hallo
wie weet het verschil in voorassen ?
ik heb een as met naaf aan de buitenkant
http://s413.photobucket.com/albums....512.jpg
en zonder naaf
http://s413.photobucket.com/albums....513.jpg
weet iemand de verschillen ?
is dit gewoon bouwjaar ?
en welke is beter?
mvg ed
verchillende voorassen ?
De assen met vrijloopnaaf verdienen eigenlijk altijd de voorkeur omdat deze nastelbare lagers hebben. De "normale" dana 44 die onder onze dodges zit heeft namelijk zgn unit bearings die niet nastelbaar zijn, en dat betekent dus dat als je speling krijgt je steeds de lagers moet vervangen.
Dick
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
As zonder vrijloopnaaf (standaard onder de '76 en '77) heeft ook een permanente 4x4 tussenbak.
As met vrijloopnaaf heeft een part-time tussenbak (inschakelbare 4x4).
Als je gaat mixen, kun je problemen krijgen. De originele tussenbak kun je ombouwen of permanent in loc zetten, anders kun je niet rijden. Permanent in loc zetten is niet aan te raden.
As met vrijloopnaaf heeft een part-time tussenbak (inschakelbare 4x4).
Als je gaat mixen, kun je problemen krijgen. De originele tussenbak kun je ombouwen of permanent in loc zetten, anders kun je niet rijden. Permanent in loc zetten is niet aan te raden.
Gerhart
- Robert van de Vorst
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 apr 2001 21:45
- Locatie: duizel
met die as met vrijloopnaven kun je gewoon rijden zonder de tussenbak in de lok te zetten
wel zou ik de grote veer in de vrijloopnaaf er uithalen
anders heb je kans dat de vrijloopnaaf uitschakeld als de auto wegrold
ikzelf rij er zo al jaren mee rond
ook kan je je lagers weer stellen
je kan ook de voorste aandrijfas ertussenuit halen en in lok zetten (moet je wel de veren terugzetten) dan blijft je voorste dif stilstaan en dan heb je echt 2wd
groetjes robert
wel zou ik de grote veer in de vrijloopnaaf er uithalen
anders heb je kans dat de vrijloopnaaf uitschakeld als de auto wegrold
ikzelf rij er zo al jaren mee rond
ook kan je je lagers weer stellen
je kan ook de voorste aandrijfas ertussenuit halen en in lok zetten (moet je wel de veren terugzetten) dan blijft je voorste dif stilstaan en dan heb je echt 2wd
groetjes robert
Dodge W200 '76 ,cid 440 V8 (Clubcab)
Dodge D100 '79 ,cid 360 V8
Dodge Travco'76 ,cid 440 V8 (camper)
Dodge W200 '76 ,cid 318 V8 (crosser)
Chrysler Newport '72 ,cid 400 V8
Dodge D100 '79 ,cid 360 V8
Dodge Travco'76 ,cid 440 V8 (camper)
Dodge W200 '76 ,cid 318 V8 (crosser)
Chrysler Newport '72 ,cid 400 V8