goeiedag,
Ik was laatst het electrische gedeelte onder de motorkap eens aan het uitzoeken.
Nu kwam ik er achter dat de fuselink die vlakna de +pool zit en de dradboom naar de koplampen ingaat doorgebrand was.
ik heb hem er nu uit maar merk nergens geen verschil in,alles werkt,dus mijn vraag is waar deze draad voor dient?
in het schema kon ik er niet echt achterkomen.
en ik ben niet zo'n held met draadjes
missschien dat iemand het me kan vertellen.
groeten Ivo
fuselink
Hoi Riemers,
Als het goed is zitten er twee in de wagen in de buurt van de accu , als je een 100 A uitvoering hebt zoals het schema op deze site heb je er drie ook één bij je dynamo.
Van die twee bij je accu is er één voor alles behalve je alarm lichten die gaat dan ook naar je Ampèremeter in je auto.
En je voelt hem al aan komen die andere is enkel voor je alarm lichten.
Die zullen het nu dan ook niet doen! Als alles het voor de rest doet.
Groet Arie
Als het goed is zitten er twee in de wagen in de buurt van de accu , als je een 100 A uitvoering hebt zoals het schema op deze site heb je er drie ook één bij je dynamo.
Van die twee bij je accu is er één voor alles behalve je alarm lichten die gaat dan ook naar je Ampèremeter in je auto.
En je voelt hem al aan komen die andere is enkel voor je alarm lichten.
Die zullen het nu dan ook niet doen! Als alles het voor de rest doet.
Groet Arie
bedankt voor je reactie,
Het klopt dat ze het niet doen,maar als ik de richtingaanwijzer links of rechtaf schakel doen de alarm lichten het wel.
maar in middenstand van de richting aanwijzer niet.
heel raar maar goed.
hoe ampre is deze fuselink?
dan maak ik gewoon een nieuw,dan zit het wel weer zo als het hoort
Het klopt dat ze het niet doen,maar als ik de richtingaanwijzer links of rechtaf schakel doen de alarm lichten het wel.
maar in middenstand van de richting aanwijzer niet.
heel raar maar goed.
hoe ampre is deze fuselink?
dan maak ik gewoon een nieuw,dan zit het wel weer zo als het hoort
W200 1977
vw passat vr5 1999
vw passat vr5 1999
ok, dat verklaard het bij mij ook dan.
moet altijd één van de knipperlichten aanzetten en dan aan het stuur die noodlichtenschakelaar uittrekken.
zet ik de knipperlichten af dan doet niks het. ik dacht dat dit normaal was.
k zal maar gaan zoeken waar die link ooit gezeten heeft, want ben er geen 2 tegengekomen
moet altijd één van de knipperlichten aanzetten en dan aan het stuur die noodlichtenschakelaar uittrekken.
zet ik de knipperlichten af dan doet niks het. ik dacht dat dit normaal was.
k zal maar gaan zoeken waar die link ooit gezeten heeft, want ben er geen 2 tegengekomen
Hoi Fcapri,
Officieel zit hij mee gegoten met de aansluiting van de accu die als dikke draad naar het (hulp)start relais loopt.
Dat dunne draadje wat er ook uit komt is hem, hij gaat via twee conectors (om de link te vervangen)via de draad boom naar het schut bord conector (aansluiting vier) van daar gaat hij rechtstreeks naar de onderste clingelateur relais in je zekeringen kast.
Groet Arie
Officieel zit hij mee gegoten met de aansluiting van de accu die als dikke draad naar het (hulp)start relais loopt.
Dat dunne draadje wat er ook uit komt is hem, hij gaat via twee conectors (om de link te vervangen)via de draad boom naar het schut bord conector (aansluiting vier) van daar gaat hij rechtstreeks naar de onderste clingelateur relais in je zekeringen kast.
Groet Arie