Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Alle olie uit automaatbak - bak kapot?hoe sterk zijn ze?

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

Was vanmiddag even een stukje aan het sturen in de Dodge.

Op een bepaald moment voelde ik dat hij doorslipte, en heb hem na een kilometer of 2-3 aan de kant gezet.
Toen ik er onder keek zag ik de olie eruit gutsen, aan de kant van het vliegwiel.

Net nog even terug gereden met de Volvo, maar zie, afgezien van een rotonde waar ik het merkte, geen dik oliespoor.

De bak heeft nooit eerder een krimp gegeven, hoe groot is de kans dat ie nu naar de eeuwige schakelvelden is?
Zou het een keerring kunnen zijn, of is er toch echt grote kans dat het einde verhaal is?

Olie en filter zijn nog geen maand geleden vernieuwd...

Hij staat nu bij de garage, dus zal het deze week wel horen, maar wil toch ff een enigszins goede nachtrust hebben als dat kan ;)

Wat kost een revisie van een W200 bak? Of heeft er iemand nog een goede gebruikte liggen voor het geval dat?

Droevig plaatje:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By -V8- on 1248634920
Life's great with a V8
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ja zal keerring zijn ,voor dit lullige dingetje van een paar euro moet de hele bak van de motor af ,heb t en paar jaar terug in belgie gehad. meteen de hals waar de keerring op loopt ook ondr handen genomen.



Edited By bastian on 1248638540
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Heb het zelfde gehad,was de voorste keering bij mij en bijna alle olie kwijt.Keering vervangen,bak gevuld en schakelen als een nieuwe!
Is ondertussen een jaar of 5 geleden en doet het nog steeds goed,
succes...
aequitas
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jun 2009 18:46
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door aequitas »

-V8- schreef:Net nog even terug gereden met de Volvo, maar zie, afgezien van een rotonde waar ik het merkte, geen dik oliespoor.
Olie op een rotonde is een ramp voor motorrijders!

Heb het zelf een keer meegemaakt, gelukkig heelhuids overleefd (en de motor ook). Ik zag de brandweer in de verte al schoonmaken en was dus op mijn hoede.

Maar ik zou op een rotonde altijd de politie even bellen of het zelf opruimen.
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and missing.
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

Bedankt voor de reactie's, inmiddels lijkt het inderdaad alleen de keerring te zijn.
|Maar mijn nachtrust is in elk geval gespaard door de reactie's ;)

Kan op m'n laptop om de één of andere reden niet inloggen dus ben doordeweeks niet mobiel.

@ motorrijder: zo snel niet aan gedacht, hoewel ik zelf ook af en toe op een motor blaas.
Zal inmiddels wel weggeregend zijn, de berger had ook weinig schik om terug te rijden.
Life's great with a V8
Afbeelding
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

Gister bij de garage geweest.
Volgens hem was eerst de keerring alleen lek, en zaten er in de huls waar de keerring in zit groeven. Deze moesten eruit gehaald worden, anders zou de keerring er na een maand weer uit liggen.

Maar nu blijkt er een lek te zitten tussen de radiateur en de oliekoeler, waardoor er koelvloeistof in de automaatbak gekomen is en deze daarom gereviseerd moet worden. Kosten: EUR 1400,-.

Wat vinden jullie van dit verhaal? De bak schakelde altijd perfect, nooit problemen mee gehad.
Life's great with a V8
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
een revisie kost stukken minder hoor
vraag maar eens bij sixpack speedshop in overpelt belgie

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik verwacht dat de revisie kit minder kost,
alleen zou het goed kunnen dat er behoorlijke arbeidsuren aan gespendeert moeten worden.

(dan zou ik zoeken naar een hele lange werkbank, een werkplaats handboek van 30 euro kopen, en er
rustig een weekje over doen , in de avond uren, dat is dan mooi arbeidskosten uitgespaard).

In ieder geval veel succes met de revisie, en de complimenten voor de zeer strakke, en mooie dodge!
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

of het verhaal van het water in de bakolie waar is is moelijk te zeggen via het internet.
Maar een revisiekit voor een bak heb ik liggen voor 180,-
en dat de rest bij dat bedrijf dan nog meer dan 1200 euro kost lijkt mij wat overdreven.

Ben wel benieuwd naar het soort garage wat dat is, lijkt wel of ze hier geen zin in hebben.

arjan
ps, zie pm
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

De bak is gereviseerd.

Het hele verhaal van water in de olie was flauwekul, en de 1400 euro gewoon pure oplichterij.
Garage valt niets te verwijten (ging af op verhaal van revisiebedrijf), Autrans in Lunteren wel. Zonder de bak open te halen direct met een offerte komen die gebaseert is op onzin.

Bak is bij Ingmar Elferink geweest, die hem voor de helft weer perfect klaar gemaakt heeft.
Hij adviseerde sowieso een revisie, gezien de geringe meerprijs t.o.v. reparatie.

Bus van keerring was gaan wandelen, keerring eruit gedrukt, olie eruit. Rest van de bak was nog in prima staat, afgezien van gebruikelijke slijtage kon ie nog jaren mee. Nu is ie weer beter dan nieuw met een gemodificeerde bus die nooit weer aan de sjouw gaat.

Seperate oliekoeler erbij gekregen, zodat de koeling helemaal optimaal is.

Ter informatie, voor mensen die nog een écht goed revisie-adres nodig hebben...




Edited By -V8- on 1251997546
Life's great with a V8
Afbeelding
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

Probleempje 2 met de bak.

Als je de hendel in de P zet gaat het toerental omhoog, maar af en toe pakt ie de goede stand niet waardoor de wagen gewoon in z'n vrij staat.

Zelfde af en toe met de D en R.

Garage heeft een nieuwe bus gemaakt in het stangenstelsel, zodat de speling binnen de perken is.
Alleen blijft het probleem bestaan.

Nogal link als er 3 ton aan de wandel gaat als ie op een helling staat.

Wie weet waar dit probleem in kan zitten, bak is dus gereviceert en speling is uit schakelstangen...
Life's great with a V8
Afbeelding
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Lijkt mij dat dit probleem zit in de afstelling van de schakel stangen. Al geprobeerd om dit beter af te stellen?
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Plaats reactie