dodge vreet spanningsregelaars
hallo. mijn dodge vreet spanningsregelaars ik her er al 3 orginele in gehad, toen heb ik er een vw dynamo opgezet en daar is nu ook voor de 3e keer de regelaar van kapot en dat in 6 maanden tijd.
ik heb al vanalles zitten zoeken en door meten, maar ik kan het niet vinden. heeft er iemand nog suggestie's ?
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
bij mij dodge trok ik de regelaar gewoon uit. dynamo slaat nu niet meer aan, maar als je eens wat toeren maakt springt die weer aan en laad keurig aan 14.4V
heb nu al tal van dynamos geprobeerd en dit weekend ook een VW polo dynamo, die passen er gewoon niet in bij mij, zitten altijd tegen de cilinderkop aan.
toen je die regelaar op de VW dynamos vervangde, wat was er dan precies aan? het regelen kapot, of de kooltjes versleten?
als het de kooltjes waren, dan moeten de koperen ringen vanbinnen afgedraaid worden. die zijn nu ingesleten en gaan een nieuw setje kooltjes er binnen 5000km doorjagen
heb nu al tal van dynamos geprobeerd en dit weekend ook een VW polo dynamo, die passen er gewoon niet in bij mij, zitten altijd tegen de cilinderkop aan.
toen je die regelaar op de VW dynamos vervangde, wat was er dan precies aan? het regelen kapot, of de kooltjes versleten?
als het de kooltjes waren, dan moeten de koperen ringen vanbinnen afgedraaid worden. die zijn nu ingesleten en gaan een nieuw setje kooltjes er binnen 5000km doorjagen
Moi eem Smoky,
Ik denk dat je ergens af en toe een keiharde kortsluiting hebt.
Ik heb ook zoiets meegemaakt, namelijk klik hier
Heb uren gezocht waarom die zekering van de remlichten steeds sprong. Gelukkig gevonden.
Heb je niet last van een zekering die kapot gaat ??
Kan misschien een draad zijn die beschadigd is en tegen massa ligt ?? (onder dashbord )
Zijn de zekeringen wel allemaal van de juiste hoeveelheid ampere van je zekeringenkast ??
Heb je (of je vorige eigenaar) de plus rechtstreeks van de accu gehaald om iets te voeden (zonder deze te zekeren)
Dit is wel een lastige storing .......
Ik hoop dat je er wat aan hebt smoky
Je kunt deze beter vervangen dan de originele van Dodge.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik denk dat je ergens af en toe een keiharde kortsluiting hebt.
Ik heb ook zoiets meegemaakt, namelijk klik hier
Heb uren gezocht waarom die zekering van de remlichten steeds sprong. Gelukkig gevonden.
Heb je niet last van een zekering die kapot gaat ??
Kan misschien een draad zijn die beschadigd is en tegen massa ligt ?? (onder dashbord )
Zijn de zekeringen wel allemaal van de juiste hoeveelheid ampere van je zekeringenkast ??
Heb je (of je vorige eigenaar) de plus rechtstreeks van de accu gehaald om iets te voeden (zonder deze te zekeren)
Dit is wel een lastige storing .......
Ik hoop dat je er wat aan hebt smoky
Je kunt deze beter vervangen dan de originele van Dodge.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Ooh ja vergeten te vertellen.........
Doordat ik vaak een zekering had van 20A die eruit knalde.....
Ging mijn originele dynamo-spanningsregelaar kapot !
Doordat ik vaak een zekering had van 20A die eruit knalde.....
Ging mijn originele dynamo-spanningsregelaar kapot !
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
wat de vorige eigenaar met de zekeringenkast gedaan heeft weet ik niet, maar ik durf er nog niet naar te kijken zo'n zooite is het. (doorgesoldeerde zekeringen enz) misschien zit het daar wel in idd.
Ik zal eens in mijn stuur kijken henk, misschien dat daar idd ook wat ijzervijlsel zit, ik heb de orginele dynamo en spaningsregelaar van de dodge al geprobeert, maar als die kapot gaat, gaat de dynamo 16 tot 18 volt laden, en dat vinden mijn lampjes accu etc niet zo fijn.
maar de interne regelaars van de vw dynamo gaan ook kapot. al houden ze het langer vol als die van de dodge zelf. Die vw dynamo pas idd niet helemaal fcapri, maar ik heb zelf afstand busjes gemaakt en aan de achterkant zit er eenopstaand randje en soms een uitstekend schroefje deze heb ik er over 1 helft afgeslepen en dan past die precies.
Ik zal eens in mijn stuur kijken henk, misschien dat daar idd ook wat ijzervijlsel zit, ik heb de orginele dynamo en spaningsregelaar van de dodge al geprobeert, maar als die kapot gaat, gaat de dynamo 16 tot 18 volt laden, en dat vinden mijn lampjes accu etc niet zo fijn.
maar de interne regelaars van de vw dynamo gaan ook kapot. al houden ze het langer vol als die van de dodge zelf. Die vw dynamo pas idd niet helemaal fcapri, maar ik heb zelf afstand busjes gemaakt en aan de achterkant zit er eenopstaand randje en soms een uitstekend schroefje deze heb ik er over 1 helft afgeslepen en dan past die precies.
fcapri schreef:bij mij dodge trok ik de regelaar gewoon uit. dynamo slaat nu niet meer aan, maar als je eens wat toeren maakt springt die weer aan en laad keurig aan 14.4V
ik had denk ik gewoon de regelaar kapot want ik had geen 14v en geen amperage meer, andere er in en dan doet die het weer even.