As is gedraaid, staat nu perfect.
Nu heb ik hem al een aantal keren gestart. Hij start verder ook prima, maar hij heeft ergens een tik in het blok.
Dat mag toch eigenlijk niet kunnen voor een nieuw blok, wel?
Of kan dit wel nog met afstellen te maken hebben?
Je hoort het namelijk niet als hij op hetzelfde toerental blijft hangen. Maar geef je gas bij dan tikt hij ergens.
Was het een nieuw opgebouwd blok? met nieuwe nokkenas erin? Dan heb je een speciale inloopprocedure.
Starten en 20 minuten op ik dacht min. 2500 toeren laten lopen zodat je nokkenas en lifters op elkaar in kunnen lopen.
Ton schreef:Was het een nieuw opgebouwd blok? met nieuwe nokkenas erin? Dan heb je een speciale inloopprocedure.
Starten en 20 minuten op ik dacht min. 2500 toeren laten lopen zodat je nokkenas en lifters op elkaar in kunnen lopen.
En dan een beetje met de toeren wisselen tussen de 2500 en 3000. Dus niet 20 minuten op hetzelfde toerental houden.
was inderdaad een nieuw opgebouwd blok. Ok dat hebben ze me niet vertelt tijdens de aankoop. Maar ik zal het eens proberen. Bedankt jongens.
Moet ik het blok hiervoor eerst fatsoenlijk afstellen met een stroboscoop? Of gaat dat ook zo die 20 min?
Niet te lang laten lopen voordat je dat inlopen doet.
Even zo afstellen dat 'ie niet pingelt of knalt, dan laten inlopen, afkoelen, olie vervangen en daarna echt afstellen.
Heb je de motor,zelf samengesteld of heb je hem zo gekocht?nieuw/gereviseerd?
en waar komt hij vandaan,want meestal hebben deze motoren al een inloopperiode
achter de rug.
Dit kan je zien op de bijgeleverde papieren.
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Ik heb alleen het inlaatspruitstuk, waterpomp,etc erop moeten bouwen.
Nu heb ik hem dus afgesteld op 8 graden voorontsteking, met de vacuumslang aangesloten.
De 20 min op plus minus 2500 toeren laten draaien, maar het geluid blijft hetzelfde.
Elke keer bij gas geven, en als de motor daarna terugzakt in toeren komt het tikken.
Verder is de oliedruk prima, deze is namelijk 75 PSI. Dus dat zit wel snor dacht ik zo.
nogmaals,mijn vragen zijn niet beantwoord
Maar zo te zien aan de oliedruk en graden voorontsteking moet er niets tikken.
zitten er ook headers op?
zet ook een foto van de motor erbij
Edited By JAN/DODGE on 1276942065
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Hier een paar foto's van het blok.
Er zitten ook Headers op. Het lijkt of het geluid ergens bij achterzijde blok, of de versnellingsbak zit.
Ik zag gisteren dat er iets te weinig olie in de bak zit, maar ik weet niet of het geluid daardoor zal komen. Er zit wel een nieuwe koppelomvormer in.
Problem solved......
De beschermplaat van de Torque converter zat schijnbaar niet 100% goed.
Heb deze een beetje verbogen, en het geluid is weg......foutje bedankt.....
Hier baal ik wel van, wat een stomme fout..