voor as
bij mijn thuiskomst van valkenswaard,kraakte en piepte het enorm onder de dodge.nu heb ik gisteren ontdekt dat het de vooras is,na de tussen bak aan de vooras zitten er daar twee kruisjes na elkaar met er tussen en soort bol gewricht(homokineet,klopt dit?).nu dat boeltje zat vol modder en met kleine steentjes,na met de hoge druk de boel schoon gemaakt te hebben is het gekraak weg.op het zicht is er geen breuk of speeling op de kruisjes of het bol gewricht.
nu is de vraag,die kruisjes hebben geen smeer nippel,hoe kan ik best de boel smeren?
nu is de vraag,die kruisjes hebben geen smeer nippel,hoe kan ik best de boel smeren?
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Als je die homokineet bedoeld, daar heb ik wel een smeernippel opzitten (zit wel goed verstopt),
Ik haal bij het smeren de as even onder de auto vandaan, scheelt een hoop gedoe.
Als je die kineet even beweegt, en je tussen de oren door kijkt zie je de nippel zitten (als die er niet vanaf is!) zit er onder een hoek, is moeilijk met de vetspuit bij te komen.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik haal bij het smeren de as even onder de auto vandaan, scheelt een hoop gedoe.
Als je die kineet even beweegt, en je tussen de oren door kijkt zie je de nippel zitten (als die er niet vanaf is!) zit er onder een hoek, is moeilijk met de vetspuit bij te komen.

Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Hier dus:Laurens schreef:Als je die homokineet bedoeld, daar heb ik wel een smeernippel opzitten (zit wel goed verstopt),
Ik haal bij het smeren de as even onder de auto vandaan, scheelt een hoop gedoe.
Als je die kineet even beweegt, en je tussen de oren door kijkt zie je de nippel zitten (als die er niet vanaf is!) zit er onder een hoek, is moeilijk met de vetspuit bij te komen.

Deze zit trouwens niet op alle auto's.
Gerhart
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Kijk eens hier.
http://www.rockauto.com/
Ik heb die van mij gereviseerd met een setje van Rock Auto Parts,hier kon ik ze ook nergens vinden.
Gr Jan.
1976 DODGE W200 PICKUP 5.2L 318cid V8 2BBL (E) OHV : Drivetrain : Universal Joint Ball Seat Kit Wiki Price
PRECISION Part # 606 Ball Seat Kit
4WD; Front Shaft CV at Transfer Case
$17.85
Add to Cart
ACDELCO Part # 45U0750 {#89029390}
SEAT KIT,PROP SHF JT BALL -; w/4WD
$18.80
Add to Cart
Edited By country4all on 1288777156
http://www.rockauto.com/
Ik heb die van mij gereviseerd met een setje van Rock Auto Parts,hier kon ik ze ook nergens vinden.
Gr Jan.
1976 DODGE W200 PICKUP 5.2L 318cid V8 2BBL (E) OHV : Drivetrain : Universal Joint Ball Seat Kit Wiki Price
PRECISION Part # 606 Ball Seat Kit
4WD; Front Shaft CV at Transfer Case
$17.85
Add to Cart
ACDELCO Part # 45U0750 {#89029390}
SEAT KIT,PROP SHF JT BALL -; w/4WD
$18.80
Add to Cart
Edited By country4all on 1288777156
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Ik heb mijn voorste aandrijfas ook gereviseerd.Het blijkt dat er meerdere types zijn!!
In de homokeneet zitten 2 kruisjes;precision 369 en de cv ball seat was de trw 20333 (oud type)
http://milo.com/neapco-double-u-joint-c ... kit-7-0081
Ik heb ze besteld bij c&p usaparts. (vraag maar naar Frank hij heeft 2 weken geleden dat voor me uigezocht)
Patrick
In de homokeneet zitten 2 kruisjes;precision 369 en de cv ball seat was de trw 20333 (oud type)
http://milo.com/neapco-double-u-joint-c ... kit-7-0081
Ik heb ze besteld bij c&p usaparts. (vraag maar naar Frank hij heeft 2 weken geleden dat voor me uigezocht)
Patrick
mooi plaatje van een cvj waar kan ik deze vinden . deze cvj kan zo te zien een grotere hoek maken dan een orginele.Laurens schreef:Als je die homokineet bedoeld, daar heb ik wel een smeernippel opzitten (zit wel goed verstopt),
Ik haal bij het smeren de as even onder de auto vandaan, scheelt een hoop gedoe.
Als je die kineet even beweegt, en je tussen de oren door kijkt zie je de nippel zitten (als die er niet vanaf is!) zit er onder een hoek, is moeilijk met de vetspuit bij te komen.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
mvg hilbert
H.JONGSMA
Even een vraagje tussendoor
Ik ben ook bezig met de revisie van de homokineet, maar wanneer monteer je nu de afdichtingsring die op de kogel zit.
1- nieuwe kogel erop persen, en dit dan door de afdichting duwen/ persen
2- afdichtingsring plaatsen dan de kogel erop persen en dan het geheel in elkaar duwen.
Groet Mannie
Ik ben ook bezig met de revisie van de homokineet, maar wanneer monteer je nu de afdichtingsring die op de kogel zit.
1- nieuwe kogel erop persen, en dit dan door de afdichting duwen/ persen
2- afdichtingsring plaatsen dan de kogel erop persen en dan het geheel in elkaar duwen.
Groet Mannie
kan beide ,ik heb pas geleden met revisieset de vooras gereviseert, alleen heb ik een binnenbus moet afdraaien ,dat was veel pas en meet werk ,de bodem moest erg laag komen te liggen omdat anders die veer te hoog ligt en dan dermate hoge veerdruk heeft dat je die niet tegen de bal in kunt drukken ,die keerring paste er bij mij net overheen ,insmeren met vet is raadzaam, bij mijn revisieset (had ik van rob te zutpen)zat een zakje speciaal groen vet dat in de kogel ruimte komt te zitten ,is beter dan gewoon vet .
Misschien kan iemand mij wegwijs maken.
Ik heb nu de hele vooras uit elkaar en wil nu de nieuwe kruisjes gaan plaatsen.
Op de homokineet staan aan één kant een serie puntjes ingeslagen, moeten deze puntjes in lijn staan met de puntje die op het as gedeelte staan of maakt dit niet niets uit.
Toen ik het uit elkaar haalde stonden de puntjes niet in één lijn maar 180 graden gedraaid ten op zichten van elkaar.
Mannie
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik heb nu de hele vooras uit elkaar en wil nu de nieuwe kruisjes gaan plaatsen.
Op de homokineet staan aan één kant een serie puntjes ingeslagen, moeten deze puntjes in lijn staan met de puntje die op het as gedeelte staan of maakt dit niet niets uit.
Toen ik het uit elkaar haalde stonden de puntjes niet in één lijn maar 180 graden gedraaid ten op zichten van elkaar.
Mannie

Hoi Mannie,Mannie schreef:Misschien kan iemand mij wegwijs maken.
.....
Op de homokineet staan aan één kant een serie puntjes ingeslagen, moeten deze puntjes in lijn staan met de puntje die op het as gedeelte staan of maakt dit niet niets uit.
.......Mannie
die puntjes horen 'bij elkaar' inderdaad. in zoverre dat ze tegenover elkaar horen te staan (asstuk en homokineet).
Dat is ook de reden dat die er zitten.
De volgorde voor het verwijderen van de 'dopjes'van de kruisjes:
begin met die aan de flenskant op het middenstuk/homokineet.
vervolgens, flenskant: de dopjes van de flens.
dan askant: dopjes middenstuk homokineet.
en tot slot askant: dopjes die daarin zitten.
Hopelijk een beetje duidelijk anders laat het maar even weten.
Heb zo snel geen goede foto bij de hand.
Assembleren is in omgekeerde volgorde.
grtz, Nawt