Naar Italie - waar op letten.
De lpg gids is een waardeloos ding.
Ik heb hem vorig jaar weggesmeten omdat hij niet up to date was. (let wel ik had de geldende editie)
Onnodig omrijden door gehuchten en ergenis na het zien van lpg tanks die niet aangegeven waren langs de snelweg.
In duitsland hebben ze op de grote wegen ook allemaal lpg.
Alleen wat verder uit elkaar dus houd rekening met je actieradius.Loopt ie ook op benzine?(jerrycan mee)
Alleen oostenrijk heeft er maar een stuk of 10.
Verder is handig wat reserve V snaren,startmotor,startrelais,atf,verbandtrommel en fluorhesje's.
Checklist hiervoor kun je vinden bij de ANWB wat je nodig hebt per land.
Verder zou ik eens testen of dat de Dodge niet warm loopt bij file rijden rond 30 graden. (koelvloeistof)
M'n vorige Dodge deed dit na verloop van zo'n 15 minuten wel. (Ik had nog de originele fan als je de visco gestuurde hebt zal dit minder snel gebeuren)
Zo'n dodge is niet alledaags als je met pech komt te staan .
Ik kan me iets van een reisverslag herrineren van mike13 die is door scandinavie gereden.
En heeft het nodige daar meegemaakt.
Begrijp me niet verkeerd ,ik wil geen doomscenario schetsen sterker nog de reis op zich lijkt mij al vakantie .
Succes Frank
http://www.mike-13.nl/
Edited By dodgedude on 1244401905
Ik heb hem vorig jaar weggesmeten omdat hij niet up to date was. (let wel ik had de geldende editie)
Onnodig omrijden door gehuchten en ergenis na het zien van lpg tanks die niet aangegeven waren langs de snelweg.
In duitsland hebben ze op de grote wegen ook allemaal lpg.
Alleen wat verder uit elkaar dus houd rekening met je actieradius.Loopt ie ook op benzine?(jerrycan mee)
Alleen oostenrijk heeft er maar een stuk of 10.
Verder is handig wat reserve V snaren,startmotor,startrelais,atf,verbandtrommel en fluorhesje's.
Checklist hiervoor kun je vinden bij de ANWB wat je nodig hebt per land.
Verder zou ik eens testen of dat de Dodge niet warm loopt bij file rijden rond 30 graden. (koelvloeistof)
M'n vorige Dodge deed dit na verloop van zo'n 15 minuten wel. (Ik had nog de originele fan als je de visco gestuurde hebt zal dit minder snel gebeuren)
Zo'n dodge is niet alledaags als je met pech komt te staan .
Ik kan me iets van een reisverslag herrineren van mike13 die is door scandinavie gereden.
En heeft het nodige daar meegemaakt.
Begrijp me niet verkeerd ,ik wil geen doomscenario schetsen sterker nog de reis op zich lijkt mij al vakantie .
Succes Frank
http://www.mike-13.nl/
Edited By dodgedude on 1244401905
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982
vignet voor de alpen ? ch = 40 frank jaarvignet A = dagvignet of over de franse alpen gaan In berggebieden als pyreneen en alpen is t moeilijk om aan gas tekomen. t allerbelangrijkste lijkt me dat je een autopech verzekering sluit bij de anwb , kost iets van 53 euro per jaar , als je op de franse peage weggetakelt moet worden voor eigen rekening zal je dat nog lang heugen.
kwam zeer toevallig vandaag mijn oude lpg gids uit 2001 tegen , daarin zocht ik de lpg beschikbaarheid in Ierland op , dat lijkt daar aardig te lukken maar ik wilde juist een gids kopen van 2009 :D de motor scheidt er trouwens mee uit na 2 sec .op gas te lopen waarna je m gewoon weer kunt starten , zal morgen eens relais vervangen mischien is dat de storing. ???dodgedude schreef:De lpg gids is een waardeloos ding.
Ik heb hem vorig jaar weggesmeten omdat hij niet up to date was. (let wel ik had de geldende editie)
Onnodig omrijden door gehuchten en ergenis na het zien van lpg tanks die niet aangegeven waren langs de snelweg.
In duitsland hebben ze op de grote wegen ook allemaal lpg.
Alleen wat verder uit elkaar dus houd rekening met je actieradius.Loopt ie ook op benzine?(jerrycan mee)
Alleen oostenrijk heeft er maar een stuk of 10.
Verder is handig wat reserve V snaren,startmotor,startrelais,atf,verbandtrommel en fluorhesje's.
Checklist hiervoor kun je vinden bij de ANWB wat je nodig hebt per land.
Verder zou ik eens testen of dat de Dodge niet warm loopt bij file rijden rond 30 graden. (koelvloeistof)
M'n vorige Dodge deed dit na verloop van zo'n 15 minuten wel. (Ik had nog de originele fan als je de visco gestuurde hebt zal dit minder snel gebeuren)
Zo'n dodge is niet alledaags als je met pech komt te staan .
Ik kan me iets van een reisverslag herrineren van mike13 die is door scandinavie gereden.
En heeft het nodige daar meegemaakt.
Begrijp me niet verkeerd ,ik wil geen doomscenario schetsen sterker nog de reis op zich lijkt mij al vakantie .
Succes Frank
http://www.mike-13.nl/
Ha
Ik zou een startmotor meenemen, en nog wat onderdelen.
Waarom? als je ze bij je hebt, heb je ze niet nodig, als je ze niet bij je hebt, dan gaan ze vaak stuk.
en alles even heel goed nakijken. Vooral remmen.
en internationaal lid van ANWB worden.
je verzekering nakijken, staat tie als oldtimer ? mag je dan zo ver weg ?
en als ik het zo over LPG lees, ook je dodge op benzine laten lopen. Als je de orginele tank nog hebt kan je dan altijd nog een flink eindje rijden.
succes
Ik zou een startmotor meenemen, en nog wat onderdelen.
Waarom? als je ze bij je hebt, heb je ze niet nodig, als je ze niet bij je hebt, dan gaan ze vaak stuk.
en alles even heel goed nakijken. Vooral remmen.
en internationaal lid van ANWB worden.
je verzekering nakijken, staat tie als oldtimer ? mag je dan zo ver weg ?
en als ik het zo over LPG lees, ook je dodge op benzine laten lopen. Als je de orginele tank nog hebt kan je dan altijd nog een flink eindje rijden.
succes
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 29 nov 2005 11:51
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Hallo allemaal.
Ik en weer treug en de Reis is goet verlopen.
Maar ik kwam in Italie er achter dat mijn dodge
overal waar waar olie in zit lekt. :(
Want op de rotondes hoorde ik rrrrrrrr dat kan niet goet zijn dagt ik zo.
bleek dat mijn voor diff bijna leeg was en de tusenbak ook. Wat ik raarfond want ik had de kerringen
vervangen van de tusenbak.(beek dat de boos doener
de rubere ring was die in de steek ass zit)
En de achter diff was zoon 2cm lagerdan moets.
En mijn motor lekt ergens bij de oliedruksensor.
Maar ik had weel alle olies bij me. :D
Maar het is niet elke dag dat je op 2000m oli zit bij
fulen. :p
Hier 3 fototjes zein met de DSI genomen zin niet zo groot.
heb nog wel videos moet nog even aan werken.
groeten marcus
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik en weer treug en de Reis is goet verlopen.
Maar ik kwam in Italie er achter dat mijn dodge
overal waar waar olie in zit lekt. :(
Want op de rotondes hoorde ik rrrrrrrr dat kan niet goet zijn dagt ik zo.
bleek dat mijn voor diff bijna leeg was en de tusenbak ook. Wat ik raarfond want ik had de kerringen
vervangen van de tusenbak.(beek dat de boos doener
de rubere ring was die in de steek ass zit)
En de achter diff was zoon 2cm lagerdan moets.
En mijn motor lekt ergens bij de oliedruksensor.
Maar ik had weel alle olies bij me. :D
Maar het is niet elke dag dat je op 2000m oli zit bij
fulen. :p
Hier 3 fototjes zein met de DSI genomen zin niet zo groot.
heb nog wel videos moet nog even aan werken.
groeten marcus
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>