Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Vuurtje

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Gerrit

Bericht door Gerrit »

Goedenavond

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb pas sinds kort een w-200.
Dat was leuk, een beetje raggen door het terrein.
Binnen 2 weken zag ik (ik kan niet ruiken) een kringeltje rook van onder het dashboard komen en voor ik wist wat er gebeurde stond de hele cabine in de hens.
Voor je dan een blusser hebt.............

Goed, alles verbrand dus.
Toch nog de nodige onderdelen weten te bemachtigen en de boel gesloopt. De cabine kaal gemaakt en opnieuw gespoten.
De kabelboom was compleet versmolten en een schema viel er dus niet van te maken.
Inmiddels heb ik hier een schema gevonden, dus dat zal wel lukken. Wat mij echter opviel was dar de elektrische installtie er erg slecht uitzag.
Alle stekkerverbindingen zijn een bonk roest en alles is nogal gammel.

Komt jullie dit bekend voor of heb ik een barrel gekocht?
Theft_eXP

Bericht door Theft_eXP »

bij waren ook meerdere kabels al goed bezig met wegsmelten. de dodge heeft redelijk krappe bedrading. dus veel speelruimte is daar niet. als er dan een 100A dynamo op de orginele bedrading komt. en alle kerstverlichting staat aan kan het problemen gaat geven. met als resultaat in het ergste geval brand.

dusja. het kan komen doordat er geklooid is. ik vond het bij mijn dodge ook al een wonder dat ie niet in de brand is gevlogen, maar het kan ook door ongelukkige omstandigheden komen. roest is over het algemeen wel een slecht teken. geeft ook een overgangweerstand en dus ook warmte.
aequitas
Contacteer:

Bericht door aequitas »

Bedankt voor je bericht, het is heel spijtig voor jou dat het zo gelopen is. Maar het drukt mij en anderen nog eens goed op de feiten dat een brandblusser in je auto zeker geen overbodige luxe is!

Ik heb recentelijk het dashboard van mijn Dodge los gehad. Werd er niet vrolijk van. Zekeringen her en der, kabels waar ze niet horen. Doorgesmolten ampèremeter (bekend euvel). Zekering doos was ook redelijk aangetast en gesmolten. En het startrelais is met een dun kabeltje overbrugt direct vanaf de accu.

Reden genoeg om binnenkort wat materiaal aan te schaffen en alles een opnieuw aan te leggen voordat mij hetzelfde overkomt.

Maar ik denk dat je kan aannemen dat elke Dodge hier wel min of meer last van heeft, gezien de leeftijd, het aantal mogelijk eigenaren, de wisselende technische kennis van die eigenaren, en het geld wat ze aan 'alweer het volgende euvel' willen uitgeven.
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and missing.
Gerrit

Bericht door Gerrit »

Wil ik ook net opmerken, aequitas.
Het oude dashboard was helemaal verbrandt en bij het nieuwe viel mij op de een bout van de ampèremeter was vastgeroest, en wel door de hitte.
Blijkt dat een dun stukje kunststof de druk van de moer moet opvangen.
Ik wordt wel een beetje triest als ik de elektrische installatie beoordeel.

Nu had ik een andere kabelboom weten te bemachtigen maar dat bleek een verkeerde te zijn. Bij mij komt van de stuurkolom een draadboom met o.a. 2 platte stekkers.
Bij de "nieuwe" kabelboom zit één gebogen stekker die duidelijk om een stuurkolom heeft gezeten.

Wie kan mij vertellen hoeveel kabelbomen er eigenlijk zijn en wie weet een adres waar die dingen te koop zijn.
Bestaan er bestelnummers o.i.d. om duidselijk te kunnen maken welke je nodig hebt?

Zo, voorlopig even vragen genoeg. Ik ga op antwoord wachten.
Laurens
Contacteer:

Bericht door Laurens »

wellicht kan je hier de draadboom vinden die je bedoeld,

deze onderdelen zijn vaak via de originele dodge dealers te bestellen (daar heb je de laatse colom met nummer voor nodig),

klik hier voor M880 parts

Wellicht kan biestyboy (forumnaam, en nu onze voorzitter) je deze kabelboom tweedehands leveren

Bij mij zitter er ook 2 platte stekkers,

één met 4 draaden (ignition etc)
en één met een helebool meer, (voor het dasbord)

succes
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gerrit

Bericht door Gerrit »

Sorry dat ik even niet reageer.
Het is even druk met het werk en in deze tijd van recessie.....

Jullie horen nog van mij.
Plaats reactie