onsteking
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
- Locatie: soest
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
er is een oplossing, alleen moet je wel je sleutel opofferen.
de sleutel warm stoken, en vervolgens ombuigen naar boven (ringsleutel) werkt het best.
rob heeft het laatst ook zo gedaan, het werkt niet ideaal maar is al een hele grote verbetering.
de sleutel warm stoken, en vervolgens ombuigen naar boven (ringsleutel) werkt het best.
rob heeft het laatst ook zo gedaan, het werkt niet ideaal maar is al een hele grote verbetering.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
- Locatie: soest
oke,volgens mij is het steek 10 toch?
dus gewoon een haakse hoek erin buigen vanaf de ring?
ben er nou al een paar dagen mee bezig,soms word ik gek van mijn dodge en schreeuw ik dat ik hem ga verkopen
!!maja ben nou eenmaal gek op het beessie,dus mag hij blijven.. :p
als de motor koud is sputtert hij nogal tegen,slaat af,maar als hij warm is loopt hij een stuk beter,maar ook niet helemaal lekker,knalt en houd soms in,heb je hier toevallig ook een oplossing voor??
Edited By w200 soest on 1256059514
dus gewoon een haakse hoek erin buigen vanaf de ring?
ben er nou al een paar dagen mee bezig,soms word ik gek van mijn dodge en schreeuw ik dat ik hem ga verkopen
als de motor koud is sputtert hij nogal tegen,slaat af,maar als hij warm is loopt hij een stuk beter,maar ook niet helemaal lekker,knalt en houd soms in,heb je hier toevallig ook een oplossing voor??
Edited By w200 soest on 1256059514
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
inderdaad een (bijna) haakse hoek, anders kom je er nog niet mee weg, dan is het tever
de maat weet ik helaas niet uit mijn hoofd, misschien even opmeten?
de maat weet ik helaas niet uit mijn hoofd, misschien even opmeten?
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
- Locatie: soest
oke,dan ga ik dat proberen,thanx voor de tip!!
ben er nou al een paar dagen mee bezig,soms word ik gek van mijn dodge en schreeuw ik dat ik hem ga verkopen
!!maja ben nou eenmaal gek op het beessie,dus mag hij blijven :p ..
als de motor koud is sputtert hij nogal tegen,slaat af,maar als hij warm is loopt hij een stuk beter,maar ook niet helemaal lekker,knalt en houd soms in,heb je hier toevallig ook een oplossing voor??
Edited By w200 soest on 1256059646
ben er nou al een paar dagen mee bezig,soms word ik gek van mijn dodge en schreeuw ik dat ik hem ga verkopen
als de motor koud is sputtert hij nogal tegen,slaat af,maar als hij warm is loopt hij een stuk beter,maar ook niet helemaal lekker,knalt en houd soms in,heb je hier toevallig ook een oplossing voor??
Edited By w200 soest on 1256059646
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
helaas niet echt, behalve aan de stationair schroef draaien, en iets harder stationair te laten lopen.
die van mij doet namelijk precies hetzelfde:S, liep eerst heel goed, maar begint steeds minder te worden (naar mater het kouder wordt) ik vermoed het lpg systeem.
tevens kan je kijken of je termostaat niet stuk is.
ik neem aan dat je op lpg rijdt, zodra deze in gas fase verdampt wordt, wil deze bevriezen, waardoor je moter gaat stotteren (tenminste dit begreep ik uit een verhaal op het forum), vandaar dat er (warme) koelvloeistof door de verdamper loopt om de boel warm te houden, en vriezen tegen te gaan. ik denk met een termostaat dat je moter sneller op temperatuur is, waardoor misschien ook je koelwater wat sneller warmer wordt.
maar goed ook ik zou graag een oplossing voor dit probleem hebben.
die van mij doet namelijk precies hetzelfde:S, liep eerst heel goed, maar begint steeds minder te worden (naar mater het kouder wordt) ik vermoed het lpg systeem.
tevens kan je kijken of je termostaat niet stuk is.
ik neem aan dat je op lpg rijdt, zodra deze in gas fase verdampt wordt, wil deze bevriezen, waardoor je moter gaat stotteren (tenminste dit begreep ik uit een verhaal op het forum), vandaar dat er (warme) koelvloeistof door de verdamper loopt om de boel warm te houden, en vriezen tegen te gaan. ik denk met een termostaat dat je moter sneller op temperatuur is, waardoor misschien ook je koelwater wat sneller warmer wordt.
maar goed ook ik zou graag een oplossing voor dit probleem hebben.
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
- Locatie: valkenburg
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
- Locatie: soest
is je koelvloeistof niveau nog op peil, anders krijgt je dezelfde problemen als hierboven.Laurens schreef:ik neem aan dat je op lpg rijdt, zodra deze in gas fase verdampt wordt, wil deze bevriezen, waardoor je moter gaat stotteren (tenminste dit begreep ik uit een verhaal op het forum), vandaar dat er (warme) koelvloeistof door de verdamper loopt om de boel warm te houden, en vriezen tegen te gaan.
BTW, als de verdamper vervriest, houd NIET je vinger ertegen om te voelen, want je plakt vast dan (spreek uit ervaring, had gelukkig heet water naast mij staan).
in de winter wordt de mengverhouding van de LPG ook aangepast (1 van de 2 blijft namelijk vloeibaar onder 20°C, t is butaan of propaan). dus dan rijd je auto (naar schijnt) ook anders
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
koelvloeistof is wat aan de lage kant, maar ik heb bij mij het probleem waarschijnljk gevonden,
door het terreinrijden in hesdin afgelopen hemelvaart is er behoorlijk wat modder over de moter gegaan. nu bleken de connectoren van de schakelrelais van het lpg systeem er ook vol mee te zitten, nu start de boel al een stuk fijner
door het terreinrijden in hesdin afgelopen hemelvaart is er behoorlijk wat modder over de moter gegaan. nu bleken de connectoren van de schakelrelais van het lpg systeem er ook vol mee te zitten, nu start de boel al een stuk fijner
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30 apr 2007 10:12
- Locatie: soest
-
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
- Locatie: Veldhunten - Varsselder
- Contacteer:
bij mij was er toch een 15 liter in gegaan, was iets ernaast gegaan maar zo ongeveer.
klopt, bij mij was het ook een Gamma emmer voor 3/4 vol. ik gebruik voor de daily koelvloeistof, maar voor mijn crosser antivries (er zat namelijk al water in). koelvloeistof mag je niet mengen met water, (die 15 liter zit namelijk alleen in je radiator, er blijft altijd wat achter in het blok). wil je van antivries naar koelvloeistof, zul je het blok ook moeten aftappen...
succes.
Edited By Laurens on 1256154296
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)
Tremere Oculus