kachel w200
Hallo,ik heb deze vraag,sinds kort ben ik in het bezit van een w200 en er mankeert nogal wat aan,zo n 3km draden teveel enz enz maar mijn eerste vraag is deze,mijn kachel werkte niet bleek 1 zekering te zijn daarna heeft die het een keer nog gedaan,mijn vraag is deze, in de cabine lopen er drie draden heen,rood zwart en 1 groene,als ik het contact aanzet is er op de rode en zwarte geen stroom,hoort dit zo te zijn? en kan ik gewoon op deze aansluitingen zwart rood gewoon 12 volt zetten om te kijken of mijn kachel niet stuk is?Uit het bedradings schem wordt ik ook niet wijzer.bedankt alvast
Ik denk dat je de ventilator bedoelt?
Die wordt als volgt bediend:
- van de zekeringkast loopt een groene kabel (+12V) naar de schakelaar in het dashboard
- van de schakelaar lopen twee kabels (rood en zwart) naar de snelheidsregelaar; beiden zijn +12V
- rode draad bedient de lage snelheid van de ventilator
- zwarte draad bedient de hoge snelheid van de ventilator
- van de snelheidsregelaar loopt een donkergroene/witte kabel naar de ventilator
- van de ventilator loopt een zwarte kabel naar de massa
Ofwel: ja, als je op de zwarte- OF de rode draad (beide vanaf de schakelaar) spanning zet, kun je de ventilator testen.
Let wel op dat er ook een zwarte massakabel van de ventilator naar een aarde loopt; als die massa niet goed is, werkt 'ie ook niet.
Die wordt als volgt bediend:
- van de zekeringkast loopt een groene kabel (+12V) naar de schakelaar in het dashboard
- van de schakelaar lopen twee kabels (rood en zwart) naar de snelheidsregelaar; beiden zijn +12V
- rode draad bedient de lage snelheid van de ventilator
- zwarte draad bedient de hoge snelheid van de ventilator
- van de snelheidsregelaar loopt een donkergroene/witte kabel naar de ventilator
- van de ventilator loopt een zwarte kabel naar de massa
Ofwel: ja, als je op de zwarte- OF de rode draad (beide vanaf de schakelaar) spanning zet, kun je de ventilator testen.
Let wel op dat er ook een zwarte massakabel van de ventilator naar een aarde loopt; als die massa niet goed is, werkt 'ie ook niet.
Gerhart