Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Wie kan mij helpen? - veren, motor.

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
marcus
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 mei 2006 18:03
Locatie: Weerselo

Bericht door marcus »

Hallo, wie kan mij helpen? Ik heb een aantal problemen met
mijn Dodge, ik heb op het forum zitten zoeken maar ik kom
er niet uit. Daarbij ben ik behoorlijk dyslectisch en krijg na 10
minuten barstende koppijn.( Iemand anders typt dit voor mij).
Mijn probleem:
1. Mijn motor doet raar, altijd gedraaid als een zonnetje op gas
en benzine. Nu wil hij op benzine bijna niet meer, gooit de meeste brandstof
vrolijk weer de uitlaat uit. Op gas doet hij het
wel als hij in de P of N staat. Zet ik hem in de D of de R dan vallen de toeren weg,
aantal cilinders gaan niet af en hij bonkt.
Heeft iemand een idee? Ik kan het niet vinden.

2. De veren. Mijn achterveren waren gebroken en die heb
vervangen door 6" veren, Voor zat al 4"op dus dat ging wel.
( Naar Italie geweest, geen probleem mee gehad) Nu wil ik de
voorveren ook vervangen door 6"veren (Skyjacker).
Maar daar zitten wiggen op. Moet ik die nu weghalen of niet
en waarom? Wat is de beste en vooral veiligste aanpak
voor zoiets?


Groeten

Marcus
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Op je eerste vraag zou je denken aan een kapot verdelerkapje op je ontsteking,leen er een en kijk of je de zelfde problemen nog hebt.

Op je tweede vraag als je de wiggen niet terugzet veranderd de hoek van je aandrijving dus altijd de wiggen gebruiken.
suc6. :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
marcus
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 mei 2006 18:03
Locatie: Weerselo

Bericht door marcus »

Bedankt voor je reactie. Het verdelerkapje is niet kapot.
Nog iemand een idee wat het dan zou kunnen zijn?

Als ik de wiggen er op laat, krijg ik dan geen problemen
(op de vooras) met de "caster". (zo staat het in mijn Haynes boek).
Volgens mij betekent dat dat de wielen op een rare stuurhoek komen of zoiets.


groeten

Marcus
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
als je eerst GEEN wiggen er tussen had , en nu wel met de andere veren
dan moet je hem WEL laten uitlijnen
anders gaan de banden scheef afslijten , omdat de hoek iets veranderd
( kwam ik iets te laat achter ) :(

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heb je van de motor al eens compressie gemeten?
bougie's en de bougiekabels vervangen?

groeten,
klaas-jan
groet'n oet ainrom
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Je ontstekingslijn nalopen.. ECU, ballast resistor, heeft de bobine genoeg volt, geeft ie een goede vonk af, rotor en contacten in verdelerkap, bougiekabels en bougie's.
marcus
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 mei 2006 18:03
Locatie: Weerselo

Bericht door marcus »

Hallo allemaal

Bij het naa kijken van de ontstekingslijn merkte ik
dat mijn bobine klost .(het lijkt wel of er water in) ???
En hoe weet ik of mijn ECU kapot is ?
En hoe lang gaan bougiekabels gemidelt mee?
De mijn ne zijn ongefeer 2 jaar.
En de bougie's 6 maanden.
De verdelerkap en rotor zijn schoon en niet beschadigt.

Groeten
Marcus
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

je bobine hoord olie in te zitten, maar die zou zo dik moeten zijn dat het niet klotst. dus als je iets zou moeten vervangen om te proberen zou ik daar beginnen :)
area51
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Marcus,

Mijn bougiekabels zijn minimaal 15 jaar oud, en gaan super!
er is mij verteld dat ze pas versleten zijn als ze doorslaan. (de vonken overspringen.)
Wel werd mij geadviseerd de bougies te wisselen om de 10.000 Km. (op LPG)
Wel is hetsuperbelangrijk de JUISTE voorgeschreven bougies te zetten, en niet zomaar een "vervanger" van de automatrealenboer te accepteren!!!
Het verschil alleen daartussen is een auto die je op de schroothoop zou willen gooien, of een super lopende auto. (zelf ondervonden!)
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

en welke speciale gasbougies dienen dan bij voorkeur gemonteerd te worden ? ( staat hier ergens op forum een discussie in het verleden waarin de ene amerikaanspecialist (chevy8 shop) ngk adviseert en platinabougies afraadt en de andere juist andersom adviseert (huisman usa cars) !



Edited By bastian on 1290926562
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

ik gebruik AC Delco R44XLS bougies en die bevallen mij prima.
:cool:
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Iedereen zal goede ervaringen met een merk hebben maar ik heb nu in de 4e wagen al de NGK BPR 5ES zitten en die bevallen prima.
pacalje
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jun 2006 16:07

Bericht door pacalje »

Marcus schreef:

"Mijn motor doet raar, altijd gedraaid als een zonnetje op gas
en benzine. Nu wil hij op benzine bijna niet meer, gooit de meeste brandstof
vrolijk weer de uitlaat uit. Op gas doet hij het
wel als hij in de P of N staat. Zet ik hem in de D of de R dan vallen de toeren weg,
aantal cilinders gaan niet af en hij bonkt."

Ik heb precies hetzelfde probleem. Motor bonkt, afterfire op benzine, backfire op gas als je doortrapt, weinig vermogen, loopt op benzine nog wel aardig, beetje rauw. Op gas is het een drama. Van het ene op het andere moment. Ontsteking helemaal nagelopen, nieuwe kabels, nieuwe verdelerkap (vorig jaar nog ECU en Weerstand sblokje vervangen). Bobine = 12 volt maar wordt gevoed met 9 volt (via weerstandsblokje).

Snap het dus even niet meer.

1) Alles lezende op dtbweb denk ik aan ontstekingsprobleem. Is het een oplossing om bobine op 12 volt te zetten. Indien ja, hoe doe ik dat dan want als ik 12 volt op de plus zet, rechtstreeks vanaf de accu doet ie niets meer (moet ik dan de min die van de ECU komt ook rechtstreek op 12 volt min zetten?). Net iets ingrijpender: moet ik gewoon de hele rotzooi er uit slopen en er een fbo-a688 kit inzetten?
2) Ik denk nog aan ander probleem; kan het zijn dat de distributielketteing is overleden, tandje is overgesprongen. Daar valt met de ontsteking niet tegenop te timen en ik heb het bij mijn vorige motor ook gehad. Ketting en tandwielen (en tegelijkertijd waterpomp vervangen) en toen liep ik weer als een dolle (tot ik m op het strand opblies, life sucks!)

Wie weet er meer?

Peter
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heb je de compressie al eens gemeten?
als de distibitie ketting versprongen is heb je ook minder compressie door een verkeerde timing van de kleppen.
heb zelf ook al eens ongeveer de zelfde problemen gehad en toen was het een massa probleem.
extra kabel van de min pool naar de motor en het was opgelost, je kan ook nog een kabeltje naar de massa van ecu maken.( kan nooit kwaad).
groet'n oet ainrom
area51
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

bastian schreef:en welke speciale gasbougies dienen dan bij voorkeur gemonteerd te worden ? ( staat hier ergens op forum een discussie in het verleden waarin de ene amerikaanspecialist (chevy8 shop) ngk adviseert en platinabougies afraadt en de andere juist andersom adviseert (huisman usa cars) !

HA Hallo Bastian,

Ik zei niet speciale gasbougies, ik zei de voorgeschreven bougies uit het grote Dodge boek.

Dat schijnen bougies te zijn met een lage interne weerstand, waar de automatrealenboer mij bougies meegaf waar een hoge interne weerstand inzat, en dan rijd je auto dus ECHT beroerd!! zoals ik zelf ondervonden heb, als ik hem stationair "vrij" liet lopen ging het wel, maar als ik dan in de "D" zette, viel hij na een hoop gebrobbel stil, alleen door met twee voeten te rijden, (beetje gas houden tijdens het remmen) kon ik blijven rijden.
toen ik dus de voorgeschreven bougies geplaatst had, reed mijn Dodge als een naaimachientje! zonder verder ook maar iets te verstellen onder de kap!




Edited By area51 on 1291063847
groet, Bart
Plaats reactie