Ik heb, met dank aan een mechanisatiebedrijf, de grote moer los gekregen (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>, maar hoe krijg ik de schijf zelf los?
Ja, inderdaad, die moeten als erste los, maar daarmee ben je er nog niet. Je moet daarna eerst de lagers van de naaf trekken. Hierna kun je de wielbouten uit de naaf/schijf slaan of persen en pas dan ligt je schijf los.
Oké, mooi gecompliceerd weer. Ik ben alleen m'n 205 gewend, daar ben je met 20 minuten klaar... Nu moet ik nog een 12 kantige dop zien te regelen. Ik was al blij dat die grote moer eindelijk los was...
Goed, ik heb deze week vrij, dus 't moet toch een keer lukken.
En die plaat waar de tapeinden in zitten, is dat een losse plaat of is dat een geheel met de remschijf? De remschijf die ik heb liggen, daar zitten geen tapeinden in, maar gaten.
Aan de naaf zit een flens met gaten en in de schijf zitten dezelfde gaten. Als je de naaf en de schijf op elkaar legt en de bouten in de gaten perst, zitten ze aan mekaar vast.
Heb de schijf met naaf en lagers van de auto gekregen. Hoe krijg ik die lagers er nou af? En ik heb geprobeerd die tapeinden er uit te persen, maar zitten die zo enorm vast of kun je ze er niet maarzo uit persen?