Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Kenteken plaat - Kenteken plaat weg

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Jerry

Bericht door Jerry »

Ik ben een kenteken plaat kwijt en wil een nieuwe, maar dan zonder dat eentje erbij, weet iemand waar ik deze kan laten maken of is er geen ontkomen aan?
JAN/DODGE

Bericht door JAN/DODGE »

je kan deze nergens bijlaten maken(normaal),dit gaat via de rdw,dit moet je opgeven omdat je kenteken wordt veranderd
zelf op je witte kentekenplaat van je fietsenrek moet een eentje komen.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Brutus
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Klopt, ik was er ook 1 kwijt maar niemand maakt die zomaar bij.
Kenteken papieren opsturen naar rdw en binnen een paar dagen krijg je ze terug en kan je nieuwe laten maken, echter wel met een 1 of net als ik een 2 erop.
JJF Naus

Bericht door JJF Naus »

Zoals de RDW het stelt:

Duplicaatcode
Op het nieuwe kentekenbewijs wordt een duplicaatcode vermeld. Die geeft aan hoeveel eerdere kentekendocumenten bij het kenteken zijn afgegeven. Deze code wordt aan de linkerkant op de kentekenplaat geplaatst: 1 voor duplicaat 01, 2 voor duplicaat 02, enzovoort.

Het inslaan van de duplicaatcode op de kentekenplaten is verplicht. Uitzondering hierop zijn de blauwe kentekenplaten met een historisch kentekennummer en de kleine Amerikaanse kentekenplaten (model 18.2), het inslaan van een duplicaatcode is niet van toepassing op deze platen.

Als iemand anders met uw oorspronkelijke kentekenplaat overtredingen begaat, dan is de zichtbare duplicaatcode het bewijs dat u daarvoor niet aansprakelijk bent. De duplicaatcode op kentekenplaten is ook zichtbaar bij fotocontroles langs de weg.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Jerry

Bericht door Jerry »

Ok ik weet genoeg het is dus niet mogelijk.
Bedankt voor de reactie's
Robbie

Bericht door Robbie »

Probeer Brezan is.....
Wat ik zeker weet is dat ze wel blauwe (oldtimer)platen maken. Uiteraard op vertoning van je papieren!
Brutus
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Blauwe platen maken ze wel dat heb ik ook gevraagd.
Maar wel met de opmerking dat het voor eigen risico is want als je aangehouden wordt en het staat niet in je papieren dan kan je er een bekeuring voor krijgen.
JAN/DODGE

Bericht door JAN/DODGE »

kijk eens bij WWW.RDW.NL
onder kentekenplaten,ga naar blauwe kentekenplaten,en je weet precies wat wel en niet mag.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Jerry

Bericht door Jerry »

Eindelijk een oplossing gevonden,niet helemaal correct maar afdoende voor mij.

Er staat namelijk een codenummer in de plaat en met die code kan je een nieuwe plaat aanvragen waarbij de oude plaat vervalt en het belangrijkste GEEN duplikaatcode maar een mooie strakkeplaat.

Het probleem is wel dat als de (verlorenplaat) op een andere voertuig staat en er komen bekeuringen binnen je niet kan aantonen dat die niet van jou zijn.

Maar zoals altijd {elk voordeel heeft zijn nadeel}
Plaats reactie