Stuur zit muurvast - Stuur zit vast
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 aug 2009 15:36
- Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
- Contacteer:
Beste Dodgers,
dit weekend wilde ik het originele stuur van mijn W200 vervangen door een sportstuur. Ik krijg het originele stuur er alleen met geen mogelijkheid af... Poellietrekker geleend bij de buurman, maar ik heb nergens grip. Het stuur is van kunststof, dus als ik een beetje kracht zet, trek ik het kunststof bij elkaar. Wie heeft er een goede tip?
Caspar
dit weekend wilde ik het originele stuur van mijn W200 vervangen door een sportstuur. Ik krijg het originele stuur er alleen met geen mogelijkheid af... Poellietrekker geleend bij de buurman, maar ik heb nergens grip. Het stuur is van kunststof, dus als ik een beetje kracht zet, trek ik het kunststof bij elkaar. Wie heeft er een goede tip?
Caspar
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 mei 2008 22:27
- Locatie: Waddinxveen
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Ik heb zelf een soort poelietrekker gemaakt,
stalen blokje, met 3 gaten, in het middelste gat tap je M10 draad, de andere 2 gaten moeten op de plek komen waar nu ook al gaten zitten in je stuur (onder je claxonmechanisme),
vervolgens het blokje vastzetten op het stuur (let op blokje moet wel binnen de kunstof delen vallen!)
dit vastzetten doe je door het blokje vast te bouten aan die gaten die er al in zaten (welke americaanse maat dit is weet ik niet)
en tot slot de M10 bout in het getapte gat in het midden draaien, en dan blijven aandraaien totdat het stuur los komt (op een gegeven moment klapt ie los!)
Edited By Laurens on 1276518080
stalen blokje, met 3 gaten, in het middelste gat tap je M10 draad, de andere 2 gaten moeten op de plek komen waar nu ook al gaten zitten in je stuur (onder je claxonmechanisme),
vervolgens het blokje vastzetten op het stuur (let op blokje moet wel binnen de kunstof delen vallen!)
dit vastzetten doe je door het blokje vast te bouten aan die gaten die er al in zaten (welke americaanse maat dit is weet ik niet)
en tot slot de M10 bout in het getapte gat in het midden draaien, en dan blijven aandraaien totdat het stuur los komt (op een gegeven moment klapt ie los!)
Edited By Laurens on 1276518080
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 aug 2009 15:36
- Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
- Contacteer:
Poelietrekker gaf geen krimp, ook niet na een flinke tik op de bout... Daarna wezen "kloppen", "Tikken", "Rammen". Links, rechts, boven, onder.... Eerst 2 minuten, toen 5 minuten, daarna 20 minuten. Helemaal niks... Zit nog steeds muurvast. Toch maar eens proberen de zelfgemaakte poelietrekker die Laurens beschrijft te maken