Side Bars
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 15 nov 2004 19:09
- Locatie: Ede
Ik ben momenteel bezig met side-bars, nou ja bezig, ik heb in ieder geaval het materiaal. Deze sidebars moeten ook gelijk dienst gaan doen als 'uitlaat' hij word van rvs pijp met een doorsnee van 10 cm, op het einde komt er een schuin stukje aan en aan het begin een rvs lasbocht zodat het lijk ofdat ie bij de motor vandaan komt. laat wel foto's zien als ik er 'echt' mee bezig ben.
gr Maverick
ps is wel vrij prijzig pijp is 40,- de meter en de lasbochten zitten ook op zo'n 40,-
Edited By Maverick #W200# on 1158601237
gr Maverick
ps is wel vrij prijzig pijp is 40,- de meter en de lasbochten zitten ook op zo'n 40,-
Edited By Maverick #W200# on 1158601237
W200, '76, 318-V8, 4'' rancho + 4'' body lift
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)
413 BB (still under construction)
W200, '76 Ambulance (for parts)
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Denk aan je benen, een hete side bar is niet lekker hoor als je daar met je benen tegen aan komt als je uit stapt!!Maverick #W200# schreef:Deze sidebars moeten ook gelijk dienst gaan doen als 'uitlaat'
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Wou ik net zeggen, lijkt me dat t nogal warm wordt, of moet een combinatie doen van 2 buizen, de onderste is de uitlaat en daarboven een dummy. (gewoon brainstormen :p )tonnie wittenaar schreef:Denk aan je benen, een hete side bar is niet lekker hoor als je daar met je benen tegen aan komt als je uit stapt!!Maverick #W200# schreef:Deze sidebars moeten ook gelijk dienst gaan doen als 'uitlaat'
k weet niet of dit dr wel goed uitziet, of t te doen is en maar die dummy wordt ookwel warm maar niet de volle temperatuur.
Een late reactie, maar aangezien er vaker wordt gevraagd naar side-bars heeft misschien toch iemand er iets aan.
Hier kun je een fotootje zien van mijn side-bars en de tekeningen downloaden in pdf-formaat.
Oh ja, mijn wagen is er wel ooit eens op afgekeurd bij de APK omdat hij te breed zou zijn (terwijl ze hem al 2 jaar hadden goedgekeurd met de side-bars).
Misschien kun je ze dus beter iets smaller maken (of zoals ik gedaan heb: voortaan maar naar een andere garage).
Edited By Willy on 1173649353
Hier kun je een fotootje zien van mijn side-bars en de tekeningen downloaden in pdf-formaat.
Oh ja, mijn wagen is er wel ooit eens op afgekeurd bij de APK omdat hij te breed zou zijn (terwijl ze hem al 2 jaar hadden goedgekeurd met de side-bars).
Misschien kun je ze dus beter iets smaller maken (of zoals ik gedaan heb: voortaan maar naar een andere garage).
Edited By Willy on 1173649353
My wife? yes.
My dog? maybe.
My Dodge? NEVER!
My dog? maybe.
My Dodge? NEVER!
Ik heb die van Willy ook onder mijn Dodge zitten.. ze passen op de originele gaten en zijn meer dan VET!! Als je die van Willy maakt (en onder je Dodge hebt) dan zul je niet snel mooiere sidebars tegenkomen!
Met stip een aanrader!
Jax.
Met stip een aanrader!
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
sebastiaan, ik ben niet zo into foto's op internet plaatsen. Als je me even je mail-adres doorgeeft (bijvoorbeeld via PM) dan mail ik je een aantal foto's.
Ik heb ze er nu een kleine 2 jaar geleden ondergelegd. Voor zover ik het me kan herinneren heb ik geen grote aanpassingen hoeven maken. Heb er wel voor gekozen om de boutjes ter bevestiging van de traanplaat op buis te verzinken...
Het is altijd verstandig om tijdens het bakken en braden regelmatig te meten/ passen. Draai ook even met je wielen... je hebt anders kans dat je alleen nog maar rechtdoor kunt rijden :D
Jax.
Ik heb ze er nu een kleine 2 jaar geleden ondergelegd. Voor zover ik het me kan herinneren heb ik geen grote aanpassingen hoeven maken. Heb er wel voor gekozen om de boutjes ter bevestiging van de traanplaat op buis te verzinken...
Het is altijd verstandig om tijdens het bakken en braden regelmatig te meten/ passen. Draai ook even met je wielen... je hebt anders kans dat je alleen nog maar rechtdoor kunt rijden :D
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Nee, echt krap is het niet.. ik rij met 33x12.50R16.5 LT mastercraft courser MT en denk dat ik aan beide kanten 12-15 cm over heb... moest alleen denken aan het verhaal van Wimmetjeb:
Gepost: 01 Maart 2010,19:17
--------------------------------------------------------------------------------
vandaag sidebars er onder gemaakt en er weer af gehaald waren 10cm te lang waren voor 31 inche banden gemaakt ik heb 36 inche er onder dus kon niet meer sturen
Jax.
Gepost: 01 Maart 2010,19:17
--------------------------------------------------------------------------------
vandaag sidebars er onder gemaakt en er weer af gehaald waren 10cm te lang waren voor 31 inche banden gemaakt ik heb 36 inche er onder dus kon niet meer sturen
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)