440 bigblok
Volgende zaken heb je minimaal nodig!
1 een BB Motor (361 383 400 413 440)
2 Een BB Versnellingsbak TF-727 of een Np435 met BB Belhouse
3 BB Motor steunen
4 Kleinere Hoofdremcylinder voor RB BB motoren
5 een Rear Sump oliepan en dipstick
6 Kickdown stangenstelsel of Lokar Kabel
7 Headers of manifolds
8 Diverse Brackets (Dynamo Powersteering en evt Airco)
1 een BB Motor (361 383 400 413 440)
2 Een BB Versnellingsbak TF-727 of een Np435 met BB Belhouse
3 BB Motor steunen
4 Kleinere Hoofdremcylinder voor RB BB motoren
5 een Rear Sump oliepan en dipstick
6 Kickdown stangenstelsel of Lokar Kabel
7 Headers of manifolds
8 Diverse Brackets (Dynamo Powersteering en evt Airco)
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
- Locatie: egmond
je heb volgens mij alleen een 727 bigblock bakhuis nodig de rest(inhoud van de bak) kan je zo overschroeven.
je kan ook een smallblock stroken! 408 cui is makkelijk te doen wat duurder word het als je van een 360 een 426 maakt of 440 cui
ik heb nog een 408 in de schuur staan maar die is voor in de charger. zou ook wel wat voor de w200 wezen
je kan ook een smallblock stroken! 408 cui is makkelijk te doen wat duurder word het als je van een 360 een 426 maakt of 440 cui
ik heb nog een 408 in de schuur staan maar die is voor in de charger. zou ook wel wat voor de w200 wezen
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
Met stroken word bedoelt het vergroten van de cilinderinhoud door het monteren van een krukas met een langere slag. Vooral bij de Chrysler bigblocks is dit nogal een trend de laatste tijd. Een 400c.i. of 440c.i. is zonder al te moeilijke ingrepen te stroken naar 500 of zelfs 540c.i.
Maar ook voor de smallblocks (SB) zijn stroker krukassen te koop, al is de keus minder dan bij de bigblocks.
Meest gebruikt bij het SB zijn de krukassen met een slag van 4.00 inch.
Origineel is de slag van zowel de 318 als de 340 3.31 inch. Met een slag van 4.00" kom je op respectievelijk 390 en 410c.i.
De 360 heeft std een slag van 3.58" en die komt met een 4.00" krukas op 408c.i.
Dennis (charger73se) heeft inderdaad zelf een 360 gestrookt naar 408 en dat is een aardig monsterblok geworden! Toppie Dennis!
Ik ken nog 1 iemand die met een 408 rond rijdt in een Barracuda, en die geeft de meeste Chargers, Challengers en Cuda's met 440 bigblock het nakijken met z'n smallblock-powerrrrr.
Mopar smallblocks zijn gewoon gemaakt om te stroken.......
Edited By Kurt on 1261131956
Maar ook voor de smallblocks (SB) zijn stroker krukassen te koop, al is de keus minder dan bij de bigblocks.
Meest gebruikt bij het SB zijn de krukassen met een slag van 4.00 inch.
Origineel is de slag van zowel de 318 als de 340 3.31 inch. Met een slag van 4.00" kom je op respectievelijk 390 en 410c.i.
De 360 heeft std een slag van 3.58" en die komt met een 4.00" krukas op 408c.i.
Dennis (charger73se) heeft inderdaad zelf een 360 gestrookt naar 408 en dat is een aardig monsterblok geworden! Toppie Dennis!
Ik ken nog 1 iemand die met een 408 rond rijdt in een Barracuda, en die geeft de meeste Chargers, Challengers en Cuda's met 440 bigblock het nakijken met z'n smallblock-powerrrrr.
Mopar smallblocks zijn gewoon gemaakt om te stroken.......
Edited By Kurt on 1261131956
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
- Locatie: Lommel
- Contacteer:
Ja luc, de 400 --> 451c.i. stroker met 440 krukas in 400 blok mag gerust de oer-stroker genoemd worden.
Jaren geleden, voordat de huidige (made in china=goedkoop) stroker kits beschikbaar waren, had je alleen de dure race krukassen. Toen was de 451 de goedkoopste oplossing. Een inmiddels veelvuldig beproefd concept.
Jaren geleden, voordat de huidige (made in china=goedkoop) stroker kits beschikbaar waren, had je alleen de dure race krukassen. Toen was de 451 de goedkoopste oplossing. Een inmiddels veelvuldig beproefd concept.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.