Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Niet starten! - ontstekingsmodule??

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Hallo allemaal,

Heb ik eindelijk mijn Dodge helemaal geverft en klaar start ie niet meer,ik heb wel vaker eerder aan/uitval problemen gehad maar dat was na het rommelen aan de bedrading weer over.

De motor gaat goed rond maar de bougies vonken niet.De bedrading is ook niet echt denderent meer en na wat gepruts aan de bedrading strok ik een draadje los van de stekker die op de ontstekingsmodule zit.Deze heb ik weer ff provosorische gemaakt,maar starten homaar.Nu ziet het witte blokje wat er naast zit er ook niet echt super meer uit dus die ga ik denk ook maar vervangen.
Kan ik de onstekingsmodule en het witte blokje gewoon bij een amerikaanseautogarage(of hoe noem je zoiets ??? )halen??
En zo ja wat kosten deze onderdelen???
En de stekker die er op zit(5pennen)kan je die ook gewoon los kopen?
Ik zag ook dat er in het midden van die stekker een soort gaatje zat,moet daar nog iets op aangesloten zitten??

Hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vele vragen!

Groetjes Bas Z

Elektro sucks!!!!!!!!!!!!!!
Dodge......A man's best friend!
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

hoi bas,beter al die ouwe troep vervangen(module/weerstandblok/kabels /bougies/bobine/verdelerkap)Dat scheelt veel ergernis.Wat ik uit alle verhalen over de dodge heb begrepen is dat die onderdelen veel storing veroorzaken.Voor adressen bij jou in de buurt moet je even bij adressen van bedrijven kijken.Moet voor 200 euro wel lukken.(nee niet bij van damned) SUCK6 :p
GROETE' SICKY
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Hoi Bas,

Het gaatje waar je het over hebt is om de stekker met een schroefje vast te zetten aan de module.

Ik heb pas geleden exact hetzelfde probleem gehad.
Een nieuwe module geplaatst en een nieuwe weerstand (dat witte blokje) en nog steeds wilde m'n Dodge niet starten.
Dit was wel vervelend want we zouden met de ChaosBoyz die dag naar Belgie gaan :(
Na 2,5 uur klooien kwamen we er eindelijk achter dat een van die 5 stekkertjes die in dat rubber zitten gebroken was.
Uiteindelijk heb ik dus inderdaad het rubber los gesneden en er gewone stekkertjes aangeknepen.
Toen ik dat had gedaan was het weer starten en lopen!

Ik weet niet precies waar je zit, maar Co Oskam heeft het spul zowieso op voorraad liggen.
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Hey Gasten!

Bedankt voor de snelle reacties!!

Ik ga van de week ff kijken voor een nieuwe module en weerstandblok,de rest was al vernieuwd door de vorige eigenaar,gelukkig :)

Doe gelijk ff de bedrading(nouja ff) en dan hopen maar dat ie het weer doet.
Ik hou jullie wel op de hoogte!

Groetjes Bas Z
Dodge......A man's best friend!
108-1047408945

Bericht door 108-1047408945 »

bas heb laatst juist het zelfde probleem gehad.
had vanalles geprobeert toen heb ik al de draadjes van de module verwijderd en nagekeken en ik ondervond dat dat rode draadje als ik dat tegen en afeen deed mijn bougie vonkte ge moet wel zien dat je rotor op de plaats sta van de bougie die je er uit hebt gedraait toen alles terug aaneen en hij starte weer.
weet ook ni wat het probleem was maar zo kan je misschien weer een beetje verder.
oja je moet gewoon je contact in de rijstand zetten als je dat probeert.
veel sucses groetjes dirk
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Hey Gasten,

Ben Zaterdag ff bij Co oskam geweest en heb daar een ontstekingmodule en een weerstandblokje gehaal en nog ff staan praten met Ronald(aquafobia) en nog een mede Dodger(sorry weet de naam niet)wel geinig,zo zie je mekaar nog is :)

Maandag ochtend gelijk na het paasontbijt de onderdelen erop gezet,en een paar draden+stekker van de module vervangen.
FF een schietgebedje gedaan,sleutel om en starten maar.Hij sloeg na ff goed doorstarten gelijk aan.Probleem opgelost en scheren maar!.

Jongens nog bedankt voor de reacties!!!

Groetjes Bas Z :p
Dodge......A man's best friend!
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Hoi Bas,

Dat is mooi man dat het gelukt is!
Weet je ook waar het probleem precies zat?
Was het alleen de bedrading of was de module echt stuk?

Ik zelf had het namelijk een paar weken geleden ook en toen bleek het gewoon de bedrading te zijn.

Inmiddels heb ik dus de oude ontstekingsmodule er weer in gezet (als reserve) en ook het weerstandblokje heb ik er weer bij gezet, verder had ik nog een bobine liggen en ook die heb ik erbij gemonteerd.

Indien er nu onderweg nog eens problemen voordoen met de ontsteking, kan ik de bedrading zo over steken om te controleren of het aan een van deze onderdelen ligt.

Dit is overigens geen idee van mezelf, ik heb het afgekeken bij een andere Dodger.
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Hey Ronald,

Ik heb eigenlijk geen idee waar het in zat,ik heb eigenlijk een vermoeden dat het de stekker was die op de module zit.
Ook inwendig net als bij jou.Zal het ouwe spulletje nog wel is monteren en kijken of ie het dan doet.
Ben in iedergeval al blij dat ie weer loopt,lijkt ook wel of ie veel beter loopt en meer koppel heeft.

Groetjes Bas Z
Dodge......A man's best friend!
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Heren,

wat een toeval! Volgens mij moet het mogelijk zijn om de halfwaarde tijd van de onstekingsmodule vrij nauwkeurig vast te stellen. Ik kamp momenteel (waarschijnlijk) met het zelfde probleem. Helaas hebben mijn vrienden (?!) bij ORC Utrecht de handel niet meer op voorraad ('Wanneer het binnen komt? Kan zomaar morgen zijn... of over 2 weken' *grmbl*), dus moet ik het een stukje verderop zoeken. Als het goed is dan gaat de hele handel binnen 2 dagen weer lopen...

Kunnen we trouwens niet zonder die ontstekingsmodule? Ik meen dat oudere auto's (ik weet het nagenoeg zeker van Daf) geen electrische onstekingsmodule hebben... en als het ding er niet inzit... dan kan het ding ook niet kapot gaan... Het is maar een vraagje/ ideetje...

Jack JF Naus.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

ik heb me laten vertellen dat er bij mij geen onstekingsmodule in mijn dodge zit..
heb ook naar het kastje gezocht maar heb het zelf ook niet kunnen vinden..

groetjes Ingridje
Plaats reactie