Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Heb ik weer, vooras eronderuit :( - wie heeft hier ervaring mee?

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

schijnt dan bij die dodges te horen ,ik kan tot ca 85Kmh behoorlijk rustig zoeven ,daarna lijkt t alsof er oorlog uit breekt en bij 100 Kmh voelt t alsof je in de vliegtuig zit dus al met al rijd ik niet harder als 85Km h ,t zal m aan de 37inch good year wranglers liggen ?
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

hmm, ik kan toch echt zonder gerammel 140 rijden. ???
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
aequitas
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jun 2009 18:46
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door aequitas »

Er zit dus ruimte in voor verbetering, mooi, gaan we dat uitzoeken :)
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and missing.
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ik moet me bij frenkie aansluiten
valt best mee bij zo,n 140 km :p
ik heb 35ers
76 w200 340
76 w200 360
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Tot de 115km/h nergens geen last...
Daarboven tot 130 trillen als een gek... Harder durfde ik niet..
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

90 op de teller als die klopt is dat 90x 1,6 km =144 en niet 115 gr limbododge en rammelen doen ze allemaal wel aleen de een wat meer als de ander
limbododge
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jan 2008 18:45
Locatie: valkenburg

Bericht door limbododge »

o ja het kan ook zijn dat de cardanas uitgebalanceerd moet worden sheelt ook wel wat
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

76 w200 schreef:ik moet me bij frenkie aansluiten
valt best mee bij zo,n 140 km :p
ik heb 35ers
he ed had jij dan je broek vol gescheten?of was dat een andere keer?? :D
aequitas
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jun 2009 18:46
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door aequitas »

Ik vind dat ik op zijn minst 120 moet kunnen rijden zonder dat ik me al te veel zorgen moet maken, dus nog uitzoeken wat ik er aan kan doen. Dit weekend even assteunen aanschaffen zodat ik de speling op de wielen kan controleren en de lagers en kruisassen kan nakijken.

Wat ik me verder nog af vraag is of de V8 een resonantiefrequentie heeft? Bij mijn motorfiets merk ik op een bepaald toerental een zeer sterke trilling over de hele fiets. Daarboven is het ook gelijk weer weg. Dit is wel een 4 in-lijn. Ik weet niet of een V8 hier ook last van heeft of dat dit niet te merken is?
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and missing.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

een v8 motor hoort over t hele toeren bereik trilling vrij te lopen , onderdelen die de trillingen veroorzaken zijn dus aandrijf as en banden
aequitas
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jun 2009 18:46
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door aequitas »

Duidelijk, dat is al een mogelijke oorzaak minder.

Een apparaat om frequenties te meten weet ik wel te bouwen, dus daar ga ik binnenkort naar kijken (als ik de onderdelen heb).

Misschien dat ik voor die tijd al door middel van trail-and-error de oorzaak kan vinden. In ieder geval ga ik volgende controleren:
- Aandrijfas en kruisasjes
- Wiellagers
- Remmen
- Wielassen
- Banden en balans

Versnellingsbak en motor doe ik nog niet, ik wil eerst de meest voor de hand liggende uitsluiten.
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and missing.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Heb je bij 't smeren ook het schuifstuk gedaan met de vetnippel?
Als 't gaatje aan de kant van het kruisje verstopt zit, staat de buis onder druk en komt er tijdens het rijden veel kracht op de kruisjes te staan.
Kan een oorzaak zijn.
Gerhart
aequitas
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jun 2009 18:46
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door aequitas »

Het vet kwam zelfs aan de kant van het kruisje er uit lopen, dus dat zit wel goed denk ik :)
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and missing.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

90 op de teller als die klopt is dat 90x 1,6 km =144 en niet 115 gr limbododge en rammelen doen ze allemaal wel aleen de een wat meer als de ander


Lees het net pas, (jaja, heel laat:P),

ik heb een km/mijlen tellen, en doelde op 90 km, ik rijdt met 33,1 inch banden, op 8j velgen, en vandaar dat er een afwijking in de snelheidsmeter zit!,

gelukkig geen mijlen:p, 150 is behoorlijk hard met een dodge;)
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Laurens schreef:gelukkig geen mijlen:p, 150 is behoorlijk hard met een dodge;)
Vinden de andere weggebruikers ook, ja :p
Maar toch rijdt de Dodge nog steeds erg stabiel bij die snelheden.
Gerhart
Plaats reactie