APK 2 jaar geldig
Hallo
Mijn dodge is op 12-12-2007 gekeurd en keuring is geldig tot 12-12-2008.
??? ???
En goedgekeurd dus.
Voertuigsoort:bedrijfsauto
Datum eerste toelating 30-06-1977.
Rare jongens die R.D.W ers!!!!!!!!!!!
Maar ik vind het niet erg dat zo´n auto een keer per jaar word nagekeken door een keuring. :;):
Edited By dodgedude on 1199896516
Mijn dodge is op 12-12-2007 gekeurd en keuring is geldig tot 12-12-2008.
??? ???
En goedgekeurd dus.
Voertuigsoort:bedrijfsauto
Datum eerste toelating 30-06-1977.
Rare jongens die R.D.W ers!!!!!!!!!!!
Maar ik vind het niet erg dat zo´n auto een keer per jaar word nagekeken door een keuring. :;):
Edited By dodgedude on 1199896516
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982

THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !
Dodge ramcharger 1982

-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Vreemde reactie mss van mij maar ik vind het dus heel raar dat oudere autos minder gekeurd hoeven te worden om maar niet te spreken van helemaal niet meer...
Het idee dat deze eigenaren hun auto beter verzorgen en in goede conditie houden daar heb ik ten zeerste mijn twijfels bij.
Kijk het is nu eenmaal zo dat andere ogen meer zien dan jijzelf.
Een klein voorbeeld: poreuse remleidingen, het werkt wel, maar voor hetzelfde geld moet je een noodstop maken en gaat het wel mis...
Nu wil ik echt niet zeggen dat een APK zaligmakend is, laat ik duidelijk wezen. Maar ik vind het dus helemaal niet erg dat er 1x per jaar naar gekeken wordt. Als je de wagen goed bijhoud is het toch geen probleem om door de keuring te komen?
De mijne zijn afgelopen december dus weer door de keuring gekomen na enkele kleine reparaties. Het viel dus weer mee. :D
Eind december mogen ze weer...
Het idee dat deze eigenaren hun auto beter verzorgen en in goede conditie houden daar heb ik ten zeerste mijn twijfels bij.
Kijk het is nu eenmaal zo dat andere ogen meer zien dan jijzelf.
Een klein voorbeeld: poreuse remleidingen, het werkt wel, maar voor hetzelfde geld moet je een noodstop maken en gaat het wel mis...
Nu wil ik echt niet zeggen dat een APK zaligmakend is, laat ik duidelijk wezen. Maar ik vind het dus helemaal niet erg dat er 1x per jaar naar gekeken wordt. Als je de wagen goed bijhoud is het toch geen probleem om door de keuring te komen?
De mijne zijn afgelopen december dus weer door de keuring gekomen na enkele kleine reparaties. Het viel dus weer mee. :D
Eind december mogen ze weer...
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Inderdaad een lullig verhaal van Romano. Had die apk-keurgrapjas ook in 1 keer kunnen zeggen. Wij krijgen altijd een briefje mee. Erg duidelijk. En als we terugkomen voor de herkeuring, dan loopt ie alleen het briefje na. Naar de rest kijkt ie niet meer. Dat is zijn eigen risico.
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
De meeste w200's zijn bedrijfswagens, volgens de apk richtlijnen is het interval dan 2 jaar. in reactie op 318Rob volgens het rdw is het een bedrijfswagen in eerste instantie, daarna pas klassieker.
bijvoorbeeld, doordat het een bedrijfswagen is hoef je geen gordels te hebben. echter kun je ook geen blauwe (historische) kentekenplaten krijgen, deze zijn ENKEL voor personenwagens.
bijvoorbeeld, doordat het een bedrijfswagen is hoef je geen gordels te hebben. echter kun je ook geen blauwe (historische) kentekenplaten krijgen, deze zijn ENKEL voor personenwagens.
nee dat heb je niet fout gelezen , de interval voor bedrijfswagens is en blijft 1 jaar ,iK weet DAT van mijn auto zeker want die heeft grijs kenteken en heeft ook nog ttm van >3.5ton ik kan ook niet volgen dat een w200 met lpg over 2 jaar terug hoeft te komen.Die RDW blijft mij gewoon verbazen, maar wat je zegt rob322 :we komen er allemaal wel ACHTER DIT JAAR.
Kne schreef:bijvoorbeeld, doordat het een bedrijfswagen is hoef je geen gordels te hebben.
Dat is onzin!
Heeft met het bouwjaar te maken.
Volgens mij maakt het niks uit of onze W200 wel of geen grijs kenteken heeft, ze zijn 30 jaar of ouder en worden dan gewoon gezien als klassieker,
Dus om het jaar APK
Edited By Robbie on 1200170069
Ik had de tekst gekregen van een apk keurmeester, die had het uit een brief van het RDW, maar op de site van het RDW staat idd iets anders. Dat juich ik uiteraard alleen maar toe. Maar wat betreft gordels. dat is wel degelijk afhankelijk van grijs kenteken of niet.
Artikel 5.2.47 (personenauto's)
3. Personenauto's die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.
Artikel 5.3.47 (bedrijfswagens)
1. Bedrijfsauto's die na 31 december 1997 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor:a. de zitplaats van de bestuurder en de ernaast gelegen naar voren gerichte zitplaatsen, enb. de overige naar voren gerichte zitplaatsen indien op een afstand van maximaal 1,30 m voor de rugleuning van deze zitplaats zich geen veiligheidsscherm of rugleuning van ervoor gelegen zitplaats bevindt.
4. Bedrijfsauto's die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen en die beurtelings voor het vervoer van personen of goederen kunnen worden ingericht, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.
5. Het eerste tot en met het vierde lid is niet van toepassing op:a. klapstoelen en zitplaatsen die uitsluitend zijn bestemd voor gebruik bij stilstaand voertuig;b. bussen die zijn bestemd voor stadsgebruik;c. bussen die beschikken over speciaal voor staande passagiers bedoelde plaatsen, end. voertuigen die voor 1 januari 1998 in gebruik zijn genomen en die blijkens een aantekening in het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet van bevestigingspunten voor autogordels hoeven te zijn voorzien.
Aangezien ik mijn bevestigingspunten eruit heb gehaald, en omdat er nooit een typegoedkeuring is afgegeven kunnen ze me nooit pakken op rijden zonder gordels.
Tijdens de APK wordt er dus ook niet moeilijk over gedaan. Als je een W200 op geel kenteken hebt moet er dus wel een gordel inzitten. Even een zijstap in dit topic dat er wel degelijk verschil zit tussen een klassieker met geel of grijs kenteken. blijkbaar en gelukkig maakt het voor de apk niet uit.
Artikel 5.2.47 (personenauto's)
3. Personenauto's die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.
Artikel 5.3.47 (bedrijfswagens)
1. Bedrijfsauto's die na 31 december 1997 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor:a. de zitplaats van de bestuurder en de ernaast gelegen naar voren gerichte zitplaatsen, enb. de overige naar voren gerichte zitplaatsen indien op een afstand van maximaal 1,30 m voor de rugleuning van deze zitplaats zich geen veiligheidsscherm of rugleuning van ervoor gelegen zitplaats bevindt.
4. Bedrijfsauto's die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen en die beurtelings voor het vervoer van personen of goederen kunnen worden ingericht, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.
5. Het eerste tot en met het vierde lid is niet van toepassing op:a. klapstoelen en zitplaatsen die uitsluitend zijn bestemd voor gebruik bij stilstaand voertuig;b. bussen die zijn bestemd voor stadsgebruik;c. bussen die beschikken over speciaal voor staande passagiers bedoelde plaatsen, end. voertuigen die voor 1 januari 1998 in gebruik zijn genomen en die blijkens een aantekening in het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs niet van bevestigingspunten voor autogordels hoeven te zijn voorzien.
Aangezien ik mijn bevestigingspunten eruit heb gehaald, en omdat er nooit een typegoedkeuring is afgegeven kunnen ze me nooit pakken op rijden zonder gordels.
Tijdens de APK wordt er dus ook niet moeilijk over gedaan. Als je een W200 op geel kenteken hebt moet er dus wel een gordel inzitten. Even een zijstap in dit topic dat er wel degelijk verschil zit tussen een klassieker met geel of grijs kenteken. blijkbaar en gelukkig maakt het voor de apk niet uit.
Nou, in je stukje lees ik toch echt dat je dan een aantekening op je kenteken moet hebben! En ik verwacht niet dat je dat hebt........?
Onze Dodges zijn af-fabriek dus wel met gordels geleverd en dan ben je dus wel degelijk verplicht ze te hebben (zie voorgaande stukje). En hebben is ook gelijk verplichting tot dragen.
dat een keurmeester niet verder kijkt dan z'n neus lang is, is een ander verhaal...........
En waarom zou je trouwens zonder gordels WILLEN rijden?
Onze Dodges zijn af-fabriek dus wel met gordels geleverd en dan ben je dus wel degelijk verplicht ze te hebben (zie voorgaande stukje). En hebben is ook gelijk verplichting tot dragen.
dat een keurmeester niet verder kijkt dan z'n neus lang is, is een ander verhaal...........
En waarom zou je trouwens zonder gordels WILLEN rijden?
Gerhart
Nou, in je stukje lees ik toch echt dat je dan een aantekening op je kenteken moet hebben!
de aantekening geld enkel voor personenwagens. en zoals ik al zei, er zitten geen bevestigingspunten in het zicht. zowel het rdw als ome agent kan niet natrekken dat er gordels inhoren (geen typegoedkeuring).
En waarom zou je trouwens zonder gordels WILLEN rijden?
Ik ben nogal lui aangelegd en binnen het dorp rijdt ik eigenlijk nooit met gordels, met de Dodge ga ik nooit meer als 20km weg. een w200 is ook nog relatief veilig door het lompe gewicht wat je bijhebt, een ander auto wordt opgevouwen en heb ik dus ook een grote kreukelzone.
Aangezien ik dus erg lui ben en geen zin heb in bekeuringen heb ik mijn gordels verwijderd. voor de politie geldt, geen gordels, geen plicht om ze te dragen. Als ze gaan natrekken of er gordels in horen te zitten komen ze in het politieregelement op hetzelfde uit als de apk-regels.