Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!
het kan zijn dat deze w200 dan met iets meer als 3500kg ttm heeft bijv 3515Kg , deze voertuigen zouden in een tolerantie regeling vallen van het rdw ,dit is mij verteld door willem baljon,en evengoed met rijbewijs B gereden mogen worden ,interessant is t dan om te weten tot hoever kg boven de 3500kg dit gaat ,voor mijn dodge met 4540Kg ttm geldt deze regeling natuurlijk niet meer en heb je idd rijbewijs c nodig en elk jaar keuren
Trekhaak gegevens.
RDW gebeld.
Amerika slaat geen gegevens van trekhaakgewichten bij de auto op.
Belgie heeft mijn dodge ambulance niet correct allemaal ingevoerd en niet aan een chasisnummer of zo gekoppeld dusss. te weinig gegevens, en dus mag ik maar zo weinig vervoeren. 1800 kar.
Dus ik mag gegevens van de fabrikant overleggen voor een groter trekgewicht.
oftewel hangt van de pet van de keurmeester af. bij mij stond de pet scheef hij wilde niet eens naar dat papier kijken. had hetzelfde briefje van kurt wat hierboven ook gebruikt werd tijdens keuringen.
De dodge pick up had wel een chasisgoedkeuring en daar ook de meeste andere dodges in NL vermoed ik. gaat om DODC of C 1074 ??
is een chasisgoedkeuring van de RDW.
aangezien ze alles nu aan het digitaliseren zijn kon de kennisbank hier geen gegevens over geven, ze bellen me er over terug.
met aanhanger gewicht en totaal gewicht, volgens hun kennisbank
Dan even met alle bij langs de RDW kan de keurmeester kijken of er verschil in zit. ??
en over de rijbewijs regels, ik heb BE dus mag maximaal met 7 ton rijden, 3500 auto 3500 kar.
RDW gebeld.
Amerika slaat geen gegevens van trekhaakgewichten bij de auto op.
Belgie heeft mijn dodge ambulance niet correct allemaal ingevoerd en niet aan een chasisnummer of zo gekoppeld dusss. te weinig gegevens, en dus mag ik maar zo weinig vervoeren. 1800 kar.
Dus ik mag gegevens van de fabrikant overleggen voor een groter trekgewicht.
oftewel hangt van de pet van de keurmeester af. bij mij stond de pet scheef hij wilde niet eens naar dat papier kijken. had hetzelfde briefje van kurt wat hierboven ook gebruikt werd tijdens keuringen.
De dodge pick up had wel een chasisgoedkeuring en daar ook de meeste andere dodges in NL vermoed ik. gaat om DODC of C 1074 ??
is een chasisgoedkeuring van de RDW.
aangezien ze alles nu aan het digitaliseren zijn kon de kennisbank hier geen gegevens over geven, ze bellen me er over terug.
met aanhanger gewicht en totaal gewicht, volgens hun kennisbank
Dan even met alle bij langs de RDW kan de keurmeester kijken of er verschil in zit. ??
en over de rijbewijs regels, ik heb BE dus mag maximaal met 7 ton rijden, 3500 auto 3500 kar.
In de RDW quote van Laurens hebben ze het over de TECHNISCH toegestane maximummassa van het voertuig. En dat is 8000lbs oftewel 3632kg volgens het typeplaatje in de deurstijl. Dus vandaar de cat. N2 denk ik. Maar dat wil niet zeggen dat het ook een vrachtwagen is op kenteken. Voor rijbewijs B word dan het laadvermogen verlaagd zodat je op een max massa van 3500kg zit.
Dus technisch 3632kg, maar 3500kg op kenteken.
Overigens kun je altijd wel het laadvermogen verlagen, van zowel het voertuig als de aanhanger.
Stel;de Dodge weegt 2300kg en heeft een laadvermogen van 1200 kg. Dat is 3500 kg max. Dan mag je dus geen aanhangwagen trekken als je alleen rijbewijs B bezit.
Als je het laadvermogen van de dodge verlaagt naar 200kg dan is de max massa 2300 + 200 = 2500 kg. Op deze manier mag je dan een aanhanger trekken van 1000kg met rijbewijs B. Mits het trekgewicht ook op kenteken staat natuurlijk.
Dus technisch 3632kg, maar 3500kg op kenteken.
Overigens kun je altijd wel het laadvermogen verlagen, van zowel het voertuig als de aanhanger.
Stel;de Dodge weegt 2300kg en heeft een laadvermogen van 1200 kg. Dat is 3500 kg max. Dan mag je dus geen aanhangwagen trekken als je alleen rijbewijs B bezit.
Als je het laadvermogen van de dodge verlaagt naar 200kg dan is de max massa 2300 + 200 = 2500 kg. Op deze manier mag je dan een aanhanger trekken van 1000kg met rijbewijs B. Mits het trekgewicht ook op kenteken staat natuurlijk.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Hallo iedereen
Dodc of c 1074 is een chasisgoedkeur met trekgewicht 2380 kg.
wil je dat gewicht slepen, bel met de RDW, of jou auto onder dat chassisgoedkeur valt.
een goedgekeurde trekhaak monteren zoals die van de valk.
en langs de RDW gaan, die tikken tegen de trekhaak en controleren goede montage en je chassisnummer en nemen je tekening in, en dan heb je dat gewicht. 2380 kg
Wil je meer slepen ? tja dan heb je documenten uit amerika nodig. en moet je een goede pet bij de keurmeester hebben.
weet iemand hoe mijn dodge ambulance die chasisgoedkeur alsnog kan krijgen ??
Groet Jan
Dodc of c 1074 is een chasisgoedkeur met trekgewicht 2380 kg.
wil je dat gewicht slepen, bel met de RDW, of jou auto onder dat chassisgoedkeur valt.
een goedgekeurde trekhaak monteren zoals die van de valk.
en langs de RDW gaan, die tikken tegen de trekhaak en controleren goede montage en je chassisnummer en nemen je tekening in, en dan heb je dat gewicht. 2380 kg
Wil je meer slepen ? tja dan heb je documenten uit amerika nodig. en moet je een goede pet bij de keurmeester hebben.
weet iemand hoe mijn dodge ambulance die chasisgoedkeur alsnog kan krijgen ??
Groet Jan
hoi Bas, naar wat ik nu weet hebben veel van die (ex) army's uit duitsland alleen maar lagere trekgewichten :p
verder vertelde die rdw keurmeester, dat alleen gegevens van de fabriek of importeur geldig zijn voor hun, dus als je zo'n boekje hebt als Kurt of ik, dat geld niet voor hun, alleen een papier met briefhoofd, stempel, handtekening en chassisnummer.... (snif,snif...)
verder vertelde die rdw keurmeester, dat alleen gegevens van de fabriek of importeur geldig zijn voor hun, dus als je zo'n boekje hebt als Kurt of ik, dat geld niet voor hun, alleen een papier met briefhoofd, stempel, handtekening en chassisnummer.... (snif,snif...)
groet, Bart
hallo bart ,op dit forum staat dat bij rdw station zwolle de dodge w200 bekend is en je daar ca 3200 kg trek gewicht kunt krijgen ,maar ik dacht gelezen te hebben dat jij iets van 3300kg trekhaakgewicht hebt gekregen ? Dan mag je toch niet klagen ? Met 10% gewicht tolerantie in nederland kun je dan 3500 kg trekken .in frankrijk en belgië hebben ze ook vrij ruime gewicht toleranties maar let op dat je in die landen niet met een middenas aanhanger mag rijden die zwaarder dan de trek auto is
Edited By bastian on 1294250504
Edited By bastian on 1294250504
Re: Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens e
sorry Bart ik zie nu ( 4 jaar later ) je vraag pas , ik denk dat voor voertuigen onder de 3500kg dit ook geld , maar zeker weet ik t niet , mijn kennis is gebaseerd op vrachtzwagens dus boven de 3,5ton ttm.