Ik ben sinds 2 weken nu begonnen met het restaureren van m'n W200. Dus ik dacht ik zal eens even wat foto's posten.
Ik ben begonnen met de laadbak om dat ik de dodge dan nog kan verplaatsen als hij in de weg mocht staan.
De laadbak is voorzien van een kipmechanisme, dus de cilinders en het schaarmechanisme heb ik ook aangepakt.
Ik heb het geluk dat ik mijn dodge bij ons thuis de garage kon inrijden,
daar heb ik een 1,5 tons lier aan het plafond gehangen, en daarmee de bak opgehesen,
tevens steunen gemaakt (met zwenkwielen) en die in de gaten van de bak geplaatst (4stuks, elke hoek 1) toen met een paar man omgedraaid (dus het gewicht valt reuze mee, tenminste als je alles loskoppelt;). vervolgens de bak op de kop,
de steunen waren ong 0,5 meter, dus de achterbak stond op een redelijke werkhoogte, en kon ik in de werkplaats, heen en weer verplaatsen.
met de bak eraf kan je ook mooi bij je chassisbalken...
Nu ik aan het restaureren begin ondervind ik dat veel boutje vastgeroest zitten. Deze zal ik bij het assembleren moeten vervangen. Het liefst zou ik daarvoor RVS boutje willen hebben. (je weet wel die boutjes met die rare draad, en de onderlegring al aan de bout bevestigt) waar veel plaatwerk mee vast zit.
Weet iemand of je deze bouten nog ergens kunt lrijgen, nieuw?
Ik heb es een keer kroonmoeren besteld bij een groothandel Fabory kosten toen 8 euro per stuk. Maar ja zij hebben ze en ik wil ze. Misschien is er op interpret wel wat goedkopers te vinden.
zijn kunnen behoorlijk wat bouten leveren, vaak uit voorraad, goedkoop zijn ze niet echt, maar kwaliteit mag wat kosten...
maar je kan ook altijd even verder kijken, zo heb ik in arnhem bij imparts een assortimentszak met bouten en moeren gekocht, 5 kilo voor 26 euro, als ik het me goed herinner
Zoals jullie weten bestaat de motorkap eigenlijk uit 2 lagen.
de toplaag, welke aan de buitenkant zit, en de verstevigingslaag die aan de binnenzijde zit.
Bij mij zijn die 2 lagen los van elkaar. Nu weet ik niet goed hoe ik geze weer aan elkaar moet gaan maken.
Als je ze namelijk last, dan zul je de plek waar je gelast hebt altijd blijven zien ben ik bang.
Volgens mij kun je die het beste met kit aan elkaar lijmen.
Meestal wordt daarvoor een industriele 2 componenten epoxykit voor gebruikt, maar je zou het ook heel goed met een super(bouw)kit van Bison of ander bekend merk kunnen doen.
Het voordeel van epoxykit is, dat je die kunt overschilderen als deze eenmaal uitgehard is.
Kies er wel één, die enigszins tegen hogere temperaturen kan.
Standaard zit die gewoon met carrosserie-kit vast. Die kun je (uiteraard) ook gewoon overschilderen.
Is makkelijk te halen bij je lokale schadeherstelbedrijf.
Welke kit gebruiken jullie eigenlijk om de naden in de laadbak enzovoort te kitten?
Er zijn zoveel verschillende soorten en ik weet eigenlijk niet goed welke ik moet nemen...