remklauwen - welke types
Ik heb de remklauwen eraf liggen ivm. het vastlopen en afkeur voor de apk.
Nu zien ze er toch slechter uit dan ik gedacht had.
De bakkeliet zuiger is afgebrokkeld en de binnenzijde van de remklauw is aardig geroest.
Ook blijken de plaatjes waarmee de remklauw vast zit vervangen te zijn door eigen gemaakte stalen plaatjes.
Niet gek dus dat ze vast blijven zitten.
Nu wil ik dus voor gereviseerde kijken en evt. nieuwe.
Maar je komt verschillende types tegen. met stalen piston(zuiger) of met Phenolic Piston. En dan ook nog verschillende merken die ze leveren.
CARDONE en WAGNER.
Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de voors en tegens?
Bedankt voor jullie reacties.
Edited By Brutus on 1216101966
Nu zien ze er toch slechter uit dan ik gedacht had.
De bakkeliet zuiger is afgebrokkeld en de binnenzijde van de remklauw is aardig geroest.
Ook blijken de plaatjes waarmee de remklauw vast zit vervangen te zijn door eigen gemaakte stalen plaatjes.
Niet gek dus dat ze vast blijven zitten.
Nu wil ik dus voor gereviseerde kijken en evt. nieuwe.
Maar je komt verschillende types tegen. met stalen piston(zuiger) of met Phenolic Piston. En dan ook nog verschillende merken die ze leveren.
CARDONE en WAGNER.
Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn de voors en tegens?
Bedankt voor jullie reacties.
Edited By Brutus on 1216101966
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Henton niet lang over nadenken ik heb de orginele er weer opgezet, ook bij Mico Parts besteld.
gr Jan
CARDONE / A-1 CARDONE 18-4076 [Reman. Caliper w/Installation Hardware] Front Left; w/3, 500lb Front Axle; OE Phenolic Piston 20.00 39.13
Edited By country4all on 1216116105
gr Jan
CARDONE / A-1 CARDONE 18-4076 [Reman. Caliper w/Installation Hardware] Front Left; w/3, 500lb Front Axle; OE Phenolic Piston 20.00 39.13
Edited By country4all on 1216116105
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Ik ben bezig de remklauwen er weer op te zetten maar heb toch een paar vragen / opmerkingen.
Heeft iemand een foto of duidelijke omschrijving hoe de plaatjes geplaatst moeten worden?
En het valt me op dat die 2 plaatjes de hele remklauw op zijn plaats moeten houden. Die remklauw weegt nogal wat en als je remt komt er dan niet heel veel kracht op die plaatjes te staan? Of zie ik iets over het hoofd misschien.
Het zal wel zo horen maar dat viel me wel op nu ze lekker soepel op en neer gaan.
Bedankt weer voor de reacties.
Edited By Brutus on 1218088567
Heeft iemand een foto of duidelijke omschrijving hoe de plaatjes geplaatst moeten worden?
En het valt me op dat die 2 plaatjes de hele remklauw op zijn plaats moeten houden. Die remklauw weegt nogal wat en als je remt komt er dan niet heel veel kracht op die plaatjes te staan? Of zie ik iets over het hoofd misschien.
Het zal wel zo horen maar dat viel me wel op nu ze lekker soepel op en neer gaan.
Bedankt weer voor de reacties.
Edited By Brutus on 1218088567
Ok dat geloof ik wel maar als je remt dan sluiten de remblokken tegen je schijf die op dat moment nog draaid.Arie schreef:In principe houden die plaatjes de klauw alleen maar op zijn plaats krachten komen er niet echt op!
dan komen er krachten op de remklauw en door de draaiende kracht wil die remklauw dan naar buiten toe lijkt me.
Ik probeer te begrijpen waar die krachten die ontstaan tijdens het remmen het grootst zijn.
Het zal allemaal wel werken daar ben ik van overtuigt, maar dan ben je er zo mee bezig en vraag je jezelf af hoe en wat.
Dit weekend ff remklauwen erop zetten en ontluchten.
Dan is dat voor jaren weer apk waardig.
De schijf draait, maar de klauwen niet. Dus wil de klauw ook niet naar buiten. De schijf zelf is ook in balans, dus die wil ook niet naar buiten. Alleen iets wat niet in balans is EN DRAAIT, wil naar buiten toe.
Bijvoorbeeld een steen aan een touwtje die je ronddraait wil naar buiten toe. Twee (even zware) stenen aan twee touwtjes recht tegenover elkaar willen ook naar buiten toe, maar houden mekaar in evenwicht. Daarom is een zuivere schijf (of trommel, wiel) zo belangrijk.
Maar, zoals al getypt, er komt geen (rem)kracht op de plaatjes, alleen op de steun waar de klauw inzit.
De kracht gaat met de schijf mee rond en drukt zo de klauw in de steun en niet naar buiten.
De plaatjes zorgen er alleen voor dat de klauw er niet uitvalt als je niet remt.
Bijvoorbeeld een steen aan een touwtje die je ronddraait wil naar buiten toe. Twee (even zware) stenen aan twee touwtjes recht tegenover elkaar willen ook naar buiten toe, maar houden mekaar in evenwicht. Daarom is een zuivere schijf (of trommel, wiel) zo belangrijk.
Maar, zoals al getypt, er komt geen (rem)kracht op de plaatjes, alleen op de steun waar de klauw inzit.
De kracht gaat met de schijf mee rond en drukt zo de klauw in de steun en niet naar buiten.
De plaatjes zorgen er alleen voor dat de klauw er niet uitvalt als je niet remt.
Gerhart