@Laurens:
Het lijkt erop dat je ergens een enorme overgangsweerstand hebt.
Heb je alle massapunten nagekeken en schoongemaakt?
Goed roestvrij maken en insmeren met zuurvrije vaseline.
ed!blij te horen dat hij weer wil.als ik zo hoor uit je verhaal zijn de componenten niet stuk,maar misschien de contackten van de draden wat geoccideerd.door de stroomstoot(+ op de bobinne) moet ergens een contackt terug aangepakt zijn,door de vonk.
toch misschien eens alle contackten controleren met wat schuurpapier massa's en andere contackten proper maken,en contackt spray doet ook wonderen.
hoi laurens,
ik heb ook gehad dat ik ongeveer 12 volt mete op de bobine, maar tijdens et starte kakte hij helemaal in naar maar een paar volt. bij mij was de stekker van et contactslot de boosdoener. daar zat dus een veel te grote weerstand in. ik heb toen andere stekkers gemonteerd en toen was het over, meteen weer starten.
hoop dat je hier wat mee kan, succes
Dat zal toch een slechte verbinding zijn Laurens. Het kan goed dat je 12v meet als je de draad los haalt. Er zit dan immers geen verbruiker aangsloten, dus er loopt geen stroom (ampere) door de draad. Ga je dan de draad aansluiten op een verbruiker (bobine in dit geval) dan gaat er een stroom lopen, en een overgangsweerstand in bijv een stekker is dan de oorzaak dat de spanning daalt.
Ben ook geen elektro technicus, dus vebeter me als ik het fout heb aub.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Verder is er maar 1 manier om uit te vinden waar de slechte verbinding zit. Zoals Dick ook al schreef: Systematisch te werk gaan. Dus bedradings schema er bij en meten. Volg de draad naar de bobine vanaf het begin, dus bij + accu en meet met contact aan op alle verbindingen in die route tot aan de + bobine.
Eddie, die van jou doet het nog steeds?
Edited By Kurt on 1261751081
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.