De automaat van mijn W350 uit 1984 (ex-brandweer, ca. 40.000 km) wil niet meer uit de P stand. Het handeltje op de automaat zit vast (denk ik) want nadat ik de afstellingsschroef heb losgemaakt beweegt de shifter op de stuurkolom wel. Het handeltje op de automaatbak beweegt slechts enkele mm.In theorie zou het nog kunnen dat de stangen tussen de afstellingsschroef en de het handeltje op de automaat het probleem zijn, maar om dit te testen moet ik een 'grommet' (Haynes) vervangen en ik weet nog niet, waar een nieuwe te halen (tips?).
ATF kan ik niet op de goede manier peilen omdat de automaat vast zit, maar nu is het peil veel hoger dan zou moeten (voor wat deze meting waard is). De vloeistof ziet er redelijk helder uit (ik heb moeite met rood zien
Wat ik al heb geprobeerd, de achteras opgekrikt en de wielen verdraaid om de automaat 'een zetje' te geven, te vergelijken met het heen en weer duwen van de auto (wat met 75 kg tegen 3250 kg niet erg effectief is . Wat er dan gebeurd is, bij 'snelle' rotatie van een wiel beweegt de aandrijfas een stukje, bij langzame beweging van de wielen niet, maar draait het tegenoverliggende wiel in de andere richting.
heb ik ook een keer gehad nu blijkt dat de hendel van de park stand in de bak een pal in een tandwiel zet als hij in de park staat nu hoord daar een veer aan te zitten kan zijn dat deze gebroken is was bij mij ook het geval misshien heb je hier wat aan
hansj schreef:heb ik ook een keer gehad nu blijkt dat de hendel van de park stand in de bak een pal in een tandwiel zet als hij in de park staat nu hoord daar een veer aan te zitten kan zijn dat deze gebroken is was bij mij ook het geval misshien heb je hier wat aan
gr ???
Bedankt Hans. Is het nodig de bak te verwijderen om dit te repareren? Heb je het zelf gedaan of laten doen, en indien het laatste, wat kostte dit?
Probleem opgelost, bleek een veiligheidsvoorziening gerelateerd aan het vorige leven van de truck als brandweerwagen
Full story at: http://dodgeforum.com/forum....2288194