Vorige week mijn dodge uit de stalling gehaald. Na 4 jaar stilstand viel de schade eigenlijk best wel mee.
Remmen gangbaar gemaakt, handrem losgemaakt, twee rubbers op stuurstang vervangen ivm uitdroging. Dimlicht gemaakt. De dim/grootlicht voetschakelaar was stuk. En de koplamp units vervangen want die gaven echt geen beeld meer (APK afkeur punt). En ff 2 cm stof eraf gespoeld.
Vervolgens naar de APK en ondertussen rijd ik weer vrolijk rondjes om de kerk. :p
missdodge schreef:Haha ik ben d'r voorlopig ff klaar mee :;):
:p gaaf geworden!
wou het een beetje dekken in 1x of moest je het 2x doen?
Euhhmm... Sorry ik was een beetje "afwezig" :D
@ Frank: Die hammerite pakte verrassend goed (daar had ik 'm 4 jaar geleden ook mee gerold, het is niet de goedkoopste verf, maar wel meteen roestwerend) maar ik had 'm licht opgeschuurd, dus eerst witte strepen, toen zwart en daarna nog even nalopen met wit.... Al met al 3 dagen bezigheidstherapie dus :p
@ Fino en Skiere: Nee ik bleef maar achter die zebra aan scheuren in de beekse bergen, dus voorlopig ff geen safaripark meer :p
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
heleboel gedaan aan de dodge.
had vorig jaar een opmerking gekregen op de keuring dat men mistlicht aangezet kan worden zonder dat de lichten branden (dat mag blijkbaar niet)
en ik had geen standlichten (het was lichten aan of uit).
na veel zoeken gevonden dat de standlichten de bruine draad had, en die was dus niet aangesloten onder het dashbord. dus ergens in de kabelboom was de bruine draad van de standlichten samengeknoopt met de rood/witte draad van de gewone lichten.
heel geestig, bij de kabelboom de helft van de tape mogen afhalen om het probleem te lokaliseren. enfin, alles is goedgekomen, heb een losse schakelaar voor de standlichten, die geeft voedind door aan de schakelaar van de gewone lichten (dus 2 kan niet aan zonder 1), en de 2de geeft voeding door aan de mistlichten (mistlichten kunne dus niet aan zonder dat de andere 2 aanstaan).
nog wat vet in de roulemeten gedaan, roulementen werden aangespannen, maar er bleef speling op.
ben ik uiteindelijk afgekeurd omdat 1 van men koplampen zwarte vlekken in het beeld had (zijn golf2 lampen). thuis ff rap de lamp gewisseld, opnieuw laten afregelen en we zijn weer gekeurd voor een jaar
ik ben nog aan wachte op lager schale
hb heel me blok uit gebouwt
krukas en drijfstang lagers helemaal verlete
heb nog kruk as late polijsten
die is weer helemaal goed da viel nog net binne de tolerantie
dus ja goed is goed ej
komt nieuwe olie pomp op die is al wel binne
verwacht volgede week de lager schale
en dan kunne we um weer lekker op gaan bouwe
moe nou met normale auto rijde maar da is ieritant
als je grote auto tege kom gaan ze niet zo makelijk meer aan de kant:(
maar wacht maar zeg ik dan tot hij weer klaar is:D
deze week heeft ie wel heel de rataplan ververst gekregen, koelvliestof, remolie, motorolie, diff voor en achter, filtertjes, v-snaren. Was wel de moeite dus daar zal ie blij mee zijn. Jammer dat er van het diff achter een boutje afbrak, man zaten die vast. Wie dat ook gedaan heeft?? nou nou. Dus nu met wat kopervet terug d'r in.
MOet het wel nog even met 1 boutje minder doen. goed dat het wel houdt ;).
gesmeerd. Alleen de voorwiellagers nog wat invetten. daar moet ik dan nog even het juiste vet voor halen en nieuwe bougies. duss.
ik heb eerder de filter en de pakking van de automaat vervangen.die pakking van ad delco is dus niets waard.
de carterpan bleef maar lekken,ook met de nodige loktide.nu vandaag de pakking vervangen door een deftig rubberen model van mopart,de mensen van sixpack speedshop overpelt raden mij aan om een dag te wachten na de montage,om de automaat te vullen met olie.dus morgen weten we meer.
oja ook nog de benziene tank er vanonder gehaald en de trekhaak ook.