Struurbekrachtigingspomp - hoe moet het onderdeeltje erin?
-
- Contacteer:
Hallo dodgers, ik heb net stuurbekrachtiging ingebouwd in mijn W200 (overgezet van de crosser naar de daily)
maar nu stuurt hij heel zwaar (zwaarder dan voorheen),
het olie level is op pijl, en heb de voorkant al omhoog gehad, en banden een tijdje van links naar rechts gedraaid, geen verschil,
nu herinner ik me dat ik tijdens het opknappen van de stuurbekrachtiging, een onderdeeltje uit de pomp viel
(soort stalen busje, met daaromheen, wat ruberen ringetjes o.i.d.
Deze zit in de high-presure koppeling, vervolgens heb ik dit onverdeel weer terug geplaatst, maar nu begin ik te twijfelen, of dit misschien andersom erin moet,
het zit nu met de smalle kant de pomp in, en bredere kant daarna, vervolgens opgesloten met de grote moer die het aansluitpunt is van de (nieuwe) high pressure hose
heeft iemand hier ervaring mee?, heb de haynes er al op na geslagen, maar zo'n onderdeeltje wordt niet vermeld hoe het moet zitten
b.v.d
maar nu stuurt hij heel zwaar (zwaarder dan voorheen),
het olie level is op pijl, en heb de voorkant al omhoog gehad, en banden een tijdje van links naar rechts gedraaid, geen verschil,
nu herinner ik me dat ik tijdens het opknappen van de stuurbekrachtiging, een onderdeeltje uit de pomp viel
(soort stalen busje, met daaromheen, wat ruberen ringetjes o.i.d.
Deze zit in de high-presure koppeling, vervolgens heb ik dit onverdeel weer terug geplaatst, maar nu begin ik te twijfelen, of dit misschien andersom erin moet,
het zit nu met de smalle kant de pomp in, en bredere kant daarna, vervolgens opgesloten met de grote moer die het aansluitpunt is van de (nieuwe) high pressure hose
heeft iemand hier ervaring mee?, heb de haynes er al op na geslagen, maar zo'n onderdeeltje wordt niet vermeld hoe het moet zitten
b.v.d
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Tremere Oculus
Hey grappig
onderdeeltje heb ik zelf ook net verkeert om gemonteerd.
doet de pomp echt NIETS.
dus goed monteren, eerst veer, dan eerste stukje met platte kant tegen grote moer en filter naar binnen dan grote moer met zooi er aan. er in.
om het er uit te krijgen sterkte, met de veer en ijzerdraad is het mij gelukt.
meer info zie
http://www.fullsizebronco.com/forum/sho ... hp?t=19310
Groet Jan
onderdeeltje heb ik zelf ook net verkeert om gemonteerd.
doet de pomp echt NIETS.
dus goed monteren, eerst veer, dan eerste stukje met platte kant tegen grote moer en filter naar binnen dan grote moer met zooi er aan. er in.
om het er uit te krijgen sterkte, met de veer en ijzerdraad is het mij gelukt.
meer info zie
http://www.fullsizebronco.com/forum/sho ... hp?t=19310
Groet Jan
-
- Contacteer:
hartelijk dank voor die link, kon precies vinden wat het probleem was,
blijkbaar miste ik een veer, die de plunge terug drukt, die van mij zat onderin , en bleef onderin (dat ronde ding waarvan ik niet wist of ik hem er goed in had zitten).
die veer ben ik kwijtgeraakt tijdens het opknappen van de stuurbekrachtiging, bij de automaterialen zaak hadden ze nog een rommelbak met veren, en wonder boven wonder de juiste veer gevonden!
kosten 50 cent,
topic closed!
blijkbaar miste ik een veer, die de plunge terug drukt, die van mij zat onderin , en bleef onderin (dat ronde ding waarvan ik niet wist of ik hem er goed in had zitten).
die veer ben ik kwijtgeraakt tijdens het opknappen van de stuurbekrachtiging, bij de automaterialen zaak hadden ze nog een rommelbak met veren, en wonder boven wonder de juiste veer gevonden!
kosten 50 cent,
topic closed!
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Tremere Oculus
Tremere Oculus
-
- Contacteer: