Inkopen bekrachtigt stuurhuis - Inkopen stuurhuis in Amerika
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje aan het modderen met speling op het bestaande stuurhuis. Nu lekt het stuurhuis ook nog vet.
Ik ben op zoek naar een bekrachtigt stuurhuis met pomp.
Een vriend van mij zit op dit moment in Amerika voor een opleiding. Hij neemt zelf een Amerikaanse auto mee naar Nederland. Hij kan ook onderdelen voor mijn dodge meenemen. Weet iemand wat voor type of merk stuurhuis en pomp ik nodig heb? Ik heb een dodge W200 uit 1976. Ik ben bang dat ik anders een verkeerd model krijg.
Alvast hardstikke bedankt!!!
Groetjes Benno Ochse : :(
Ik ben al een tijdje aan het modderen met speling op het bestaande stuurhuis. Nu lekt het stuurhuis ook nog vet.
Ik ben op zoek naar een bekrachtigt stuurhuis met pomp.
Een vriend van mij zit op dit moment in Amerika voor een opleiding. Hij neemt zelf een Amerikaanse auto mee naar Nederland. Hij kan ook onderdelen voor mijn dodge meenemen. Weet iemand wat voor type of merk stuurhuis en pomp ik nodig heb? Ik heb een dodge W200 uit 1976. Ik ben bang dat ik anders een verkeerd model krijg.
Alvast hardstikke bedankt!!!
Groetjes Benno Ochse : :(
In de verenigde staten hebben ze ook gewoon komplete setjes met alle benodigde delen (pomp, v-riem, slangen, stuurhuis).
Het gaat erom dat je automerk, type (vooral dat het een pick-up is) en bouwjaar specificeert.
Als het goed is krijg je dan een Saginaw type708.
Als je slim bent, laat je gelijk een nieuwe "rag joint" meekomen. Dat is die canvas ring die tussen je stuurhuis en je stuurstang zit.
Meestal zijn die dingen al net zo oud als je Dodge en, omdat je alles nu toch los hebt liggen, kun je 'm nu heel gemakkelijk vervangen. En hier in Nederland heb ik nog geen nieuwe kunnen vinden.
Edited By Gerhart on April 07 2003 at 18:51
Het gaat erom dat je automerk, type (vooral dat het een pick-up is) en bouwjaar specificeert.
Als het goed is krijg je dan een Saginaw type708.
Als je slim bent, laat je gelijk een nieuwe "rag joint" meekomen. Dat is die canvas ring die tussen je stuurhuis en je stuurstang zit.
Meestal zijn die dingen al net zo oud als je Dodge en, omdat je alles nu toch los hebt liggen, kun je 'm nu heel gemakkelijk vervangen. En hier in Nederland heb ik nog geen nieuwe kunnen vinden.
Edited By Gerhart on April 07 2003 at 18:51
Gerhart
:) Zo,eindelijk es mazzel.Via-en met nico(bedankt!!!),een powersteering gekocht,voor weinig.Ben ,thuis gekomen,maar gelijk verder gegaan met de kilo roest eraf bikken.Het spul lijkt in orde.Voor het eronder gaat wilde ik het in de hammerite kwasten.Weet iemand of dit zinvol is,of verspilde energie ???
GROETE' SICKY
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
:D Hallo Jan :D
Proficiat met je stuurbekrachtiging, ik wil je een tip geven voor dat je hem eronder hangt.
Als die al lang buiten gebruik is en mischien droog heeft gestaan (zonder olie ) kijk dan even of de oliekeerringen niet zijn opgedroogd op de pomp en op het stuurhuis, nu kun je ze nog makkelijk vernieuwen.
Mij heeft het een dag werk gekost om alleen de pomp te revieseren, ik wens je veel geluk toe met je powersteering. :D
Proficiat met je stuurbekrachtiging, ik wil je een tip geven voor dat je hem eronder hangt.
Als die al lang buiten gebruik is en mischien droog heeft gestaan (zonder olie ) kijk dan even of de oliekeerringen niet zijn opgedroogd op de pomp en op het stuurhuis, nu kun je ze nog makkelijk vernieuwen.
Mij heeft het een dag werk gekost om alleen de pomp te revieseren, ik wens je veel geluk toe met je powersteering. :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas