verdeelkap vervangen - verdeelkap

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

Hallo,

Mijn motor haperde soms een heel klein beetje en vol gas geven vond hij ook niet zo fijn. (ging die haperen). Nu heb ik een nieuwe verdeelkap + rotor gemonteerd en is het probleem weg. gelukkig!! hij is nu ook veel "aggresiever" / pakt hem sneller op.

Maarrrrr (jaja daar komt ie ) de nieuwe verdeelkap maakt een tikkend geluid en je ziet hem een heel klein beetje heen en weer bewegen. Lijkt erg op dat de rotor ertegen aan komt. Is dit normaal? Ik heb hem nog eens gecontroleerd maar rotor kan maar op 1 manier erin.

De oude (blauwe) verdeelkap die had een inkeping links en zo voelde je op een gegeven moment dat die "gelocked" zat. bij de nieuwe voelde ik dat niet ( wel zat alleen links een inkeping)

Weet iemand wat dit kan zijn?

3.18 motor '78
nr v/d nieuwe verdeelkap : "CH-400"
nr v/d nieuwe rotor: "CH-303 "

thx!




Edited By joyrider on 1229536344
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

als de inkeping op z`n plaatst zit en de klemmetjes goed vasthaken kan er weinig mis gaan,als ie dan ook nog goed loopt.................

contactjes in de kap zullen wel in moeten slijten denk ik,gaat vanzelf over



greetzzzzzz
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

Bedankt voor je reaktie, het gekke is eigenlijk dat je de kap gewoon 360 graden zou kunnen draaien, terwijl bij de vorige/oude dat niet kon.

kijk als de as waar de rotor opzit verder niet beschadigd of krom trekt, oke.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Als je de kap nog kunt ronddraaien, is het zeker niet goed. Dat wil dan zeggen dat je ontstekingstijdstip ook meedraait als je de kap draait. De nok zit erin om de kap vast te laten staan en ervoor te zorgen dat je ontstekingstijdstip niet verloopt.
Ook mag de rotor de kap niet raken. Is misschien de rotor niet de juiste voor deze kap? Als je de goeie rotor hebt, kan die de kap alleen maar raken als je as slingert of kan bewegen.
Ik zou eens vragen bij degene waar je 'm gekocht hebt.
Gerhart
joyrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:35

Bericht door joyrider »

nog maar een keer los getrokken, gekeken of er wat vuil tussen zat ofzo, wat in de weg zit. terug gezet en nu voelde ik wel die lock. 't zat gewoon net ff niet.

Rijdt weer als een beest!
Plaats reactie