Hoi DTB-ers , ik heb een vraag.
Hoe weet je of je de juiste draaicirkel hebt ?
Ik heb al een beetje huiswerk gemaakt en online gezet
https://www.wee200.nl/w200_tips/draaici ... cirkel.htm
Heb als ik het goed heb de stelbout met borgmoer gevonden .
Maar hoe stel je het nu goed af ??
draai cirkel W200
draai cirkel W200
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Hoi Henk,
Wat ik nu hier neer zet haal ik uit het officiële werkplaat handboek!
Die lijntjes die je maakt met het wiel recht en vervolgens maximaal stuuruitslag zitten een X aantal graden tussen.
Dat zou links 35 graden moeten wezen en rechts 29 of minder afhankelijk van banden maat.
In mijn boek is het bij geen één W het zelfde(links en rechts) bij elke D wel!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Arie
Wat ik nu hier neer zet haal ik uit het officiële werkplaat handboek!
Die lijntjes die je maakt met het wiel recht en vervolgens maximaal stuuruitslag zitten een X aantal graden tussen.
Dat zou links 35 graden moeten wezen en rechts 29 of minder afhankelijk van banden maat.
In mijn boek is het bij geen één W het zelfde(links en rechts) bij elke D wel!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Arie
Klopt helemaal wat Arie vertelt.Arie schreef:Hoi Henk,
Wat ik nu hier neer zet haal ik uit het officiële werkplaat handboek!
Die lijntjes die je maakt met het wiel recht en vervolgens maximaal stuuruitslag zitten een X aantal graden tussen.
Dat zou links 35 graden moeten wezen en rechts 29 of minder afhankelijk van banden maat.
In mijn boek is het bij geen één W het zelfde(links en rechts) bij elke D wel!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Arie
Dit geldt echter alleen als je standaard wielen EN banden hebt................en die heb je zo te zien niet!
Het is dus niet waarschijnlijk dat je die waarden haalt zonder dat er iets aanloopt.
Gerhart
Hoi allemaal bedankt voor de tips
Ben zelf ook in de manuals gedoken , wist niet dat dit ook erin stond
Maar op de leger manual staat links 35 graden en rechts 24 graden
Komt ook nog bij dat ik een bodylift heb, dus misschien heb ik meer speling dan een ander
Want naar links sturen zit al op 40-45 graden
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Zal ik ff 10 graden terug draaien, want je voelt gewoon dat als ik maximaal stuur naar links dat het niet oke is
afijn weer wat geleerd (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
groetjes Henk_W200
Edited By Henk_W200 on 1198614991
Ben zelf ook in de manuals gedoken , wist niet dat dit ook erin stond
Maar op de leger manual staat links 35 graden en rechts 24 graden
Komt ook nog bij dat ik een bodylift heb, dus misschien heb ik meer speling dan een ander
Want naar links sturen zit al op 40-45 graden
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Zal ik ff 10 graden terug draaien, want je voelt gewoon dat als ik maximaal stuur naar links dat het niet oke is
afijn weer wat geleerd (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
groetjes Henk_W200
Edited By Henk_W200 on 1198614991
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
heey henk,
Ik wilde mijn wielen ook eens maximaal uitslag geven,dus toen heb ik de aanslagboutjes ingedraaid.
Het stuur kon een heel eind verder om,echter wel als ik stil stond.
Want door de maximale uitslag konden mijn kruisjes niet draaien in die hoek.
De hoe was te scherp.
Dus heb ik de vooras opgekrikt en door steeds het wiel te draaien de bouten op de maximale uitslag vast gezet.
misschien een tip
succes
groeten ivo
Ik wilde mijn wielen ook eens maximaal uitslag geven,dus toen heb ik de aanslagboutjes ingedraaid.
Het stuur kon een heel eind verder om,echter wel als ik stil stond.
Want door de maximale uitslag konden mijn kruisjes niet draaien in die hoek.
De hoe was te scherp.
Dus heb ik de vooras opgekrikt en door steeds het wiel te draaien de bouten op de maximale uitslag vast gezet.
misschien een tip
succes
groeten ivo
W200 1977
vw passat vr5 1999
vw passat vr5 1999