Blauwe oldtimerplaten - hoe te krijgen?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Hoi,
Ik ben van plan om m`n dodge vanuit belgïe in te voeren naar nederland, en dus zal ie moeten gekeurd worden bij de mannen van de RDW. En ja, ik zou inderdaad ook graag oude kleine blauwe kentekenplaten erop willen :)
Dus als ik het goed uit jullie verhaal begrijp zou dat theoretisch moeten kunnen? ??? Me Dodge is uit `77 en dus van vóór 1978, en ik kan dus kiezen voor een NIET bedrijfswagenkenteken.........
Of zit ik nu dus gewoon in de lucht te zwammen????

GrtZZ Brigadierdog
-V8-
Berichten: 70
Lid geworden op: 22 okt 2006 12:08
Locatie: Ommen

Bericht door -V8- »

Ze zitten erop :D

Officieel geen 18.2 op kenteken, maar er passen geen gewone platen op. Voor past een caravanplaat, maar achter weer niet. En de wetgeving schrijft voor dat voor en achter dezelfde platen zitten.

Officieel kunnen ze me dus bekeuren voor de 18.2, maar ik denk dat ik me wel uit de blauwe platen kan lullen. Die mogen namelijk op personenwagens van vóór 1978. En op bedrijfswagens van vóór 1973. Maar oom agent zal vast wel te overtuigen zijn dat dit een personenwagen is, met een later gemonteerd grijs kenteken. En anders heb ik hem zo gekocht, en heb ik er al eens studie van gemaakt of het wel mocht :angry:

Anyway, het staat mooi, vind ik.

Met de waakhond :;):

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Overigens valt me op dat de platen blauwer zijn dan andere, die op mijn Chevy zijn donkerder.
Kijk maar:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Heb deze via www.wittekentekenplaat.nl




Edited By -V8- on 1220998532
Life's great with a V8
Afbeelding
Mowag
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 mei 2008 16:48
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Bericht door Mowag »

Hallo,

Ik ben al een tijd bezig om mijn Dodge/ Mowag uit Zwitserland met het bouwjaar 1974 op blauwe kenteken platen te krijgen maar volgens de RDW is dat niet mogelijk.
Ook kan deze auto niet terug gekeurd worden naar klein rijbewijs en dan er blauwe platen op krijgen om dat die uit Zwitserland komt.
Heel erg jammer.

Marc
www.mowagbrandweerauto.tk
Marc Bakker
My Webpage
spieker
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 dec 2007 21:33
Locatie: heino

Bericht door spieker »

gewoon bestellen bij de automaterialen zaak die van mij is er ook gewoon mee door de apk gekomen maar zorg wel dat je de gele bij je hebt voor als je toch een keer aan gehouden word dan kan je de gele er zo aan knuppen met trekbandjes
dodge w200 1977
cadillac deville 1969
ford ranchero 1978
Mowag
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 mei 2008 16:48
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Bericht door Mowag »

Hoi,

E in de blauwe platen zit daar wel een stempel in??

Marc
Marc Bakker
My Webpage
Plaats reactie