Ik zag dat m'n Dodge olie lekt :(
De tussenbak oliekering naar de vooras is lek
Zit net nieuwe olie in
Heeft iemand nog tips , is dit makkelijk op te lossen
En heeft iemand nog tips waar ik het beste die oliekering kan kopen ?
Las via zoek functie dat de oliekering geen gangbare maat is (??)
tussenbak oliekering
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Beste kun je die kopen bij de bekende handelaren (C&P enzo).
Vervangen is vrij gemakkelijk, maar wel wat werk.
Eerst de tussenas verwijderen.
Dan de flens losmaken (centrale moer los). Let op: achter de moer zit ook een stervormig rubber die de as en de spline afdicht. Niet vergeten die later weer terug te zetten, anders lekt het nog.
Hierna de vier boutjes van de sealkap losschroeven en de seal vervangen.
Kijk ook even naar de buitenkant van de flens waar de seal op loopt; als die ruw is, gelijk even opschuren.
En vergeet niet om de seal even in te olien voordat je 'm monteert.
De kap zelf heeft ook een papieren pakking voor afdichting tegen de bak, maar die is makkelijk zelf te maken van papier of uit een tube.
Edited By Gerhart on 1237300491
Vervangen is vrij gemakkelijk, maar wel wat werk.
Eerst de tussenas verwijderen.
Dan de flens losmaken (centrale moer los). Let op: achter de moer zit ook een stervormig rubber die de as en de spline afdicht. Niet vergeten die later weer terug te zetten, anders lekt het nog.
Hierna de vier boutjes van de sealkap losschroeven en de seal vervangen.
Kijk ook even naar de buitenkant van de flens waar de seal op loopt; als die ruw is, gelijk even opschuren.
En vergeet niet om de seal even in te olien voordat je 'm monteert.
De kap zelf heeft ook een papieren pakking voor afdichting tegen de bak, maar die is makkelijk zelf te maken van papier of uit een tube.
Edited By Gerhart on 1237300491
Gerhart
ik meen mij te herinneren dat een dun wandige dop maat 34 36 of 38 er op moet om de grote moer los te draaien (heb zelfs meegemaakt dat t lekte omdat deze los zat ) . Tip : zet transfer case in loc en de handrem erop en dan moer los draaien in plaats van met waterpomp of combinatie tang liggen pielen om de joke vast te zetten ....