Trekhaak Trouble, Hoe zit het nu? - Duidelijkheid eens en voor altijd!
Heren,
Met veel interesse volg ik dit verhaal omdat ik ook verplan ben om mijn trekhaak op kenteken te krijgen.
Nou heb ik er een reguliere trekhaak onder hangen die er net zo uit ziet als de advertentie bij van Damm echter zonder plaatje brief of wat dan ook.
Mijn insteek is om ook een brief te schrijven naar chrysler hopende een brief terug te krijgen wat de auto kon doen volgens hun.
Ik heb dit al eens eerder gedaan voor een Jeep alleen kon ik toen in Nederland terecht en na de brief was het zo gepiept.
Het is namelijk zo dat op kenteken komt te staan wat je auto mag trekken niet wat je trekhaak mag treken!
Dat word pas intersant als je aangehouden word, en daar ook nog op gecontroleerd maar zolang ik nog aan de politie moet uitlegen dat je in bepaalde gevallen ook met alleen b en zwaarder aanhangwagen mag trekken als 750 KG ben ik daar niet zo bang voor.
Maar als dat nu anders is wil ik ook gaan werken met de officieel trek haak die bij de auto word
Op mijn bumper dat de tongue 800 LBS is en de max trailer load 8000 LBS
Maar voor de rest zitten er gewoon drie gatten in weet iemand hoe dat werkt?
Ik hou jullie op de hoogte van de evt. brief die ik terug krijg!
Groet Arie
Met veel interesse volg ik dit verhaal omdat ik ook verplan ben om mijn trekhaak op kenteken te krijgen.
Nou heb ik er een reguliere trekhaak onder hangen die er net zo uit ziet als de advertentie bij van Damm echter zonder plaatje brief of wat dan ook.
Mijn insteek is om ook een brief te schrijven naar chrysler hopende een brief terug te krijgen wat de auto kon doen volgens hun.
Ik heb dit al eens eerder gedaan voor een Jeep alleen kon ik toen in Nederland terecht en na de brief was het zo gepiept.
Het is namelijk zo dat op kenteken komt te staan wat je auto mag trekken niet wat je trekhaak mag treken!
Dat word pas intersant als je aangehouden word, en daar ook nog op gecontroleerd maar zolang ik nog aan de politie moet uitlegen dat je in bepaalde gevallen ook met alleen b en zwaarder aanhangwagen mag trekken als 750 KG ben ik daar niet zo bang voor.
Maar als dat nu anders is wil ik ook gaan werken met de officieel trek haak die bij de auto word
Op mijn bumper dat de tongue 800 LBS is en de max trailer load 8000 LBS
Maar voor de rest zitten er gewoon drie gatten in weet iemand hoe dat werkt?
Ik hou jullie op de hoogte van de evt. brief die ik terug krijg!
Groet Arie
eh Arie weet je zeker dat er een tongue van 800 lbs(360kg!) vermeld staat? kijk nog eens goed of je die voorste helft van die 8 er zelf bijleest....Arie schreef:Heren,
Met veel interesse volg ik dit verhaal omdat ik ook verplan ben om mijn trekhaak op kenteken te krijgen.
Nou heb ik er een reguliere trekhaak onder hangen die er net zo uit ziet als de advertentie bij van Damm echter zonder plaatje brief of wat dan ook.
Mijn insteek is om ook een brief te schrijven naar chrysler hopende een brief terug te krijgen wat de auto kon doen volgens hun.
Ik heb dit al eens eerder gedaan voor een Jeep alleen kon ik toen in Nederland terecht en na de brief was het zo gepiept.
Het is namelijk zo dat op kenteken komt te staan wat je auto mag trekken niet wat je trekhaak mag treken!
Dat word pas intersant als je aangehouden word, en daar ook nog op gecontroleerd maar zolang ik nog aan de politie moet uitlegen dat je in bepaalde gevallen ook met alleen b en zwaarder aanhangwagen mag trekken als 750 KG ben ik daar niet zo bang voor.
Maar als dat nu anders is wil ik ook gaan werken met de officieel trek haak die bij de auto word
Op mijn bumper dat de tongue 800 LBS is en de max trailer load 8000 LBS
Maar voor de rest zitten er gewoon drie gatten in weet iemand hoe dat werkt?
Ik hou jullie op de hoogte van de evt. brief die ik terug krijg!
Groet Arie
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hallo mensen,
Ik dacht dat ik al eens eerder gereageerd had in dit topic, maar schijnbaar is dat een andere topic geweest met dezelfde vrag.
Hoe ik het heb gedaan:
Ik ben naar een carosseriebouwer gegaan (tijhof in Aadorp OV ) en heb daar een trekhaak laten maken welke gelijk door hun onder de Dodge gemonteerd is.
Samen met de tekening te vinden op dit topic http://www.dtbweb.nl/cgi-bin/ib3/ikonbo ... T;f=30;t=6
en de auto ben ik naar de RDW gegaan om e.e.a. op papier te krijgen.
Na een kleine inspectie door de RDW in Almelo, dit duurde ongeveer 5 minuten, kon ik de papieren inleveren en kreeg ik binnen 2 weken mijn nieuwe papieren terug.
En dat alles zonder enige discussie.
Ik heb dus geen typeplaatje!
Wat er nu op mijn kenteken staat is:
Autonoom geremd: 2380kg
Middenasgeremd: 2380kg
Wellicht heeft e.e.a. te maken met de carosseriebouwer welke dus veel wagen (vrachtwagens en aanhangers) bouwd en laat keuren door de RDW. Schijnbaar is er dan geen dicsussie omdat deze mensen goed bekend staan bij de RDW.
De tekening mag wat mij betreft door iedereen gebruikt worden om de trekhaak na te bouwen.
Ik hoop dat jullie er hiermee uit komen.
Suc6
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik dacht dat ik al eens eerder gereageerd had in dit topic, maar schijnbaar is dat een andere topic geweest met dezelfde vrag.
Hoe ik het heb gedaan:
Ik ben naar een carosseriebouwer gegaan (tijhof in Aadorp OV ) en heb daar een trekhaak laten maken welke gelijk door hun onder de Dodge gemonteerd is.
Samen met de tekening te vinden op dit topic http://www.dtbweb.nl/cgi-bin/ib3/ikonbo ... T;f=30;t=6
en de auto ben ik naar de RDW gegaan om e.e.a. op papier te krijgen.
Na een kleine inspectie door de RDW in Almelo, dit duurde ongeveer 5 minuten, kon ik de papieren inleveren en kreeg ik binnen 2 weken mijn nieuwe papieren terug.
En dat alles zonder enige discussie.
Ik heb dus geen typeplaatje!
Wat er nu op mijn kenteken staat is:
Autonoom geremd: 2380kg
Middenasgeremd: 2380kg
Wellicht heeft e.e.a. te maken met de carosseriebouwer welke dus veel wagen (vrachtwagens en aanhangers) bouwd en laat keuren door de RDW. Schijnbaar is er dan geen dicsussie omdat deze mensen goed bekend staan bij de RDW.
De tekening mag wat mij betreft door iedereen gebruikt worden om de trekhaak na te bouwen.
Ik hoop dat jullie er hiermee uit komen.
Suc6
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
hallo,
ik heb dus ook een zelfbouwtrekhaak er onder maar er zit een type plaatje van een nissan patrol op. kogeldruk 100kg en max geremd gewicht 3500kg. de trekhaak staat niet op kenteken, kan ik hier zo mee rijden? of kan ik problemen krijgen met oom agent? even voor de duidelijkheid het is een w200 van 1977 en ik heb b,e.
groeten,
beundehaas
klaas-jan
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
ik heb dus ook een zelfbouwtrekhaak er onder maar er zit een type plaatje van een nissan patrol op. kogeldruk 100kg en max geremd gewicht 3500kg. de trekhaak staat niet op kenteken, kan ik hier zo mee rijden? of kan ik problemen krijgen met oom agent? even voor de duidelijkheid het is een w200 van 1977 en ik heb b,e.
groeten,
beundehaas
klaas-jan

groet'n oet ainrom
Wettelijk kun je flinke problemen krijgen met oom agent, athans zo hebben ze het mij bij het RDW verteld.
Je kunt je trekhaak laten keuren daar, maar volgens mij moet je dan ook een tekening hebben. (deze kun je natuurlijk ook zelf maken). ik dacht dat de kosten 50 euro waren. als je iets gaat ondernemen aldaar, graag update's de beste methode heb ik nog niet gevonden.
Je kunt je trekhaak laten keuren daar, maar volgens mij moet je dan ook een tekening hebben. (deze kun je natuurlijk ook zelf maken). ik dacht dat de kosten 50 euro waren. als je iets gaat ondernemen aldaar, graag update's de beste methode heb ik nog niet gevonden.
Hoi Beundehaas,
Ik heb zeer goede ervaringen met waar een agent allemaal niet naar kijkt door gebrek aan kennis.
Maar ik moet Gerhart gelijk geven, als er wat gebeurd wil je dat op je geweten hebben?
En een stapje verder als er wat ernstigs gebeurt komt de verzekering van jouw, of de tegenpartij om de hoek kijken en die vinden graag wat om hun kont er uit te draaien.
Het werk dan als volgt:
Mag de kar doen dat wat je er mee doet, ik bedoel laadgewicht en de daarbij behorende kar toebehoren en de manier van laden.
Mag de trekhaak dat gewicht trekken.
Mag de auto dat gewicht trekken.
Heb je het juiste rijbewijs voor de combinatie.
Ik heb al de meest vreemde combinatie over de weg gesleept en diverse keren aangehouden en terwijl er geen drol van klopte ten aanzien van de eerste drie punten vielen ze altijd alleen over het laatste.(ik heb geen E)
Daar heb ik me tot de laatste keer altijd uit kunnen lullen met het verhaal dat ik dacht dat het met C(die heb ik wel) niet hoefde.(een zwam verhaal over optelsommen van gewicht en zo)
Nu ik weer een zeer opvallende auto heb en toch al geen onbekende van ze ben(ten goede maar toch) heb ik besloten alles volgens de regels te doen.(inclusief E halen)
Groet Arie
Ik heb zeer goede ervaringen met waar een agent allemaal niet naar kijkt door gebrek aan kennis.
Maar ik moet Gerhart gelijk geven, als er wat gebeurd wil je dat op je geweten hebben?
En een stapje verder als er wat ernstigs gebeurt komt de verzekering van jouw, of de tegenpartij om de hoek kijken en die vinden graag wat om hun kont er uit te draaien.
Het werk dan als volgt:
Mag de kar doen dat wat je er mee doet, ik bedoel laadgewicht en de daarbij behorende kar toebehoren en de manier van laden.
Mag de trekhaak dat gewicht trekken.
Mag de auto dat gewicht trekken.
Heb je het juiste rijbewijs voor de combinatie.
Ik heb al de meest vreemde combinatie over de weg gesleept en diverse keren aangehouden en terwijl er geen drol van klopte ten aanzien van de eerste drie punten vielen ze altijd alleen over het laatste.(ik heb geen E)
Daar heb ik me tot de laatste keer altijd uit kunnen lullen met het verhaal dat ik dacht dat het met C(die heb ik wel) niet hoefde.(een zwam verhaal over optelsommen van gewicht en zo)
Nu ik weer een zeer opvallende auto heb en toch al geen onbekende van ze ben(ten goede maar toch) heb ik besloten alles volgens de regels te doen.(inclusief E halen)
Groet Arie
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Als je de weg opgaat met een niet gekeurde combinatie van trekhaak en auto en aanhanger dan ben je per definitie niet verzekerd...
Een verzekering zal je dus bij een ongelukk hiermee altijd aansprakelijk stellen voor geleden schade en/of letsel...
Neem a.u.b. het risico niet. Zorg dat e.e.a. gekeurd wordt.
Een verzekering zal je dus bij een ongelukk hiermee altijd aansprakelijk stellen voor geleden schade en/of letsel...
Neem a.u.b. het risico niet. Zorg dat e.e.a. gekeurd wordt.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
deze dusbeundehaas schreef:hallo,
ik heb dus ook een zelfbouwtrekhaak er onder maar er zit een type plaatje van een nissan patrol op. kogeldruk 100kg en max geremd gewicht 3500kg. de trekhaak staat niet op kenteken, kan ik hier zo mee rijden? of kan ik problemen krijgen met oom agent? even voor de duidelijkheid het is een w200 van 1977 en ik heb b,e.
groeten,
beundehaas
klaas-jan
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>