veerstroppen
heren ik weet niet wat jullie zien maar het blok bestaat uit één geheel en er is door mij niet aan gelast ,er staat een gegoten nummer op en lijkt origineel te zijn ,deze constructie zit al minstens zestien jaar zo en heeft het altijd gehouden zonder problemen ,het blok is alleen opnieuw in de zwarte verf gezet zodat t weer langer meekan
Ik lees hier toch dat er een blok van 4 cm op een blok van 6 cm is gelast.brain dodge w200 schreef:oke bedankt
maar je heb ook het orginele blok (ong 6cm) nog en daar heb ik de 4 cm blok op gelast en dan nog 4cm er boven op zit je toch al aan een 14 cm ...
gaat het dan ook nog??
zit je dan ook niet met de stuurstang vanuit de cabine..? ???
mvg brain
Gerhart
ja ik heb mijn twee kapotte bladveren gelast en er weer tussen gezet zoals gezegd nu met twee extra bladveren eronder ,ik wil het gewoon even proberen in hoeverre het meegaat onder gewicht en levensduur ,ze zijn in ieder geval niet door de minste spanning opnieuw gebroken want heb mijn eerste lichte lading a 400kg al weggebracht over dito 400kM afstand ,mochten ze later toch nog eens breken is er nog niets verloren want dan vervang ik ze .
-
hoi
oke dan weet ik wat me t e doen staat!
ik ga het de blok er weer af slijpen en er een centreerpin tussen maken
en aan de zijkant schuin af slijpen en vol lassen.
dan kan het als je het mij vraagt niet meer schuiven!
of het is mischien net zow makelijk om een nieuw blok te maken! ???
en hoe hoog moet ik hem achter maken om hem een beetje schuin naar voren te hebben staan?
mvg brain
oke dan weet ik wat me t e doen staat!
ik ga het de blok er weer af slijpen en er een centreerpin tussen maken
en aan de zijkant schuin af slijpen en vol lassen.
dan kan het als je het mij vraagt niet meer schuiven!
of het is mischien net zow makelijk om een nieuw blok te maken! ???
en hoe hoog moet ik hem achter maken om hem een beetje schuin naar voren te hebben staan?
mvg brain
Meten is weten..brain dodge w200 schreef:en hoe hoog moet ik hem achter maken om hem een beetje schuin naar voren te hebben staan?
mvg brain
Ik zou de afstand meten boven de bladveren, dan opkrikken achter de achteras tot de gewenste hoogte bereikt is, en dan weer op de zelfde plek meten.
Het verschil tel je op bij de hoogte van je huidige blok en je weet het.
-