veerstroppen
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 nov 2009 12:45
- Locatie: Stroe
hoi
ik ben opzoek naar veerstroppen.
ik heb mijn dodge achter 4 cm verhoogd nu passen de veerstroppen net niet meer! :D
nu het toch niet meer past was ik van plan er nog een 4 cm blok tussen te doen.
maar is de aandrijf as dan nog lang genoeg?
en zit je nergens anders mee?... :;):
mvg brain
Edited By brain dodge w200 on 1273072519
ik ben opzoek naar veerstroppen.
ik heb mijn dodge achter 4 cm verhoogd nu passen de veerstroppen net niet meer! :D
nu het toch niet meer past was ik van plan er nog een 4 cm blok tussen te doen.
maar is de aandrijf as dan nog lang genoeg?
en zit je nergens anders mee?... :;):
mvg brain
Edited By brain dodge w200 on 1273072519
Brain,
bij Eeltink kun je veerstroppen op maat laten maken.
Ze kosten (ongeveer) 20 euro per stuk.
Op de site staat een duidelijke meetinstruktie over hoe je de maten van de veerstrop moet bepalen.
De maat van je originele veerstroppen is 9/16 (UNF), dat is ongeveer 14,5 mm.
Ik heb zelf gekozen voor een dikte van 16mm met fijne M16 draad, vanwege de grotere sterkte.
Het is dan wel nodig om de gaten van de onderplaten iets uit te boren.
bij Eeltink kun je veerstroppen op maat laten maken.
Ze kosten (ongeveer) 20 euro per stuk.
Op de site staat een duidelijke meetinstruktie over hoe je de maten van de veerstrop moet bepalen.
De maat van je originele veerstroppen is 9/16 (UNF), dat is ongeveer 14,5 mm.
Ik heb zelf gekozen voor een dikte van 16mm met fijne M16 draad, vanwege de grotere sterkte.
Het is dan wel nodig om de gaten van de onderplaten iets uit te boren.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
heb er één via carosseriebedrijf bij weweler apeldoorn besteld en heb da dinsdag in huis ,ik had zowel rechts als links een gebroken bladveer en daarbij is een strop gesneuveld, alle achterste veren heb ik los gelegd geschuurd en in hamerslag met acrylhars gezet en bovendien twee bladveren er extra bijondergezet om weer de volle sterkte te krijgen ,ik wil met 1500kg aan gewicht naar zuid duitsland dus vandaar deze operatie ,is zomaar twee dagen werk ,heb foto s gemaakt .
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 nov 2009 12:45
- Locatie: Stroe
Zou mij niet zoveel zorgen maken om een stuurstang ,maar meer om de krachten die op de vooras ontstaat bij een noodstop.
Heb jaren geleden bij ,,Van Dam,, er een zien staan die over zijn vooras was geslagen ,ook door zo,n eigengemaakte verhoging.
Heb jaren geleden bij ,,Van Dam,, er een zien staan die over zijn vooras was geslagen ,ook door zo,n eigengemaakte verhoging.
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Sterker nog, dat is levensgevaarlijk, helemaal op de vooras!
Moment = Kracht x Arm
wat denk je dat je dan krijgt? dat zijn echte "wokkelmakers".
maar als ik het goed begreep gaat het hier over de achteras?!?
Overigens, bij Brouwers deden ze een verhoging jaren geleden allemaal met blokken, ook op de vooras, (slik!)
lekker verstandig allemaal...
Edited By area51 on 1273426634
Moment = Kracht x Arm
wat denk je dat je dan krijgt? dat zijn echte "wokkelmakers".
maar als ik het goed begreep gaat het hier over de achteras?!?
Overigens, bij Brouwers deden ze een verhoging jaren geleden allemaal met blokken, ook op de vooras, (slik!)
lekker verstandig allemaal...
Edited By area51 on 1273426634
groet, Bart
'T originele blok is gietijzer. Als je daaraan gelast hebt, zal het niet echt vast zitten, dus heb je eigenlijk al twee losse blokken. Als je daarop nog eens een blok wilt zetten, heb je al drie blokken.
Misschien slimmer om gewoon een nieuwe, grote te maken uit één stuk. Kan het nooit meer uit elkaar vallen.
Maar, als je toch naar Eeltink gaat, die kunnen ook nieuwe, hogere veren maken. Indertijd vond ik die niet bijzonder duur; is in elk geval de moeite waard om even te vragen. Dan heb je helemaal geen blokken meer nodig.
Misschien slimmer om gewoon een nieuwe, grote te maken uit één stuk. Kan het nooit meer uit elkaar vallen.
Maar, als je toch naar Eeltink gaat, die kunnen ook nieuwe, hogere veren maken. Indertijd vond ik die niet bijzonder duur; is in elk geval de moeite waard om even te vragen. Dan heb je helemaal geen blokken meer nodig.
Gerhart
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
Bastian's foto's
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hoop dat dit de juiste volgorde van foto's is, Bastian zal er vast wat commentaar bij geven
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Hoop dat dit de juiste volgorde van foto's is, Bastian zal er vast wat commentaar bij geven
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Ga hier alsjeblieft niet mee rijden.
Ik wil niemand op de tenen trappen, maar als ik de las van de blokken zo zie, vrees ik het ergste bij een flinke noodstop. Zelfs als er gewoon constuctiestaal gebruikt was, is deze las niet voldoende om de krachten op te nemen.
Zoals al eerder gezegd zijn de blokken van gietijzer en dat is met normale draad/electroden niet te lassen.
Ook is het erg belangrijk dat als je blokken stapelt, de centrale pin (torenbout van de veren) ook in beide blokken zit. Dus ook tussen de blokken onderling.
Als je die pin niet hebt, kunnen de blokken gaan schuiven en zal alle kracht op de las of op de wrijving (tussen veren/blokken) opgenomen worden.
Grote kans dat dat bij een noodstop niet genoeg is.
Als je per sé blokken wil gebruiken, maak dan één groot blok uit zo dik mogelijk constructiestaal. Hierin uiteraard ook een paar goede centreerpinnen maken.
Ik wil niemand op de tenen trappen, maar als ik de las van de blokken zo zie, vrees ik het ergste bij een flinke noodstop. Zelfs als er gewoon constuctiestaal gebruikt was, is deze las niet voldoende om de krachten op te nemen.
Zoals al eerder gezegd zijn de blokken van gietijzer en dat is met normale draad/electroden niet te lassen.
Ook is het erg belangrijk dat als je blokken stapelt, de centrale pin (torenbout van de veren) ook in beide blokken zit. Dus ook tussen de blokken onderling.
Als je die pin niet hebt, kunnen de blokken gaan schuiven en zal alle kracht op de las of op de wrijving (tussen veren/blokken) opgenomen worden.
Grote kans dat dat bij een noodstop niet genoeg is.
Als je per sé blokken wil gebruiken, maak dan één groot blok uit zo dik mogelijk constructiestaal. Hierin uiteraard ook een paar goede centreerpinnen maken.
Gerhart
Ben het helemaal met Gerhart eens!
Gietijzer is te lassen maar alleen met de daarvoor bestemde electrodes en vanwege het formaat (en de krachten die er op (kunnen) komen ga je het zeker niet redden met 1 las rondom. Je zult aan beide blokken rondom een schuine rand moeten slijpen van 45 graden en deze vol lassen. Voor een pro zal het geen grote uitdaging wezen. Maar gezien de veiligheid van jezelf en vooral anderen.. Als je dan zo graag omhoog wilt doe het dan goed en investeer in de juiste bladveren zodat je geen blokken nodig hebt.
Ps: Die eerste foto van Bastian gepost door Laurens,
Da's toch een bladveer..? Geen blok.
Edited By Robbie on 1273583131
Gietijzer is te lassen maar alleen met de daarvoor bestemde electrodes en vanwege het formaat (en de krachten die er op (kunnen) komen ga je het zeker niet redden met 1 las rondom. Je zult aan beide blokken rondom een schuine rand moeten slijpen van 45 graden en deze vol lassen. Voor een pro zal het geen grote uitdaging wezen. Maar gezien de veiligheid van jezelf en vooral anderen.. Als je dan zo graag omhoog wilt doe het dan goed en investeer in de juiste bladveren zodat je geen blokken nodig hebt.
Ps: Die eerste foto van Bastian gepost door Laurens,
Da's toch een bladveer..? Geen blok.
Edited By Robbie on 1273583131