Ik heb mijn Dodge W200 onlangs voorzien van headers, edelbrock intake manifold(dual plane) en een 4 barrel holley 650 carb. Alles nieuw gekocht in de USA. Sindsdien heb ik problemen met de ontsteking. De motor loopt stationair onregelmatig. Bij halflast begint hij (niet altijd) enorm te sputteren en in te houden. Het hoort aan alsof hij maar op 6 pitten loopt. Inmiddels vervangen: Bougies,verdelerkap,rotor. Bougiekabels doorgemeten, waren pas nieuw! transistorontsteking en bobine verruild met reserve ontsteking en bobine. Merktekens v.d.distributie gecontroleerd, ketting+ tandwielen maar gelijk vervangen. Weerstandsblok heb ik doorgemeten, en levert ca. 10 volt. Het probleem is niet opgelost. Het vreemde is, dat het niet altijd optreedt. Waar kan het verder nog aan liggen? Het Pick-up elementje in de verdeler? of zou de benzinetoevoer niet in orde zijn? Benzinepomp heb ik ook gecheckt.
Ik heb de vervroeging van de onsteking op 8° voor BDP staan.Wie heeft nog suggesties??