Dodge Camper - hoe ziet jouw Dodge Camper eruit?
Hallo Allen,
Ik ben erg benieuwd naar de Dodge Campers die er hier bij de club rondrijden.
Aangezien ik aan het denken ben wat je allemaal met een Dodge Chassis kan doen, om er een leuke/grote/luxe/fijne camper van te maken, zou ik jullie willen vragen, heb je iets speciaals in/aan/op je camper zitten, beschrijf dat aub hier eens, liefst met foto's, een plaatje zegt meer als duizend woorden...
Ik heb zelf al enige ideetjes, luchtvering,luchtremmen,misschien om ruimte te winnen cabine over de motor?!?
je weet maar nooit, alles kan!!!
ik ben benieuwd!
Bart
Ik ben erg benieuwd naar de Dodge Campers die er hier bij de club rondrijden.
Aangezien ik aan het denken ben wat je allemaal met een Dodge Chassis kan doen, om er een leuke/grote/luxe/fijne camper van te maken, zou ik jullie willen vragen, heb je iets speciaals in/aan/op je camper zitten, beschrijf dat aub hier eens, liefst met foto's, een plaatje zegt meer als duizend woorden...
Ik heb zelf al enige ideetjes, luchtvering,luchtremmen,misschien om ruimte te winnen cabine over de motor?!?
je weet maar nooit, alles kan!!!
ik ben benieuwd!
Bart
groet, Bart
Ik heb er een.
w en k water, douche,wc,ijskast op 12v gebruik 1.5w,verwarming,vast twee persoons bed,4 grote zonnepanelen,220volt ,veel bergruimte,tv met cd,radio,zender,vuilwatertank,schoonwatertank,airco,hydr steunen luifels tent enz enz.
gr Jan
w en k water, douche,wc,ijskast op 12v gebruik 1.5w,verwarming,vast twee persoons bed,4 grote zonnepanelen,220volt ,veel bergruimte,tv met cd,radio,zender,vuilwatertank,schoonwatertank,airco,hydr steunen luifels tent enz enz.
gr Jan
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Heb ook een W200 ambulance als basis. Hefdak er op gemaakt voor comfortabele stahoogte. Zitje + tafel dat is te veranderen tot 2 pers bed. Keukenblokje met gasfornuis (op lpg) en stromend water. Koelkast op 220v, 12v en lpg. Ringverwarming op lpg. Aparte huishoudaccu 12v-110ah. Verlichting op 12v.
Op dit moment ben ik het interieur weer wat aan het verbouwen. Komen nieuwe kasten in, en de koelkast verhuist naar een andere plaats.
(Hulp)luchtvering komt er bij mij ook nog een keertje onder. Ook omdat ik er regelmatig een zware aanhanger mee ga trekken.
Als de verbouwing klaar is zal ik eens wat foto's maken van het interieur.
Op dit moment ben ik het interieur weer wat aan het verbouwen. Komen nieuwe kasten in, en de koelkast verhuist naar een andere plaats.
(Hulp)luchtvering komt er bij mij ook nog een keertje onder. Ook omdat ik er regelmatig een zware aanhanger mee ga trekken.
Als de verbouwing klaar is zal ik eens wat foto's maken van het interieur.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
- Locatie: valkenburg
Ik heb er ook eentje! Een 77-er W200, waar in 1993 een kant-en-klare unit op is geplaatst, die door de jaren heen steeds een beetje aangepast is.
En inmiddels in complete en serieuse renovatie-fase verkeert :D
(Foto in mijn ava)
Uiteraard warm en koud water (geiser), een afsluitbare 'natte hoek' met douche, wastafeltje en losse potti, alkoof: 2 persoonsbed, treinzit die om te bouwen is tot 2 persoonsbed. Keukenblokje met 2 pitsgasstel en koelkastje met vriesvakje op 12V-220V-gas. Verwarming op gas. Er kan 60 liter schoon water mee.
Ik heb er een semi-tractie accu in als standaccu, die via een c-tec lader opgeladen wordt. Verder wat 220V aansluitingen binnen. Verlichting en waterpomp gaan op 12V.
Ik heb er afgelopen winter andere dakluiken in gezet, met continu-ventilatie.
Extra vering en stuurbekrachtiging staan nog op mijn wensenlijstje :;):
En inmiddels in complete en serieuse renovatie-fase verkeert :D
(Foto in mijn ava)
Uiteraard warm en koud water (geiser), een afsluitbare 'natte hoek' met douche, wastafeltje en losse potti, alkoof: 2 persoonsbed, treinzit die om te bouwen is tot 2 persoonsbed. Keukenblokje met 2 pitsgasstel en koelkastje met vriesvakje op 12V-220V-gas. Verwarming op gas. Er kan 60 liter schoon water mee.
Ik heb er een semi-tractie accu in als standaccu, die via een c-tec lader opgeladen wordt. Verder wat 220V aansluitingen binnen. Verlichting en waterpomp gaan op 12V.
Ik heb er afgelopen winter andere dakluiken in gezet, met continu-ventilatie.
Extra vering en stuurbekrachtiging staan nog op mijn wensenlijstje :;):
zo groen als gras in de wereld die Dodge heet
nou, vooruit dan: http://www.mijnalbum.nl/Album=JTOH3WLQ
De foto's van het interieur bespaar ik je nog even, tenzij je graag de vochtkringen en de doorgerotte balken wilt zien :p
De foto's van het interieur bespaar ik je nog even, tenzij je graag de vochtkringen en de doorgerotte balken wilt zien :p
zo groen als gras in de wereld die Dodge heet
Hey,
Ik heb sinds 5 jaar ook een W200 Camper.
Hierbij is de ambulance unit eraf gehaald en het chassis met een meter verlengd.
De vorige eigenaar heeft de opbouw gedaan door middel van sandwich panelen.
Zelf heb ik er ondertussen heel veel aan gedaan (waaronde een geheel nieuw dak.)
Zie www.Mike-13.nl onder de knop Camper staat het verhaal.
Tevens staat er een Roadboek van Noorwegen en de "probleempjes " die we gehad hebben.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Succes.
Mike
Edited By Mike-13 on 1280927596
Ik heb sinds 5 jaar ook een W200 Camper.
Hierbij is de ambulance unit eraf gehaald en het chassis met een meter verlengd.
De vorige eigenaar heeft de opbouw gedaan door middel van sandwich panelen.
Zelf heb ik er ondertussen heel veel aan gedaan (waaronde een geheel nieuw dak.)
Zie www.Mike-13.nl onder de knop Camper staat het verhaal.
Tevens staat er een Roadboek van Noorwegen en de "probleempjes " die we gehad hebben.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Succes.
Mike
Edited By Mike-13 on 1280927596
Laat het vooroordeel in je voordel werken.
zal de mijne ook maar eens tonen dan, is een gewone pickup
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
zitten gewoon planken op de bodem, plank op de wielkasten doorgetrokken tot aan de cabine. dat is dan een zitbank en heb ik links en rechts een klein opbergvakje in just voor de wielkasten dan.
en een luchtmatras met slaapzak om te slapen.
geen wc, geen electriciteit, geen badkamer, geen water. allemaal niet nodig

zitten gewoon planken op de bodem, plank op de wielkasten doorgetrokken tot aan de cabine. dat is dan een zitbank en heb ik links en rechts een klein opbergvakje in just voor de wielkasten dan.
en een luchtmatras met slaapzak om te slapen.
geen wc, geen electriciteit, geen badkamer, geen water. allemaal niet nodig