vinden zijn.
Groent'n
322Rob
waarom geen shiftkit in een W200? De kits zijn toepasbaar voor personenauto tot flinke camper door een keuze te maken uit de onderdelen die in de kit zitten. Dat staat ook duidelijk in de handleiding.
Foto's van bak-afstellingen: nee, daar heb ik geen foto's van.
Maar wat wil je afstellen?
Reverseband, kickdownband, kickdownlinkage? Voor de reverseband moet de bak open, de andere 2 karweitjes zijn 5 minuten per stuk. Al die dingen staan beschreven in de "Haynes" en zijn hier op het forum ook al beschreven. Zeer duidelijk uitgelegd ook; volgens mij zijn die posts allemaal van Gerhart. Moet terug te vinden zijn.
Groent'n
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
die heb ik gezien, het is echter wel zo dat ik 2 linker handen heb, vandaar dat ik mijn huiswerk eerst goed wil doen.
in de bak denk ik wel aan te kunnen maar er zit nog een afstelling buiten de bak(kickdown) maar ik kan die foto en locatie niet plaatsen vandaar.
groetjes
Edited By haan101 on 1128673461
in de bak denk ik wel aan te kunnen maar er zit nog een afstelling buiten de bak(kickdown) maar ik kan die foto en locatie niet plaatsen vandaar.
groetjes
Edited By haan101 on 1128673461
Aha,
aan de linkerkant van de automaat, en links is waar het stuur zit..., zit een bout met een vierkante kop (ongeveer 8mm). Dat is de stelschroef/bout voor de kickdownband. Kan niet missen, het is de enigste stelschroef, gemakkelijk te herkennen aan de vierkante kop.
Succes!
322Rob
aan de linkerkant van de automaat, en links is waar het stuur zit..., zit een bout met een vierkante kop (ongeveer 8mm). Dat is de stelschroef/bout voor de kickdownband. Kan niet missen, het is de enigste stelschroef, gemakkelijk te herkennen aan de vierkante kop.
Succes!
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Ik ben 16 maanden aan het restaureren geweeest en om af te kicken heb ik een verslag gemaakt op internet. Misschien heb je wat aan de volgende link:
Dodge W200 Powerwagon M880 - Total Rebuild Romano
Er zijn niet veel W200 liefhebbers die de shifkit "daadwerkelijk" hebben ingebouwd en zeker niet de installatie goed hebben beschreven of hebben getracht de problemen tot in detail te verwoorden, maar... het is zeker aan te raden, omdat de schakelingmomenten sneller reageren, de schakelingen minder abrupt overkomen en het schakelen veel soepeler gaat.
Het is iets waar je tegenop ziet, maar zoals je in mijn verslag leest valt het achteraf altijd mee. Ik ben ook geen automonteur, maar ik denk wel dat je "iets" van techniek moet weten, er feeling voor moet hebben of anders doorzettingsvermogen.
Mocht je ondanks mijn verslag nog hulp nodig hebben, aarzel niet om me te emailen want het is niet noodzakelijk om nogmaals het wiel uit te vinden :;):
Succes Romano
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Dodge W200 Powerwagon M880 - Total Rebuild Romano
Er zijn niet veel W200 liefhebbers die de shifkit "daadwerkelijk" hebben ingebouwd en zeker niet de installatie goed hebben beschreven of hebben getracht de problemen tot in detail te verwoorden, maar... het is zeker aan te raden, omdat de schakelingmomenten sneller reageren, de schakelingen minder abrupt overkomen en het schakelen veel soepeler gaat.
Het is iets waar je tegenop ziet, maar zoals je in mijn verslag leest valt het achteraf altijd mee. Ik ben ook geen automonteur, maar ik denk wel dat je "iets" van techniek moet weten, er feeling voor moet hebben of anders doorzettingsvermogen.
Mocht je ondanks mijn verslag nog hulp nodig hebben, aarzel niet om me te emailen want het is niet noodzakelijk om nogmaals het wiel uit te vinden :;):
Succes Romano
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Once a dodge, always a dodge! Dodge M880 W200 Power wagon Website
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
- Locatie: egmond
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer: