wat heb jij aan je dodge gedaan vandaag? - of mee gedaan?
de laatste tijd vooral veel gesjouwd met de dodge, bergen met keien, grind en klinkers :p
maar van de week me nieuwe velgies eronder gezet :)
en gelijk maar de schade van afgelopen winter bijgewerkt. (pekel en een aanrijding)
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
maar van de week me nieuwe velgies eronder gezet :)
en gelijk maar de schade van afgelopen winter bijgewerkt. (pekel en een aanrijding)

Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Nou, de uitlaat is weer helemaal gasdicht.
Omdat het achterste gedeelte er toch af moest, gelijk de roest verwijderd en vanaf de 'cherry-bomb' alles in opvallend rood gespoten,nieuwe klemmen gemonteerd en nog een extra ophangpunt erbij gemaakt.
Verder heb ik de stel-pen in de hoofdremcylinder ietsjes langer gesteld, zodat de dodge nu al begint te remmen als je het rempedaal zo'n 2 cm indrukt, ipv 10 cm.

Omdat het achterste gedeelte er toch af moest, gelijk de roest verwijderd en vanaf de 'cherry-bomb' alles in opvallend rood gespoten,nieuwe klemmen gemonteerd en nog een extra ophangpunt erbij gemaakt.
Verder heb ik de stel-pen in de hoofdremcylinder ietsjes langer gesteld, zodat de dodge nu al begint te remmen als je het rempedaal zo'n 2 cm indrukt, ipv 10 cm.

Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
Als je rempedaal te ver ingedrukt moet worden voordat ze aangrijpen, moet je eigenlijk de achterremmen bijstellen.Robbedoes schreef:Verder heb ik de stel-pen in de hoofdremcylinder ietsjes langer gesteld, zodat de dodge nu al begint te remmen als je het rempedaal zo'n 2 cm indrukt, ipv 10 cm.
De stel-pen van de hoofdremcilinder moet zo afgesteld worden dat als je de pen 9 - 12 mm indrukt, er olie naar de cilinders gaat. Als je dat anders afstelt, heb je kans dat je de zuiger te ver doordrukt en kapot drukt bij hard remmen.
Gerhart
Gerhart,Gerhart schreef:Als je rempedaal te ver ingedrukt moet worden voordat ze aangrijpen, moet je eigenlijk de achterremmen bijstellen.Robbedoes schreef:Verder heb ik de stel-pen in de hoofdremcylinder ietsjes langer gesteld, zodat de dodge nu al begint te remmen als je het rempedaal zo'n 2 cm indrukt, ipv 10 cm.
De stel-pen van de hoofdremcilinder moet zo afgesteld worden dat als je de pen 9 - 12 mm indrukt, er olie naar de cilinders gaat. Als je dat anders afstelt, heb je kans dat je de zuiger te ver doordrukt en kapot drukt bij hard remmen.
bedankt voor de tip, maar dat had ik al gedaan. :;):
wat ik nog niet had gedaan, was die pen afstellen na het monteren van de nieuwe hoofdremcylinder vorig jaar (!).

Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
- Locatie: valkenburg
niet vandaag maar afgelopen paar week..:
Nieuwe deurstijl in cabine gelast
deuren opgelapt door plaatjes overheen te lassen
koker onder de cabine gelast
LPG systeem goed nagekeken en afgesteld
LPG vulslang + buitenvuller vervangen
nieuwe stuurstang gemaakt
Diverse deuken en scheuren in oud plamuur weggewerkt.
electronica uitgemest & gerepareerd
Motor afgesteld
brandstofpomp vervangen
en nog een hoop kleine APK puntjes..
Binnenkort voor de keuring :)
Nieuwe deurstijl in cabine gelast
deuren opgelapt door plaatjes overheen te lassen
koker onder de cabine gelast
LPG systeem goed nagekeken en afgesteld
LPG vulslang + buitenvuller vervangen
nieuwe stuurstang gemaakt
Diverse deuken en scheuren in oud plamuur weggewerkt.
electronica uitgemest & gerepareerd
Motor afgesteld
brandstofpomp vervangen
en nog een hoop kleine APK puntjes..
Binnenkort voor de keuring :)
Nou, die van mij had nog wat afkeurpuntjes:
scheurtjes in de benzineslang (dat was inderdaad zo), linker stuurkogel zou speling hebben (ik heb eraan geduwd, gerukt en gehangen, maar kon niks vinden) en de handrem werkte niet op rechts-achter.
Dat laatste hoop ik vandaag nog te kunnen herstellen.

scheurtjes in de benzineslang (dat was inderdaad zo), linker stuurkogel zou speling hebben (ik heb eraan geduwd, gerukt en gehangen, maar kon niks vinden) en de handrem werkte niet op rechts-achter.
Dat laatste hoop ik vandaag nog te kunnen herstellen.

Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
Nou, achterremmen opnieuw afgesteld, benzineslang vervangen, maar de speling op de stuurkogel bleef en die moet dus vervangen gaan worden, en een nieuwe kost 110 euro. :(
De komende week heb ik geen tijd om aan de Dodge te werken, dat wordt pas weer eind april.
1 lichtpuntje: de Cabriolet (MB 380SL) is ondertussen wel goedgekeurd. Daarvoor moest ik nog wel ff snel de achterremklauwen reviseren.

De komende week heb ik geen tijd om aan de Dodge te werken, dat wordt pas weer eind april.
1 lichtpuntje: de Cabriolet (MB 380SL) is ondertussen wel goedgekeurd. Daarvoor moest ik nog wel ff snel de achterremklauwen reviseren.

Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
- Locatie: valkenburg