De vraag is dus...
Iemand enig idee wat 't kan zijn waardoor m'n dodge steeds vies begint te draaien en durft uitvallen vanaf hij warm wordt?!
Ik heb alle kabels reeds vervangen naar de boogies!
ook de rotor en de bobine reeds vernieuwd...
Enige dat ik denk dat 't nog kan zijn is dat rotte #@é#§-weerstandje tegen het schutbord...
Waar kan ik dit 't gemakkelijkst bestellen of halen?!
Voor enkel dat weerstandje ga ik nou geen bestelling plaatsen in Amerika he!
greets Nils
Stilvallen bij warm worden! - verdorie!
Als je blok 'slecht' gaat lopen als het warm wordt, kan dit ook andere oorzaken hebben als alleen maar een slechte weerstand of spanningsregelaar.
Wat je zeker ook even kunt (moet) controleren:
Zit de carburateur nog wel goed vast?
Een losse carburateur trekt valse lucht, gaat daardoor arm lopen met als gevolg een bokkige motor.
Kwestie van even goed vastzetten.
Het kan ook zijn dat je blok zo warm wordt, dat de benzine (ik neem aan dat je op benzine rijdt) gaat 'koken'. Dan wil je blok ook niet meer vooruit.
Dit kan gebeuren als de koel-kanalen in je blok zijn dichtgeslibt, of als je een arm mengsel of een (te) vroeg ontstekingstijdstip hebt. (of een combinatie van dit alles)
Remedie: koelkanalen uitspoelen met een speciaal middeltje (staat wel ergens beschreven op het forum)
Verder kun je nog een 'phenolic' spacer tussen je carburateur en het inlaatspruitstuk zetten, dat isoleert de warmteoverdracht van het blok naar de carburateur en het levert ook nog eens wat extra vermogen in de lage toerentallen op.
Je hebt de rotor en de kabels al vervangen, maar heb je de verdeelkap gecontroleerd op (haar)scheuren?
Je kunt ook nog andere bougies proberen, misschien helpt dat?
Wat je zeker ook even kunt (moet) controleren:
Zit de carburateur nog wel goed vast?
Een losse carburateur trekt valse lucht, gaat daardoor arm lopen met als gevolg een bokkige motor.
Kwestie van even goed vastzetten.
Het kan ook zijn dat je blok zo warm wordt, dat de benzine (ik neem aan dat je op benzine rijdt) gaat 'koken'. Dan wil je blok ook niet meer vooruit.
Dit kan gebeuren als de koel-kanalen in je blok zijn dichtgeslibt, of als je een arm mengsel of een (te) vroeg ontstekingstijdstip hebt. (of een combinatie van dit alles)
Remedie: koelkanalen uitspoelen met een speciaal middeltje (staat wel ergens beschreven op het forum)
Verder kun je nog een 'phenolic' spacer tussen je carburateur en het inlaatspruitstuk zetten, dat isoleert de warmteoverdracht van het blok naar de carburateur en het levert ook nog eens wat extra vermogen in de lage toerentallen op.
Je hebt de rotor en de kabels al vervangen, maar heb je de verdeelkap gecontroleerd op (haar)scheuren?
Je kunt ook nog andere bougies proberen, misschien helpt dat?
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
heb ook de kap vervangen!
dus daar zal 't hem niet inzitten!
zal de carb eens bezien want voor de rest was IEDERE bout losjes toen ik het nakeek!
enkel de carb niet gedaan!
moto-mekanieker he!
Geen auto-man haha
iig iedereen al bedankt nou zalik 'ns kijken voor nieuwe weerstand plus carb checken!
Mvg, Nils
Edited By thorstren on 1226596525
dus daar zal 't hem niet inzitten!
zal de carb eens bezien want voor de rest was IEDERE bout losjes toen ik het nakeek!
enkel de carb niet gedaan!
moto-mekanieker he!
Geen auto-man haha
iig iedereen al bedankt nou zalik 'ns kijken voor nieuwe weerstand plus carb checken!
Mvg, Nils
Edited By thorstren on 1226596525