part time tussenbak
Moi.
Mijn tussenbak is op dit moment redelijk stuk, de ketting is te ruim wat ook bij Ikke het geval was.
Nu zou ik het liefst een part-time tussenbak erin zetten. kan je een NP 205 of 208 zo overzetten? en zijn die te krijgen? of is een part time NP203 een betere optie? of toch maar fulltime houden?
Mvg
Mijn tussenbak is op dit moment redelijk stuk, de ketting is te ruim wat ook bij Ikke het geval was.
Nu zou ik het liefst een part-time tussenbak erin zetten. kan je een NP 205 of 208 zo overzetten? en zijn die te krijgen? of is een part time NP203 een betere optie? of toch maar fulltime houden?
Mvg
Als je een NP203 hebt past alleen deze tussenbak achter je automaat. De NP205 en NP208 hebben een andere aansluiting op de automaat. Ook zijn deze bakken in NL bijna niet te krijgen. Wat je wel kunt doen is een part time conversion kit inbouwen in je NP203, dan schakel je net als een NP208. De vraag is alleen waarom je dit zou willen. Qua brandstofverbruik scheelt het namelijk bijna niets. Wil je echt zuiniger rijden dan kun je beter een D200 kopen, heb je gelijk een stuk betere vering voor.....
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Klopt helemaal, en zelfs dan zal het brandstofverbruik niet echt ineens met sprongen vooruit gaan. Als je zuinig wilt rijden moet je gewoon niet in een W200 gaan rijden....
Oftewel leg je bij het verbruik neer en zoek een goede 2e hands tussenbak en rijden maar weer.
Oftewel leg je bij het verbruik neer en zoek een goede 2e hands tussenbak en rijden maar weer.
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Ik doe het ook niet voor het verbruik.. (wie heeft dat gezegt?)
Vind alleen lekker ronddriften met een W200 in de sneeuw of modder erg leuk. en dat gaat beter met alleen achterwiel aandrijving. vor het zwaardere werk van terreinrijden kan je altijd nog de 4x4 inschakelen dan. heb alleen niet zo'n zin om elke keer als ik in een sneeuwbank sta, die tussenas eronder te bouten.
Vind alleen lekker ronddriften met een W200 in de sneeuw of modder erg leuk. en dat gaat beter met alleen achterwiel aandrijving. vor het zwaardere werk van terreinrijden kan je altijd nog de 4x4 inschakelen dan. heb alleen niet zo'n zin om elke keer als ik in een sneeuwbank sta, die tussenas eronder te bouten.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54
Iemand ervaring met zon setje?
http://www.summitracing.com/parts/MMK-501/
staat niet bij dat het voor een dodge is, kan ze ook niet voor dodge vinden. maar intern zijn die bakken hetzelfde toch? alleen de input/output is anders? splines e.d?
http://www.summitracing.com/parts/MMK-501/
staat niet bij dat het voor een dodge is, kan ze ook niet voor dodge vinden. maar intern zijn die bakken hetzelfde toch? alleen de input/output is anders? splines e.d?
Nou, dat weer wat jullie nu hebben, hebben wij hier in Frankrijk al 3 keer gehad deze winter, en aangezien ze bij mij in het gehucht helemaal niet komen schuiven/strooien, kun je je waarschijnlijk wel wat bij voorstellen?brigadierdog schreef:area51 schreef:.
klinkt als..... je daar ervaring mee hebt.......laat ons ook een keertje lachen.....dus vertel!...LoL :D
Gr. Toon
het heeft bij mij iig al enkele keren weinig gescheeld voordat ik een boer met een tractor heb moeten gaan halen!
soms kun je maar beter binnen blijven...[/color]
Edited By area51 on 1293560654
groet, Bart
@Theft_eXP ik begrijp je motivatie om een tussen bak part time te laten bollen.ik heb een tijdje zonder vooras gereden,en ik moet zeggen dan rijd en stuurd de dodge soepel!mocht er een systeem bestaan om de tussenbak te veranderen met zo'n part time kit,dan heb ik ook intresse!
ik heb me al lang bij neer gelegt dat een dodge w200 vierkant rijd,en dat is natuurlijk de charme van een spartaanse w200.maar alles kan beter natuurlijk.
@area51.ja dat vierwiel spinnen in de sneeuw is dikke fun,in het begin heb je wat plaats nodig,na een tijdje draaien tolt de dodge gewoon rond zijn as.
hé waar woon jij in frankrijk?
ik heb me al lang bij neer gelegt dat een dodge w200 vierkant rijd,en dat is natuurlijk de charme van een spartaanse w200.maar alles kan beter natuurlijk.
@area51.ja dat vierwiel spinnen in de sneeuw is dikke fun,in het begin heb je wat plaats nodig,na een tijdje draaien tolt de dodge gewoon rond zijn as.
hé waar woon jij in frankrijk?
ja, zou idd heel handig zijn.
ik rijd altijd op RWD (vooras er onderuit), maar als je met 1 achterwiel op modder staat, zit je vast. t is mij geluk om met de dikke dodge op een vlak grasveld van een meeting vast te zitten terwijl een fiat camper doorreed :(
op die moment mis ik de 4x4 wel, maar 4x4 rijden op asvalt is echt kut rijden. dan zit ik liever vast op gras. had de belgische keuring zo een miserie niet geweest, had ik allang een bak van een D200 gestoken en de vooras er onderuit en die van een D erin
ik rijd altijd op RWD (vooras er onderuit), maar als je met 1 achterwiel op modder staat, zit je vast. t is mij geluk om met de dikke dodge op een vlak grasveld van een meeting vast te zitten terwijl een fiat camper doorreed :(
op die moment mis ik de 4x4 wel, maar 4x4 rijden op asvalt is echt kut rijden. dan zit ik liever vast op gras. had de belgische keuring zo een miserie niet geweest, had ik allang een bak van een D200 gestoken en de vooras er onderuit en die van een D erin
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer: