Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

voor as

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

bij mijn thuiskomst van valkenswaard,kraakte en piepte het enorm onder de dodge.nu heb ik gisteren ontdekt dat het de vooras is,na de tussen bak aan de vooras zitten er daar twee kruisjes na elkaar met er tussen en soort bol gewricht(homokineet,klopt dit?).nu dat boeltje zat vol modder en met kleine steentjes,na met de hoge druk de boel schoon gemaakt te hebben is het gekraak weg.op het zicht is er geen breuk of speeling op de kruisjes of het bol gewricht.
nu is de vraag,die kruisjes hebben geen smeer nippel,hoe kan ik best de boel smeren?
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Als je die homokineet bedoeld, daar heb ik wel een smeernippel opzitten (zit wel goed verstopt),
Ik haal bij het smeren de as even onder de auto vandaan, scheelt een hoop gedoe.

Als je die kineet even beweegt, en je tussen de oren door kijkt zie je de nippel zitten (als die er niet vanaf is!) zit er onder een hoek, is moeilijk met de vetspuit bij te komen.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Laurens schreef:Als je die homokineet bedoeld, daar heb ik wel een smeernippel opzitten (zit wel goed verstopt),
Ik haal bij het smeren de as even onder de auto vandaan, scheelt een hoop gedoe.

Als je die kineet even beweegt, en je tussen de oren door kijkt zie je de nippel zitten (als die er niet vanaf is!) zit er onder een hoek, is moeilijk met de vetspuit bij te komen.
Hier dus:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Deze zit trouwens niet op alle auto's.
Gerhart
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

ja gevonden!die zit inderdaad goed verstopt,en ik heb de vetpomp wat moeten bij vijlen.
thanks !
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Bij mij is die bende kapot.. waar kan je nieuwe bestellen of revisieset?
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Kijk eens hier.
http://www.rockauto.com/

Ik heb die van mij gereviseerd met een setje van Rock Auto Parts,hier kon ik ze ook nergens vinden.

Gr Jan.

1976 DODGE W200 PICKUP 5.2L 318cid V8 2BBL (E) OHV : Drivetrain : Universal Joint Ball Seat Kit Wiki Price
PRECISION Part # 606 Ball Seat Kit
4WD; Front Shaft CV at Transfer Case


$17.85
Add to Cart

ACDELCO Part # 45U0750 {#89029390}
SEAT KIT,PROP SHF JT BALL -; w/4WD


$18.80
Add to Cart




Edited By country4all on 1288777156
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Bericht door ikke »

Ik heb mijn voorste aandrijfas ook gereviseerd.Het blijkt dat er meerdere types zijn!!
In de homokeneet zitten 2 kruisjes;precision 369 en de cv ball seat was de trw 20333 (oud type)
http://milo.com/neapco-double-u-joint-c ... kit-7-0081
Ik heb ze besteld bij c&p usaparts. (vraag maar naar Frank hij heeft 2 weken geleden dat voor me uigezocht)
Patrick
hilbert
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2003 23:07
Locatie: donkerbroek
Contacteer:

Bericht door hilbert »

Laurens schreef:Als je die homokineet bedoeld, daar heb ik wel een smeernippel opzitten (zit wel goed verstopt),
Ik haal bij het smeren de as even onder de auto vandaan, scheelt een hoop gedoe.

Als je die kineet even beweegt, en je tussen de oren door kijkt zie je de nippel zitten (als die er niet vanaf is!) zit er onder een hoek, is moeilijk met de vetspuit bij te komen.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
mooi plaatje van een cvj waar kan ik deze vinden . deze cvj kan zo te zien een grotere hoek maken dan een orginele.

mvg hilbert
H.JONGSMA
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb bij Google afbeeldingen velocity joint gegoogled daar stond dit plaatje tussen
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Mannie
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Mannie »

Even een vraagje tussendoor

Ik ben ook bezig met de revisie van de homokineet, maar wanneer monteer je nu de afdichtingsring die op de kogel zit.

1- nieuwe kogel erop persen, en dit dan door de afdichting duwen/ persen
2- afdichtingsring plaatsen dan de kogel erop persen en dan het geheel in elkaar duwen.

Groet Mannie
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

kan beide ,ik heb pas geleden met revisieset de vooras gereviseert, alleen heb ik een binnenbus moet afdraaien ,dat was veel pas en meet werk ,de bodem moest erg laag komen te liggen omdat anders die veer te hoog ligt en dan dermate hoge veerdruk heeft dat je die niet tegen de bal in kunt drukken ,die keerring paste er bij mij net overheen ,insmeren met vet is raadzaam, bij mijn revisieset (had ik van rob te zutpen)zat een zakje speciaal groen vet dat in de kogel ruimte komt te zitten ,is beter dan gewoon vet .
Mannie
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Mannie »

Bedankt voor de info.

De binnenbus is bij mij helemaal kapot die moet ik dus helemaal opnieuw draaien.

Groet Mannie
Mannie
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Mannie »

Misschien kan iemand mij wegwijs maken.

Ik heb nu de hele vooras uit elkaar en wil nu de nieuwe kruisjes gaan plaatsen.

Op de homokineet staan aan één kant een serie puntjes ingeslagen, moeten deze puntjes in lijn staan met de puntje die op het as gedeelte staan of maakt dit niet niets uit.

Toen ik het uit elkaar haalde stonden de puntjes niet in één lijn maar 180 graden gedraaid ten op zichten van elkaar.

Mannie
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt »

Mannie schreef:Misschien kan iemand mij wegwijs maken.

.....
Op de homokineet staan aan één kant een serie puntjes ingeslagen, moeten deze puntjes in lijn staan met de puntje die op het as gedeelte staan of maakt dit niet niets uit.
.......Mannie
Hoi Mannie,

die puntjes horen 'bij elkaar' inderdaad. in zoverre dat ze tegenover elkaar horen te staan (asstuk en homokineet).
Dat is ook de reden dat die er zitten.

De volgorde voor het verwijderen van de 'dopjes'van de kruisjes:

begin met die aan de flenskant op het middenstuk/homokineet.

vervolgens, flenskant: de dopjes van de flens.

dan askant: dopjes middenstuk homokineet.

en tot slot askant: dopjes die daarin zitten.


Hopelijk een beetje duidelijk anders laat het maar even weten.
Heb zo snel geen goede foto bij de hand.
Assembleren is in omgekeerde volgorde.

grtz, Nawt
Mannie
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Mannie »

Nawt bedankt voor de info, ik ga hem morgen weer in elkaar zetten.

Mannie
Plaats reactie