Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Benzine en temperatuurmeter

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Jon
Contacteer:

Bericht door Jon »

Ik heb vandaag het hele klokkenspel er even uitgehad om te kijken waarom die 2 meters het niet doen. Ik meet een spanning op de stekker voor de benzinemeter, de meter doet het als ik er spanning op zet, maar als ik alles in elkaar zet, blijft hij op links staan. En ja, er zit benzine in :;):

Temperatuurmeter heb ik geen spanning op gemeten, maar hij was ook koud, dus weet niet of het daar aan ligt. De amperemeter was al doorverbonden en het was ook erg duidelijk waarom.

Maar heeft iemand een idee waarom die 2 meters het niet doen? Vooral de benzinemeter... Hij loopt namelijk nog niet lekker op gas. :)

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
fcapri

Bericht door fcapri »

Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Jon,

als er spanning op staat wil nog niet zeggen dat de meters het dan moeten doen. Er moet een stroompje lopen

Meet ook even voor de zekerheid de 5V spanningsstabilisator na , dat ijzeren dingetje achterop de tellerunit met 3 pootjes. Ene kant staat 12V en aan de andere kant 5V

zo heb je op de fuel meter ook een spanning staan
je meet met je meter met een meetpin op de massa en de andere op meter op de fuel meter

op de fuelmeter zit een niveau-potmeter , gooi de draad maar eens naar aarde die op de nivaaumeter zit, dan slaat de meter helemaal uit (net als bij de druksensor)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Jon
Contacteer:

Bericht door Jon »

Bedankt voor de tips. Ik ga er naar kijken.

Groet, Jon.
Gas d'r bi-j en deurdonderen...
Brutus
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Als ik 5 volt rechtstreeks op de meters aansluit en deze slaan uit betekend dat dat ze werken ? of is dit niet de manier om de meters zelf te testen ?
Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Ik zou het anders doen......

de druksensor , de draadje die op de druksensor eraf halen en aan massa leggen. Slaat ie uit , dan is meter goed

fuelmeter, bovenop de tank zit de niveau sensor . Met een witte draad dat is de massa en een lichtblauwe/zwarte draad die moet je aan massa leggen . Slaat ie uit , dan is meter goed

temp, = ??
Brutus
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ok dan slaat hij maar half uit bij mij.
Maar ik las ook dat je op dat weerstandblokje 12 en 5 volt moet meten. Ik meet maar 2.53 volt. op de kant waar ik 5 volt zou moeten meten. betekent dat dan dat dat weerstandblokje kapot is?
Henk_W200
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Brutus, het zou toch 5V moeten zijn
Misschien moet je de spanningstabilisator es vervangen
Die zit achterop de tellerunit, zie pijl

Afbeelding
Plaats reactie