Luitjes,
hoogstwaarschijnlijk kan ik een 5 tons lier op kop tikken. Nu wil ik een en ander goed voorbereiden. Het is een 12V lier. Ik meen gelezen te hebben dat je het beste een aparte accu voor de lier kunt plaatsen om te voorkomen dat je niet meer kunt starten na het betere lierwerk. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven? Over hoe de accu te schakelen bij voorbeeld?
Dan ben ik ook nog op zoek naar een mooie manier om de lier te plaatsen. Ik zag dat Jan (country4all) ooit een beschrijving zou hebben gemaakt (wellicht bouwtekeningen?). Deze kan ik echter nergens terugvinden. Mochten jullie (andere) foto's of tips hebben dan hou ik me hier voor aanbevolen!
Thanx in advance,
Jax.
Lier installeren - Waarmee rekening te houden?
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Kan er wat foto's van maken, en alles is al vaker uitgeprobeerd vraag maar aan Lucadee die heeft er aangehangen toen zijn auto op kantelen stond :)
Kij maar eens op www.dodgew200.tk onder terrein rijden Wonk
Edited By country4all on 1198416718
Kij maar eens op www.dodgew200.tk onder terrein rijden Wonk
Edited By country4all on 1198416718
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Foto's zijn meer dan welkom! Je mag ze posten of mailen naar jjfnaus@hotmail.com!
Alvast bedankt!
Jax.
Alvast bedankt!
Jax.
Get a life... Get a Dodge...
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34
ff op de site van Romano kijken geeft ook wat duidelijkheid over de accu'sJJF Naus schreef:Foto's zijn meer dan welkom! Je mag ze posten of mailen naar jjfnaus@hotmail.com!
Alvast bedankt!
Jax.
86'er Dodge B250 camper 318cui
Hee Jax, bijgaand een link met een dubbele accu-installatie. Wel in 't Amerikaans, maar ik denk dat dat geen problemen zal geven.
http://ramchargercentral.com/index.php? ... show;id=11
Enne, we kunnen best een keer samen brainstormen over een geschikte manier van inbouwen.....je weet m'n nummer.
http://ramchargercentral.com/index.php? ... show;id=11
Enne, we kunnen best een keer samen brainstormen over een geschikte manier van inbouwen.....je weet m'n nummer.
Gerhart
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
Hallo Jax, Dag Gerhart.
Ik ben bij mijn Dodge als volgt te werk gegaan.
1 Complete bumper met bevestigings steunen verwijderd,steunen heb ik niet meer gebruikt.
2 De chasis balken 30 cm verlengd met U Profiel 80x50.
3 Gaten aangetekend en 16 mm geboord ook bestaande gaten in chasis opgeboord ivm de stevigheid van de bouten.
4 Bumper in drie stukken geflext, en het middelste stuk tussen de nieuwe chasis balken gelast.
5 op de verlengde chasis balken de lierplaat gebout 6 stuks M16x35.
6 De lier gemonteerd en de kabels op zijn plaats gezet.
7 Als laatste heb ik de twee hoeken van de bumper uitgeslepen naar het model van het U profiel en hierna op zijn plaats gelast.
Heb er geen tekening van maar ik probeer wat foto's te maken en dan plaats ik die erbij.
Het voordeel is dat je bumper even hoog blijft en de lier hoog genoeg staat om eens een poeltje te doorwaden.
Electrisch zit hij gewoon aangesloten op mijn accu maar wel met een massa schakelaar binnen in de cabine op het dashboard.
gr Jan.
http://members.home.nl/jaanra/DSC04124.JPG
Ik ben bij mijn Dodge als volgt te werk gegaan.
1 Complete bumper met bevestigings steunen verwijderd,steunen heb ik niet meer gebruikt.
2 De chasis balken 30 cm verlengd met U Profiel 80x50.
3 Gaten aangetekend en 16 mm geboord ook bestaande gaten in chasis opgeboord ivm de stevigheid van de bouten.
4 Bumper in drie stukken geflext, en het middelste stuk tussen de nieuwe chasis balken gelast.
5 op de verlengde chasis balken de lierplaat gebout 6 stuks M16x35.
6 De lier gemonteerd en de kabels op zijn plaats gezet.
7 Als laatste heb ik de twee hoeken van de bumper uitgeslepen naar het model van het U profiel en hierna op zijn plaats gelast.
Heb er geen tekening van maar ik probeer wat foto's te maken en dan plaats ik die erbij.
Het voordeel is dat je bumper even hoog blijft en de lier hoog genoeg staat om eens een poeltje te doorwaden.
Electrisch zit hij gewoon aangesloten op mijn accu maar wel met een massa schakelaar binnen in de cabine op het dashboard.
gr Jan.
http://members.home.nl/jaanra/DSC04124.JPG
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas

Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
